avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... unde se depun actele pentru infiintare asociatie de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

unde se depun actele pentru infiintare asociatie de prop

Buna ziua,

As dori sa stiu unde se depun actele pentru a se face schimbarea de la Asociatie de locatari la asociatie de prop.

Administratorul spune ca le-a depus la judecatorie dar i-a respins dosarul pentru ca nu era complet. Acum ca a adunat toate actele vrea sa le depuna la judecatorie.

Ceea ce vreau sa stiu este daca actele de infiintare se depun la judecatorie sau la administratia financiara? care ulterior trimite dosarul la judecatorie pt infiintare

Stiu ca trebuie sa avem Incheiere judecatoreasca de infiintare..dar nu stiu unde le depun prima data...la administratie sau la judecatorie sa obtin incheierea??

Mentionez ca sediul asociatiei este in sectorul 3

la judecatorie trebuie sa platim o taxa de timbru pentru infiintare?

Multumesc pentru orice informatie
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 11:14, 28 Aprilie 2010
Am studiat legislatia actualizata si elga50 are dreptate in tot ce a sustinut.
Intr-adevar dosarul se depune la Primarie, mai nou, iar dupa ce obtineti personalitate juridica va puteti inregistra la administratia financiara care este = finantele publice. Stampila este "semnatura" persoanei juridice. Daca nu exista personalitate juridica nu exista nici stampila.
Ultima modificare: Vineri, 23 Aprilie 2010
Emil Lasconi, Consilier juridic
Legea 230/2007 prevede ca:
Art. 6. - (1) Cererea pentru dobândirea personalităţii juridice a asociaţiei de proprietari împreună cu statutul, acordul de asociere şi procesul-verbal al adunării generale de constituire se depun şi se înregistrează la organul financiar local în a cărui rază teritorială se află clădirea.

Apoi normele spun acelasi lucru:
Art. 8. - (1) Cererea pentru dobândirea personalităţii juridice a asociaţiei de proprietari împreună cu statutul, acordul de asociere şi procesul-verbal al adunării generale de constituire se depun şi se înregistrează la organul financiar local în a cărui rază teritorială se află clădirea.

Acum sa intelegem unde este promlema care duce la confuzie. Organul financiar local este acel loc unde merge cetateanul sa-si plateasca impozitul pe casa sau masina si se numeste "Directia economica si de finante locala". La noi aceasta este in cladirea Primariei. Acolo exista un birou unde are program un judecator delegat de Judecatorie. La acel judecator delegat se depune dosarul in 2-3 exemplare cu toate actelele care sunt afisate pe usa.
Unii utilizatori de mai sus confunda aceasata Directie..., cu acea institutie unde se depun declaratiile lunare, anuale, bilanturi, TVA-uri, etc si care apartine de Ministerul finantelor, la noi fiind o cladire pe care scrie Ministerul finantelor..., Directia judeteana de finante publice, ANAF.. Acolo, la aceasta institutie se merge deabia dupa ce avem Incheierea data de Judecatorul delegat. La "finante" mergem cu incheierea si ne inregistram pe declaratia 010 ca platitori de taxe si impozite (salarii). De acolo obtinem Codul de inregistrare fiscala (CIF sau CUI asa cum spun unii)...
Asadar sunt 2 institutii diferite si legea spune clar ca dosarul se depune la organul financiar local, asta insemnand directia aceea din cadrul primariei si nu finantele publice care apartin de Minuisterul finantelor.
In 2009 am trecut prin toate acestea asa cum am explicat.
Referitor la stampila: persoana pe care as. locatari a propus-o pentru a se ocupa de "plimbatul" dosarelor prin urbe la diversele entitati, ziceam ca este bine sa fie stampilata cu stampila actuala a as. loc. Faza este ca delegatia respectiva nu intra in dosarul de infiintare sau poate intra si este mai bine sa fie nestampilata... se legitimeaza omul cu actul de identitate. Bun, am inteles, mai sus au scris doi useri dintre care unul consilier jr. care au afirmat ca as. loc. nu reprezinta nimic ! Asa o fi, dar ma indoiesc! Oricum rolul stampilei s-a diminuat drastic in ziua de astazi, astfel ca furnizorii - de exemplu specifica clar ca facturile lor circula fara stampila, asa ca ce sa mai zicem de-o amarata de as. locatari?
Adam Grecu a scris:

