Buna ziua,
In urma deciziei locatarilor care locuiesc pe scara mea, am constituit o asociatie noua de locatari. Insa furnizorii de utilitati ne-au comunicat ca avem datorii destul de mari. Fostul administrator nu vrea sa ne dea documentele pentru a putea stabili cine se face vinovat de aceste datorii.
As vrea sa stiu care este baza legale prin care putem obtine toate documentele, in asa fel incat sa facem o expertiza financiara.
Mai mult decat atat, v-as ruga sa ma indreptati si spre un expert care ne poate ajuta cu aceasta analiza.
Cu stima.
Eu va recomand sa procedati in urmatoarea ordine (si pentru a nu crea disensiuni mai mari decat cele existente intre membrii asociatiei si administrator):
- Primarie - Serviciul Relatii cu Asociatiile de Proprietari - cerere solicitare administrator acte contabile ale asociatiei in vederea verificarii acestora de catre cenzori si contabil. In cazul unor neconcordante, se poate dispune efectuarea unei expertize contabile;
- plangere la Parchet pentru delapidare sau gestiune frauduloasa numai daca se stabileste un prejudiciu in dauna asociatiei in urma efectuarii unei expertize contabile sau aceasta va fi efectuata in cadrul urmaririi penale pe cheltuiala celui care invoca prejudiciul;
- actiune civila numai numai in situatia in care se stabileste indubitabil existenta unui prejudiciu cauzat de administrator iar solutionarea plangerii penale treneaza sau se da n.u.p. Actiunea se timbreaza la valoare.
In varianta 2 si 3 va recomand angajarea unui avocat. ;)
Haideti sa vedem ce stim despre vechiul administrator, dar si despre noul administrator!
Vechiul administrator
- sub ce forma era angajat al asociatiei, conventie civila sau CIM?
- cum a devenit "fost"?
Actualul administrator:
- exista?
- daca exista, cum a devenit "actualul" administrator?
- daca nu exista, cine a fost mandatat sa se ocupe de administrare, cand a fost mandatat si daca exista o forma scrisa pentru acest mandat?