avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 729 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... aderare asociatie proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

aderare asociatie proprietari

Buna ziua, va rog sa ma ajutati in cateva probleme legate de administrare:
1. Un proprietar nu doreste sa adere la asociatie. va rog sa-mi spuneti ce drepturi si obligatii are acest proprietar.
2. Un proprietar vrea sa iasa din asociatie precizand ca nu vrea sa mai contribuie la plata cotelor de intretinere si ca se separa( platind separat cheltuielile catre furnizori), refuzand sa achite si fondul de rulment. Va rog sa-mi spuneti daca acest proprietar plateste conform legii cotele de intretinere, chiar daca se scoate din asociatie, daca-l pot soma sau instiinta in vederea fondului de rulment si daca are drept de vot in adunarea generala.
3. In ce conditii se pun penalitati la neplata fondului de rulment si de reparatii.
Va multumesc pentru ajutor.
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 17:12, 9 August 2011
chitante printate de / la Imprimeria Nationala, cu numar unic de inregistrare+antet cu datele persoanei juridice (adica ale asociatiei).
inca o intrebare: AG se numeste si umblatul sefilor de bloc din usa in usa cu o foaie in care se scrie ce se doreste+tabel cu semnatura?
@vladurash

din legea 230/2007 citire:

CAPITOLUL III
Drepturile si obligatiile proprietarilor

Art. 9. - Proprietarii membri ai asociatiei de proprietari au dreptul sa participe, cu drept de vot, la adunarea generala a proprietarilor, sa isi inscrie candidatura, sa candideze, sa aleaga si sa fie alesi in structura organizatorica a asociatiei de proprietari. Pentru a beneficia de dreptul de a fi ales, persoana in cauza trebuie sa aiba capacitate deplina de exercitiu.
Art. 10. - Proprietarii au dreptul sa cunoasca toate aspectele ce tin de activitatea asociatiei si au acces, la cerere, la orice document al acesteia.

1. deci, proprietarii care nu sint membrii ai asociatiei pot participa la sedintele AG insa nu au drept de vot
2. argumentul bun al netransmisibilitatiii dreptului de mebru este faptul ca, prin vinzarea apartamentului, fostul proprietar isi pierde calitatea de membru al asociatiei de proprietari. cumparatorul nu are decit calitatea de proprietar in cadrul asociatiei pina la depunerea cererii de dobindire a calitatii de membru al AP, care se face fara alte formalitati, conform legii 230/2007
3. daca va considerat nedreptatit la calculele intretinerii, tot legea 230 va dreptul de a face o contestatie SCRISA la ele in termenul de 7 zile de la data afisarii cotelor de intretinere, cerere la care trebuie sa primiti un raspuns SCRIS dupa maxim 10 zile de la primirea ei.
4. faptul ca "incasarea se face fara chitante fiscalizate, toata lumea plateste la fel, indiferent de suprafata detinuta, numar de locatari etc, fara criterii de departajare" nu inseamna ca asociatia nu functioneaza legal (asa cum ati scris mai sus), ci numai faptul ca administratorul nu cunoaste legile in vigoare, eventual.
5. referitor la ultima dvs nedumerire, art 25, aliniatul (3) din legea 230 spune ca:

(3) In situatii exceptionale, hotararile pot fi luate prin acordul scris al majoritatii proprietarilor unei scari sau unui bloc, membri ai asociatiei de proprietari, pentru probleme care ii vizeaza direct, pe baza de tabel nominal.


de curiozitate ... ati citit legea 230/2007, sau doar v-ati uitat pe poze ?:)):P
Ultima modificare: Vineri, 29 Iulie 2011
ContSters62736, utilizator
vladurash a scris:

chitante printate de / la Imprimeria Nationala, cu numar unic de inregistrare+antet cu datele persoanei juridice (adica ale asociatiei).
inca o intrebare: AG se numeste si umblatul sefilor de bloc din usa in usa cu o foaie in care se scrie ce se doreste+tabel cu semnatura?



S-a eliminat obligativitatea de a face facturi si chitante cu regim special la Imprimeria Nationala sau la firmele de specialitate din comert, dar nu s-a eliminat obligativitatea de a personaliza facturile si chitantele prin inscrierea datelor asociatiei (denumirea completa, adresa, autorizatia, codul fiscal), inclusiv inserierea si numerotarea acestora.

