Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Regia de apa trimite adrese prin care-i anunta pe locatari ca trebuie sa se prezinte pentru programare in vederea verificarii apometrelor, verificare ce se face din trei in trei ani. Au cetatenii aceasta obligatie? Trebuie sa suporte verificarea, platind tarife stiute numai de regie?
Nedumerirea e in legatura cu obligatia proprietarului de a suporta verificarea, prevazuta de art. 12(2) din anexa 3 la HG 1660/2005: " (2) Prezentarea la verificarea metrologică periodică constituie obligaţia persoanelor fizice sau juridice care, în calitate de proprietar, utilizează sau încredinţează spre utilizare mijloacele de măsurare supuse controlului metrologic legal. Proprietarul suportă cheltuielile aferente verificării metrologice periodice".
Problema e ca eu, ca locatar, sunt proprietarul apometrului dar nu-l utilitzez pentru vreo activitate(sa distribui cuiva apa sau sa merg la cineva si sa-i prestez un serviciu cum ar fi verificarea consumului, folosind pentru aceasta apometrul meu, caz in care mi-ar reveni obligatia sa fie atestat dpdv metrologic). Apometrul, desi este in proprietatea mea, este utilizat de furnizor pentru masurarea cantitatilor livrate si intocmirea facturilor. Nu eu il utilizez ci furnizorul. Daca ar fi sa avem in vedere sintagma "...incredinteaza spre utilizare", tot ar fi o anomalie pentru ca eu nu sunt prestator de servicii si nu imi inchiriez utilajul cuiva. Considerati ca verificarea apometrelor ar trebui sa fie suportata de furnizorul de apa in acelasi mod in care se suporta verificarea contoarelor de gaz si electricitate?
Contravaloarea verificarii apometrelor trebuie suportata de fiecare proprietar in parte, aceasta obligatie rezulta clar din chiar textul de lege pe care l-ati inserat (maiam), deoarece proprietarul are interesul unei bune functionari a acestor aparate de masura, in caz contrar urmind a suporta in sistem pausal consumul de apa care nu poate fi inregistrat corect datorita apometrelor defecte. Furnizorul de apa, sau orice furnizor de utilitati raspunde de instalatiile prin care furnizeaza apa, energia termica, gazul etc. numai pina la intrarea principala in bloc - acesta fiind interesat sa-si presteze serviciul pentru a incasa sumele de bani aferente furnizarii, in rest este treaba proprietarilor care au interesul de a plati numai ce consuma nu si eventualele pierderi. La fel si cablul TV instalat de furnizorul de televiziune prin cablu: acesta are raspunderea verificarilor si reparatiilor numai pina la intrarea in fiecare apartament. La fel este si cu verificarea periodica a centralelor termice de apartament, in perioada de garantie o ofera vinzatorul gratuit, apoi post-garantie contra-cost.
In aceste conditii, furnizorul de apa nu ar trebui sa fie interesat de verificarea metrologica a apometrelor din apartament ci numai de verificarea celui de bransament. Obligatia verificarii apometrului de apartament ar trebui sa apara in relatia cu asociatia si nu cu furnizorul de apa. Apometrul e considerat, in acest caz, ca un repartitor de costuri. Faptul ca furnizorul de apa se ocupa de apometrele din apartamente este o anomalie, chiar o ilegalitate.
Da, furnizorul de apa nu are nici o treaba cu apometrele din apartamente si nici nu cred ca exista vreop clauza in acest sensin contractul incheiat cu furnizorul. Daca exista, este intr-adevar ilegala si abuziva.
Cheltuiala pentru verificarea apometrelor/ debitmetrelor se suporta de catre proprietarul acestora, in afara de cazul in care, desi se afla in launtrul anilor de garantie, se cere verificarea lor si aceasta se dovedeste nejustificata. In acest caz plateste solicitantul.#-o