Referitor la stampila: persoana pe care as. locatari a propus-o pentru a se ocupa de "plimbatul" dosarelor prin urbe la diversele entitati, ziceam ca este bine sa fie stampilata cu stampila actuala a as. loc. Faza este ca delegatia respectiva nu intra in dosarul de infiintare sau poate intra si este mai bine sa fie nestampilata... se legitimeaza omul cu actul de identitate. Bun, am inteles, mai sus au scris doi useri dintre care unul consilier jr. care au afirmat ca as. loc. nu reprezinta nimic ! Asa o fi, dar ma indoiesc! Oricum rolul stampilei s-a diminuat drastic in ziua de astazi, astfel ca furnizorii - de exemplu specifica clar ca facturile lor circula fara stampila, asa ca ce sa mai zicem de-o amarata de as. locatari?


Unde s-a afirmat ca Asociatia de locatari nu reprezinta nimic? Aici se discuta despre Asociatia de proprietari care este infiintata de proprietari persoane fizice nu de asociatia de locatari ca persona juridica.
Daca imi aratati un singur loc in legislatia specifica asociatiilor de proprietari in care se vorbeste despre rolul asociatiei de locatari in infiintarea asociatiei de proprietari ma predau si recunosc ca am gresit. Oricum, asociatiile de locatari s-au desfiintat de la sine odata cu disparitia calitatii de locatar din imobil. Calitatea de locatar este aceeasi cu cea de chirias, deci...
Ultima modificare: Vineri, 23 Aprilie 2010
Emil Lasconi, Consilier juridic
@aemilius, ceva mai sus s-a spus ca o asociatie de locatari este "nimic":
elga50 a scris:

Mie mi s-a spus expres sa nu stampilam documentele din dosar. Stampila este a unei asociatii care nu are niciun fel de personalitate juridica si la judecatorie stampila este inutila, o asociatie de locatari nefiind nimic.

In H.G. 400 din 02/04/2003, Norme metodologice privind organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 311 din 08/05/2003 se specifica:
ARTICOLUL 3
Asociatiile de locatari din cladirile ale caror apartamente au fost dobandite in proprietate in conditiile legii si care nu au fost reorganizate in asociatii de proprietari au obligatia sa se reorganizeze potrivit prevederilor legale.

In legea 230/2007 nu se mai reia aceasta prevedere si se vorbeste doar despre asociatii de proprietari, probabil crezandu-se ca asociatiile de locatari s-au reoragnizat deja in asociatii de proprietari.
Asa ca nu "va predati" deoarece in legislatie s-a vorbit de reorganizarea, deci asociatiile de locatari s-au reorganizat sau se vor reorganiza in asociatii de proprietari.
Sunt inca multe asociatii de locatari in tara care functioneaza si nu s-au "desfiintat de la sine". Simplu: inca nu s-au reorganizat dar foarte clar nu s-au "desfiintat de la sine" pentru ca nici nu exista nici o prevedere legala in acest sens, al desfiintarii de la sine.
Ultima modificare: Sâmbătă, 24 Aprilie 2010
Adriantot, moderator

Alte discuții în legătură

Dobandire personalitate juridica asociatie de proprietari crysenc21 crysenc21 In conditiile in care am toate actele redactate - pv de constituire, hotarare de constituire, statut, acord de asociere, tabel, ...etc, unde se depun mai intai ... (vezi toată discuția)
Acordare personalitate juridica asociatie de proprietari dragulescuflorin dragulescuflorin Buna ziua! In anul 1999 Asociatia de locatari a blocului in care locuiesc s-a constituit in Asociatie de Proprietari, conform Legii 114/1996 daca nu ma insel. ... (vezi toată discuția)
Refacere documente constituire asociatie de proprietari cami64 cami64 Buna ziua, Am o intrebare: ce demersuri trebuie facute, si unde anume, pentru refacerea documentelor de constituire ale asociatiei de prorietari, in ... (vezi toată discuția)