Da @ elga 50 , prietena mea, doreste o conventie `ca la carte`.. nu vrea sa gaseasca tertipuri pentru a nu achita obligatiile fata de asociatie, insa doreste o stabilire de comun acord, prin dialog si o buna intelegere a condtiilor si mai ales afisarea consumuirilor lunare alaturi de cele ale locatarilor.
De ce refuza asociatia acest dialog , incheierea conventiei cu conditii exprimate de ambele parti si afisarea consturilor pe afisier? de ce nu incaseaza sumele pe care cabinetul intelege sa le achite pana la semnarea conventiei, in forma pe care a propus/o asociatiei.? Chiar nu inteleg.
Prietena mea are ghinionul de a intalni un administrator dificil rau de tot.
Cei din asociatia mea, sunt apreciati de noi, pentru intelepciunea si spiritul lor de mari gospodari. S unt multi oameni corecti si de omenie, dar unii... fereasca D-zeu.
Am invatat de la doamna Elga si domnul Adriantot de doua-trei ori mai multe decat la amaratele alea de cursuri de administratie, asa ca nici gand sa contest vreunuia cunostintele in materie.
Din punctul meu de vedere, singurele prevederi ale unei conventii de genul acesta ar trebui sa fie numarul de persoane introdus in lista cu cotele de contributie la cheltuielile asociatiei si, in cazul in care foloseste spatiul comun, o cota suplimentara la instalatia de interfon, curatenie si la plata reparatiei usii de acces.
In rest... legea prevede clar modul cum se repartizeaza aceste cheltuieli, asa ca nu vad de ce o societate comeciala, indiferent ca e cabinet sau butic, este obligata sa stea la mana si cheremul unor presedinti sau administratori, care, uneori, incearca sa puna in carca niste cheltuieli doar pentru ca acolo functioneaza o firma.
De ce ar trebui ca o firma sa contribuie de 2-3 ori mai mult la salarii, la cumparararea a nu stiu ce masini de gaurit, taiat.
Aceste conventii, parerea mea, ofera posibilitatea presedintilor sau administratorilor sa negocieze de pe pozitii de forta, fara ca o societate comerciala sa poata zice nici pas. Sigur, nu inseamna ca toti presedintii si administratorii o fac.
Subscriu.
Conventia se incheie doar pentru stabilirea numarului de persoane. In cazul de fata numarul de persoane care folosesc spatiile comune (ascensor, uscatoare, holur, casa scarii, subsol, etc.) este zero.
Art. 37. - (1) Cheltuielile care sunt determinate de numarul persoanelor care locuiesc in condominiu si nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de masura se repartizeaza proportional cu numarul de persoane care locuiesc sau desfasoara activitati in cladire in luna pentru care se calculeaza lista de plata si reprezinta cheltuielile asociatiei pentru: apa si canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere si a hranei; energia electrica utilizata pentru functionarea instalatiilor comune; colectarea deseurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileste printr-o conventie aprobata de comitetul executiv al asociatiei de proprietari.
(2) Conventia prevazuta are durata nedeterminata, fiind valabila pe toata perioada activitatii desfasurate de detinatorii prevazuti la alin. (1), si se actualizeaza periodic, in functie de elementele noi care intervin, in functie de numarul persoanelor care desfasoara zilnic activitati in spatiul sau apartamentul respectiv, de numarul mediu zilnic de clienti si de obiectul de activitate. Numarul acestora se stabileste de detinatorul spatiului si se certifica de comitetul executiv al asociatiei de proprietari. Acest numar se utilizeaza pentru calculul cheltuielilor pe persoana aferente spatiului respectiv.
(3) Conventia precizeaza contributia proprietarului la cheltuielile asociatiei de proprietari, cu privire la consumurile care nu pot fi inregistrate distinct pe fiecare proprietate in cauza si care sunt determinate de activitatea desfasurata.
(4) Conventia completeaza obligatiile proprietarului fata de cheltuielile din cadrul asociatiei de proprietari mentionate la art. 47 din Legea nr. 230/2007 lit. b)-f).
(5) In situatia in care, la notificarea scrisa din partea asociatiei de proprietari, proprietarii spatiilor cu alta destinatie decat aceea de locuinta din condominiu refuza incheierea conventiei, sunt aplicabile criteriile stabilite si adoptate in acest sens de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari prin decizie scrisa si in baza constatarilor vizuale cu privire la activitatea desfasurata din punct de vedere al numarului de persoane angajate si al numarului de clienti.
(6) In situatia in care, la notificarea scrisa a proprietarului, conducerea asociatiei de proprietari refuza incheierea conventiei, este aplicabil criteriul prevazut la art. 47 lit. a) sau b) din Legea nr. 230/2007, dupa caz, cu obligatia proprietarului de a declara, in scris, numarul persoanelor angajate sau care desfasoara activitati in spatiul sau.
Mare dreptate in comentariile celor de aici (@Adriantot, @elga50, @abcdeadi si ceilalti care, cum spune @armanteros ( multumesc) - au privit cu admiratie de multe ori, raspunsuri pertinente si corecte in domeniul asociatiilor de proprietari).
De aceea am apelat si eu, la acest forum si parca sunt mai sigura ca totul se va rezolva , datorita sfaturilor voastre ale tututor.
Cu respect , astept unda verde de la domnul @adriantot, pentru intregirea cercului de oameni competenti si saritori.
Inca o data multumiri tuturor.:)
Pin insasi denumire, documentul numit Conventie te duce cu gandul la intelegere, intelegerea partilor cu privire la o situatie, un raport intre doua persoane, institutii, state, etc.
La noi in asociatie avem incheiate asemenea conventii cu, noi le zicem "agenti economici", adica 2 farmacii, un birou al UPC - relatii cu publicul-casierie, o frizerie, o agentie de turism, un magazin de instalatii sanitare - deci activitati linistite, cu intrari separate. Cum in as. noastra s-a hotarat ca diferentele la ape sa se faca dupa nr. de persoane, va inchipuiti ca nr. de persoane chiar are importanta in acest caz; in rest mergem pe lege avand in vedere ca spatiile respective provin din fostele spatii de locuit carora li s-a dat, legal, o alta destinatie, deci sunt multe cheltuieli pe cota-parte indiviza de proprietate.
Daca doriti un model, dati-mi o adresa functionala de mail; mentionez ca documentul este .doc asa ca se pot face oricite modificari, deh, ca la o intelegere... Nu pot publica modelul pentru ca este insusit dintr-o publicatie si nu am acordul editurii... insa asa la scara mai mica, merge.