Art. 155. - (5) Factura [n.n.: si chitanta conform art. 5 alin. (2) din O.M.F.P. nr. 2226/2006 mai sus precizat] cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii:
a) numarul de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, care identifica factura in mod unic;
b) data emiterii facturii;
c) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare fiscala prevazut la art. 153, dupa caz, ale persoanei juridice care emite factura.


Daca chitanta are antet nu mai trebuie sa aiba stampila.
Si daca n-are antet "tiparit" (asta nu inseamna nici pe departe ca ar fi o chitanta fiscalizata) are stampila care are inscrise in ea datele de identificare a persoanei juridice.
Bun, consider ca trebuie sa ma explic ca sa fie inteleasa situatia. Trecand peste faptul ca am inteles ca trebuie sa ader mai intai la asociatie pentru a fi valid votul meu (desi mi se pare aberant, dar...asta-i legea), va precizez urmatoarele:
- asociatia de proprietari de care apartin are hotararea judecatoreasca de infiintare de la finele lunii martie 2011
- pana la ora actuala, pe numele asociatiei nu figureaza nici un contract de servicii de la furnizori (electrica, apa nova, rebu etc)
- personalul de intretinere (femei curatenie, electricieni, instalatori) care se ocupa de tot complexul figureaza ca fiind angajati ai dezvoltatorului pe santierul in care se construiesc alte blocuri+angajati ai asociatiei, fara contract de munca/prestari servicii
- asociatia solicita TUTUROR proprietarilor, indiferent de numarul de persoane din apartament, suprafata locuita si cota indiviza, sa achite, lunar, suma de 100 lei
- pentru aceasta suma se elibereaza chitante (eu stiam ca le zice fiscalizate, dar acum am inteles) care NU sunt stampilate si NU detin datele de identificare a Asociatiei ca PJ
- de la infiintarea asociatiei si pana in prezent NU au fost afisate liste de plata, chiar si cele cu suma de 100 lei, NU se justifica, nici macar prin valori estimative, pentru ce sunt aceste costuri
- administratorul si restul personalului din cadrul asociatiei REFUZA in mod categoric sa recunoasca si sa permita instalarea apometrelor (adica...avem voie sa ne punem apometre, dar...nu se recunoaste indexul furnizat)

Date fiind cele de mai sus, in blocul nostru (unul din 21 - nu suntem insa singurii nemultumiti) s-a organizat, de catre noi, o sedinta de bloc. In urma acestei sedinte, cei prezenti au "votat" cererile catre asociatie, printre acestea numarandu-se problemele enumerate mai sus. De asemeni, cei prezenti si-au desemnat "presedintele de bloc" ca sa fie omul de legatura intre tot blocul si asociatie. Mentionez ca, din cei prezenti la aceasta sedinta, doar 9 (dupa spusele administratorului) erau aderenti la asociatie, restul de 16 nu.

In urma celor mai sus mentionate, va rog sa-mi spuneti daca era chiar atat de necesara aderarea noastra la asociatie pentru rezolvarea acestor probleme (noi nu am votat ceva pentru asociatie sau care sa determine modificari de functionare a asociatiei!) si ce modalitati de atac avem impotriva acestor persoane pentru a le face fie sa fie corecte, fie sa plece?
Astept un raspuns cat mai pertinent si mai clar posibil. Multumesc

Alte discuții în legătură

Asociatia de proprietari si proprietarii care nu fac parte din asociatie Vartgoth Vartgoth Buna ziua, Ma intereseaza sa stiu ce se intampla daca la sedintele unei asociatii de proprietari (bloc de locuinte) participa si acei proprietari care nu ... (vezi toată discuția)
Actualizare incheiere de sedinta 123321123 123321123 incheierea de sedinta privind infiintarea asociatiei de proprietari nu a fost actualizata cu noile organe de conducere alese deciziile adoptate de comitet ... (vezi toată discuția)
Functionare asociatie de proprietari ContSters134265 ContSters134265 La data de 01.12.2013, proprietarii a trei blocuri noi situate pe aceeasi strada au constituit o asociatie in conditiile Legii nr. 230/2007, iar cu ... (vezi toată discuția)