avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1360 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Separare apa rece
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Separare apa rece

Buna ziua!

Blocul meu are contor general de apa rece la 2 scari si am cerut sa avem fiecare scara cate un contor , pentru ca asa mi se pare normal, dar furnizorul de apa ne-a cerut 1000 ron pentru montare apometru, plus lucrarea de la contor la bloc o suportam tot noi.
Ce trebuie sa mai suportam?
Acest francez care a cumparat Apa Nova nu are obligatia sa aduca o buna calitate serviciilor?

Nu mi se pare corect sa fim contorizati tot pe modelul ceausist.
Unde trebuie sa ma plang?(pentru ca Vlad Tepes nu mai este si alta persoana capabila eu nu cunosc)

Cu stima,
Simona Bardea.

Va multumesc pentru timpul acordat!
Cel mai recent răspuns: Adam Grecu , utilizator 10:26, 25 Mai 2010
Ma gandesc ca intretimp se va hotara si ultima scara ca e cazul sa accepte banii si sa semneze conventia. Bineinteles ca noi le vom cere sa ne comunice cat avem de plata pe consumul stabilit de noi si care poate fi verificat si de ei daca punem contor
Opinia mea coincide cu cea a d-lui lichidator. Furnizorul livreaza unui client cu care are un contract de furnizare o marfa, dar este obligat sa o cantareasa/masoare, etc., printr-un mijloc de masura omologat, verificat si atestat metrologic... In cazul nostru, sigur ca furnizorul de apa rece potabila livreaza unei as. prop. o cantitate de apa masurata printr-un apometru propriu, amplasat intr-un bransament propriu, altfel nu o poate factura.
.....................................
Ei, acum sa va spun cum procedeaza furnizorii - fie ei romani sau straini...
Pe vremuri - am mai spus tot aici pe forum, cel putin la mine in cartier, furnizorul nostru de apa avea un singur apometru pe apa rece si unul singur pe apa calda la cca. 1500 de familii, repartizarea fancandu-se in pausal pe nr. de persoane declarat in contractul de furnizare. Insa din proiectare fiecare bloc aveaurmatoarea situatie la bransamente: nici-un bransament sau maxim un bransament - astfel incat daca era sa fie o avarie pe undeva, jumatate de cartier nu avea apa rece! Bun, la un moment dat a dat bunul Dumnezeu si unele orase au intrat intr-un program de reabilitare a retelelor de apa potabila cu finantare europeana (imprumut); intre timp si asociatiile de locatari au inceput sa se "miste", adica sa se transforme din as.loc. (mari) in as. prop. - mult mai mici, adica pe scari, astfel incat furnizorii au fost nevoiti sa se supuna noilor cerinte si au inceput sa "planteze" prin gradini conducte si bransamente - mai aproape de cerintele asociatiilor, dar inca putine - cum se vede, echipate cu tot ce trebuie.
Sigur, asa cum afirma si d-na @elga50, nimeni nu a prevazut ca, de exemplu un bloc cu 2 sau 3 scari se va diviza in 2 sau chiar 3 as. prop. astfel incat acum s-a ajuns la situatia descrisa mai sus in topic... , dar acest lucru nu inseamna ca noile as. prop. trebuie sa-si construiasca bransamente, iar culmea tupeului ar fi ca furnizorul sa solicite as. prop. sa doteze bransamentul si cu apometru...
................................
Bun cam asa s-a intamplat in Iasi, intr-un cartier construit dupa 1970...
Acum cum "vad" eu rezolvarea problemei: printr-un compromis, adica in vechiul bransament (ideal ar fi sa fie amplasat la mijlocul blocului), pe langa vechiul apometru se mai poate monta de catre furnizor inca 1 sau chiar 2 apometre - adica cate unul pentru fiecare asociatie nou infiintata. Faza este ca dvs. proprietarii va trebui sa sapati cate un sant de peste 1m adancime (impotriva inghetului), la o latime de max. 30-35 cm in care veti pune o conducta din polietilena cu diametrul de max. 32mm care se va lega la vechea conducta, proprie scarii respective. Ei, amanuntele tehnice legate de dimensiuni, diametre, tip material, etc. vor fi verificate de catre un specialist (firma).
