Legea 230/2007 prevede ca:
Art. 6. - (1) Cererea pentru dobândirea personalităţii juridice a asociaţiei de proprietari împreună cu statutul, acordul de asociere şi procesul-verbal al adunării generale de constituire se depun şi se înregistrează la organul financiar local în a cărui rază teritorială se află clădirea.
Apoi normele spun acelasi lucru:
Art. 8. - (1) Cererea pentru dobândirea personalităţii juridice a asociaţiei de proprietari împreună cu statutul, acordul de asociere şi procesul-verbal al adunării generale de constituire se depun şi se înregistrează la organul financiar local în a cărui rază teritorială se află clădirea.
Acum sa intelegem unde este promlema care duce la confuzie.
Organul financiar local este acel loc unde merge cetateanul sa-si plateasca impozitul pe casa sau masina si se numeste "Directia economica si de finante locala". La noi aceasta este in cladirea Primariei. Acolo exista un birou unde are program un judecator delegat de Judecatorie. La acel judecator delegat se depune dosarul in 2-3 exemplare cu toate actelele care sunt afisate pe usa.
Unii utilizatori de mai sus confunda aceasata Directie..., cu acea institutie unde se depun declaratiile lunare, anuale, bilanturi, TVA-uri, etc si care apartine de Ministerul finantelor, la noi fiind o cladire pe care scrie Ministerul finantelor..., Directia judeteana de finante publice, ANAF.. Acolo, la aceasta institutie se merge deabia dupa ce avem Incheierea data de Judecatorul delegat. La "finante" mergem cu incheierea si ne inregistram pe declaratia 010 ca platitori de taxe si impozite (salarii). De acolo obtinem Codul de inregistrare fiscala (CIF sau CUI asa cum spun unii)...
Asadar sunt 2 institutii diferite si legea spune clar ca dosarul se depune la organul financiar local, asta insemnand directia aceea din cadrul primariei si nu finantele publice care apartin de Minuisterul finantelor.
In 2009 am trecut prin toate acestea asa cum am explicat.