Buna ziua, sunt tot eu ,stresul :)
am gasit o solutie mai buna , cred.
Sediul social al societatii va fi facut in orasul meu de resedinta ,in ap al carui proprietar este tatal meu. Activitatea se va desfasura in Bucuresti iar pe ap de aici vom avea doar domiciliul. Proprietarul nu este o problema dar , cum ati spus, mai rau ne complicam.
Dumneavoastra ce credeti?
E foarte bine,insa ,daca activitatea se va desfasura in Bucuresti , va trebuie declarat un punct de lucru sau filiala , si tot va trebui sa vorbiti cu cineva, ori cu proprietarul unde locuiti , ori cu altcineva.
Da, nu e dificil ce vreti sa faceti dv., insa trebuie doar sa stiti cum... Dar daca referitor la sediu aveti probleme, nu stiu cat de bun va fi actul constitutiv...
Oricum, sper sa tin minte toate problemele de pe topic si sa raspund.
1. Nu conteaza daca un contract de inchiriere pentru un imobil se incheie cu un chirias persoana fizica ori juridica; pentru proprietar exista aceleasi obligatii legale, acelasi impozit etc. Este de precizat ca, in ambele cazuri, acest contract este valabil daca e inregistrat la Adm. Fin. O puteti face si dv., nu numai propr.
Pentru dv. ar exista avantajul ca v-ati putea deduce chiria daca e direct pe soc.
Daca insa faceti contract cu dv. ca pers. fiz care, la randu-i, incheie contract cu soc, exista o problema de corelare intre documente, anume: aveti nevoie, in toate cazurile, de mentiunea expresa a acordului proprietarului ca apartamentul sau o camera sa fie sediul soc. al firmei X. Acel acord tre' sa existe si in contractul de inchiriere cu dv. si in cel dintre dv. si soc. Mai mult, ar fi bine sa fie precizat acordul exact pentru firma X, ori... ma rog, mai greut daca faceti contracte succesive.
2. Contractul de comodat se poate incheia si sub semnatura privata, nu trebuie sa aruncati bani la notariat. Trebuie sa prevada aceleasi lucruri ca cel de inchiriere (acordul expres al proprietarului).
3. Daca faceti sediul in provincie, de unde sunteti dv., la orice mica problemuta cu acel contract iar va trebui sa corespondati cu parintii. Nu e necesar ca, daca aveti insa acolo sediul fara activitate, sa aveti un alt punct de lucru in Bucuresti. Adica sunteti firma de prestari servicii, prestati la client. Deci activitati desfasurate la terti. Puteti trece activitati de birou la sediu sau chiar fara activitati. Dar, pentru o perfecta legalitate, actele firmei stau la sediu. Problema in caz de control.
Oricum, acordul vecinilor nu e o gaselnita noua, exista si practica juridica de instanta in domeniu, in anumite cazuri cand asociatia ori vecinii nu-si dau acordul.
4. Da, puteti folosi acelasi apartament si pentru locuit, in acest caz contractul cu soc se va face doar pentru o camera (minimul cerut de lege). Aveti grija, nu va puteti atunci deduce decat partial cheltuielile (utilitati). Pentru viza de resedinta este insa nevoie si de acordul proprietarului, astfel: ori la notariat, ori in fata functionarului de la evidenta populatiei. Nu e de ajuns cel din contract. Parca la Autoritatea pentru Straini ajunge contractul.
Aband in vedere faptul ca deja aveti dificultati in acest punct, va sfatuiesc sa apelati la asistenta juridica. Va va scuti de multe cheltuieli pe viitor cu viitoarea firma.
Daca am scapat vreo intrebare, reveniti.