Deci este necesar sa explicati domnilor francezi cum sta treaba si sa le solicitati, in ultima instanta acest procedeu. Ideal ar fi ca de toate aceste lucruri sa se ocupe chiar ei pentru ca aceasta este menirea lor...
Va doresc mult succes!
@Adam Grecu
Imbunatatesti o retea, o infrastructura, o constructie etc. daca este a ta, nu a altuia. Or reteaua de apa rece de la coloana principala din strada, respectiv de la bransamentul de aprovizionare a condominiului este proprietatea asociatiei de proprietari.
Daca asociatia se sparge in mai multe asociatii mai micute bransamentul initial ramane la una din ele, deobicei cea care "ramane pe loc", celelalte nou-nascute trebuie sa-si faca bransamente separate din coloana principala a furnizorului pentru a putea fi citite consumurile lor pe aceste contoare si a fi facturate separat, daca asta vor - facturi separate.
Este acelasi lucru ca la gaze. Furnizorul are coloana principala si cine vrea sa ia gaze, cere aprobare sa se branseze la aceasta coloana, furnizorul este de acord, dar....de la acest punct incolo toate cheltuielile de "legare" la coloana sunt suportate de beneficiar.
As vrea sa continui putin argumentatia mea ref. la topic-ul pus in discutie.
Poate vrea cineva sa reciteasca cele scrise de mine mai sus, fara sa contrazic pe cineva. Ideea principala este ca furnizorul de apa are datoria printre altele, sa aduca apa clientului pe care il deserveste prin contract, cat mai aproape de punctul de consum.
Tinand cont si de argumentele scrise in postarile de mai sus de @elga50, eu v-am adus niste argumente practice, efectiv intamplate in asociatia din care fac parte.
Mai mult, furnizorul nostru de apa a schimbat de ceva vreme contractele de furnizare in primul rand pentru ca din RAJAC s-a transformat in Apavital (deci din regie in SA), apoi s-au mai adus niste modificari impuse de legislatia actuala. Ei bine, noi nu am semnat inca acest contract din cauza faptului ca nu ne-am inteles cu furnizorul asupra unor probleme legate de distanta relativ mare dintre locul in care este amplasat caminul de bransament in care sunt montate apometrele si punctul efectiv de consum (distanta cuprinsa intre 20 si 120m).
Acum nu vreau sa intru in amanunte dar anul trecut am avut o avarie pe una din aceste conducte, ocazie cu care s-au pierdut peste 1100 mc de apa - cantitate de apa care in final a fost decontata de proprietarii a 2 scari - 40 apt. pentru ca furnizorul a avut grija sa specifice in contract ca punctul de delimitare dintre acesta si as. loc. este bransamentul in care este montat apometrul, ori avaria s-a produs la 100 m distanta! Ati inteles, aici este problema si pericolul cel mai mare in astfel de cazuri. Daca am fost inteles, este bine, daca nu - este la fel de bine, insa cum mai spuneam, asociatia nu trebuie "sa moara de sete" din cauza unor argumente dinr-astea, ca asociatia ar imbunatati o infrastructura care ar apartine altcuiva (furnizorului).
Asa cum se intampla in viata de zi cu zi, am argumentat ca o solutie de compromis intre furnizor si as. prop. ar fi una din solutiile bune in cazul de fata. Am mai spus si care ar fi idealul, dar cine ne asculta pe noi?
Cu stima,
Ultima modificare: Marți, 25 Mai 2010
Adam Grecu, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Bransament apanova cristianfluturas cristianfluturas bloc cu 2 scari ( 19 ap.pe scara ) si fiecare scara avind asociatie de prop. apanova refuza sa instaleza la scara 2 apometru si inregistreaza consumul pe tot ... (vezi toată discuția)
Bransament apa rece din coloana blocului(dupa apometru apa nova) abrassu abrassu Buna ziua Locuiesc intr-un bloc tip vila,pe scara sunt 11 apartamente cu al meu,de ceva vreme numai am presiune la apa rece,sunt singurul cu aceasta ... (vezi toată discuția)
Pierderi de apa LucianSandu LucianSandu Buna ziua Daca ma puteti lamuri cu o problema... Asociatia de proprietari are pierderi la apa si aceste pierderi se pun la plata pentru fiecare ... (vezi toată discuția)