Buna ziua.
Ma confrunt cu urmatoarea situatie, care, oricat as studia legislatia nu reusesc sa-i dau de cap: primaria vrea sa concesioneze de la un particular teren pentru un obiectiv de investitii. Se poate asa ceva?? Daca da , care este cadrul legal prin care Consiliul local al orasului poate concesiona un teren de la un particular . Va multumesc.
Revin cu un subiect mai vechi, avand mai multe date si va rog sa ma ajutati cu un raspuns.
In anul 2008, in urma unei hotarari a consiliului local al orasului , mi-a fost aprobata cumpararea unui teren domeniu priva al orasului la un pret de 300 lei/mp , nu se specifica in hotarare daca cu tva sau fara . Am achitat c.valoarea terenului la pretul aprobat de consiliul local si mi s-a incheiat contractul de vanzare-cumparare . Acum , in anul 2013, primaria ma pune sa achit tva pentru aceasta cumparare, zic ei in urma unui control de la finante. Este corect ce mi se cere avand in vedere ca nu eu am stabilit pretul , nu eu trebuia sa stiu daca sa achit tva sau nu???? Ce as putea face?? Si daca ar fi asa , mi se pare ca este culpa primariei nicidecum a mea. Va rog sa ma ajutati cun un raspuns , ce as putea face in aceasta situatie ???
Buna ziua.
In anul 2008 am cumparat de la primarie un teren , care initial mi-a fost atribuit conform prevederilor Legii nr.15/2003 - privind sprijinul acordat tinerilor pentru construirea unei locuinte/
Acum, in anul 2013, primaria vine si imi cere TVA .
Am stuiat un pic Codul fiscal (L 571/2003 ) , iar la art.141, alin.(1) , lit.j spune ca sunt scutite de taxa serviciile sau livrarile de bunuri care au legatura cu protectia copiilor si a tinerilor. Nu cumva eram si eu scutit de plata TVA , avand in vedere ca terenul mi-a fost atribuit initial prin Legea 15/2003?? Va rog un raspuns . Ce as putea face in acest caz. ??
Am urmatoarea situatie si va rog sa ma ajutati cu un raspuns: In anul 2008 am cumparat un teren de la primarie la un pret pe care mi l-au stabilit ei . Acum , dupa aproape 5 ani , primaria vine si imi spune ca in urma unui control pe care l-au avut de la finante s-a constatat ca trebuia achitat TVA la cumpararea terenului si imi solicita 2500 euro. De ce??????????????????????????????? Cum este posibil sa imi ceara TVA la un teren cumparat in 2008 dupa 5 ani??? De ce nu mi l-au cerut atunci ?????? Ce pot sa fac???
Am urmatoarea situatie : la o primarie , in baza unor procese-verbale de punere in posesie, li s-a atribuit teren tinerilor, conform Legii nr.15/2003 . A fost singurul act prin care au intrat in posesia terenurilor . NU au fost intocmite contracte . Acum , vrem sa modificam termenul in care poate sa-si obtina autorizatia de construire , in sensul ca , celor care nu au construit intr-un an (asa cum prevede Legea 15/2003) , li se mai acorda inca un termen de 9 luni in care sunt obligati sa obtina autorizatia de construire . Ce act trebuie incheiat cu acestia ? Noi am facut acte aditionale la procesele-verbale de punere in posesie !!??. Este corect? Va multumesc.
Buna ziua.
Va prezint urmatoarea situatie: primaria a achizitionat echipamente de la o firma scutita de plata TVA . Cine din institutie este raspunzator de faptul ca nu s-a achitat acest TVA de catre primarie? La noi , se da vina pe cel de la achizitii si nu mi se pare normal ca acesta sa cunoasca legislatia privind TVA-ul . Va rog un raspuns urgent.
Conform art.36 , alin.1 si alin.2 din Legea 50/1991 , daca in termen de 1 an de la incheierea contractului de concesiune nu se solicita autorizatia de construire si nu se incep lucrarile de executie , concesionarea isi pierde valabilitatea.
Care este procedura ?? In calitate de executant (functionar public) cu atributii in evidenta si urmarirea contractelor de concesiune il pot scoate pur si simplu din evidenta dupa 1 an daca nu si-a luat autorizatia de construire sau imi trebuie hotarare de Consiliu local ? Asa mi s-ar parea logic , sa existe hotarare de consiliu? Dar hotarare de Consiliu local care sa cuprinda ce?? Constatarea pierderii valabilitatii contractului de concesiune?? Va rog un raspuns urgent . Va multumesc.
Conform art.36 , alin.1 si alin.2 din Legea 50/1991 , daca in termen de 1 an de la incheierea contractului de concesiune nu se obtine autorizatia de construire si nu se incep lucrarile de executie , concesionarea isi pierde valabilitatea.
Care este procedura ?? In calitate de executant (functionar public) cu atributii in evidenta si urmarirea contractelor de concesiune il pot scoate pur si simplu din evidenta dupa 1 an daca nu si-a luat autorizatia de construire sau imi trebuie hotarare de Consiliu local ? Asa mi s-ar parea logic , sa existe hotarare de consiliu? Dar hotarare de Consiliu local care sa cuprinda ce?? Constatarea pierderii valabilitatii contractului de concesiune?? Va rog un raspuns urgent . Va multumesc.
Conform art.36 , alin.1 si alin.2 din Legea 50/1991 , daca in termen de 1 an de la incheierea contractului de concesiune nu se obtine autorizatia de construire si nu se incep lucrarile de executie , concesionarea isi pierde valabilitatea.
Care este procedura ?? In calitate de executant (functionar public) cu atributii in evidenta si urmarirea contractelor de concesiune il pot scoate pur si simplu din evidenta dupa 1 an daca nu si-a luat autorizatia de construire sau imi trebuie hotarare de Consiliu local ? Asa mi s-ar parea logic , sa existe hotarare de consiliu? Dar hotarare de Consiliu local care sa cuprinda ce?? Constatarea pierderii valabilitatii contractului de concesiune?? Va rog un raspuns urgent . Va multumesc.
Prin hotarare a Consiliului Local , poti muta sediul unei primarii intr-o cladire privata , careia sa-i achiti chirie lunar? Daca da , care este cadrul legal care iti permite . Daca nu , care este cadrul legal care iti interzice. Va multumesc.