avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 345 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Conventie cu As.de proprietari (Diferenta dintre ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Conventie cu As.de proprietari (Diferenta dintre Cabinet individual si Societate comerciala)

Pietena mea, medic stomatolog, profeseaza in cadrul ``Cabinetului individual Dr....`` avand in proprietate un spatiu la parterul unui bloc de locuinte. Mentionez ca este singurul medic in cadrul acestui cabinet.
Dispune de intrare separata decat cea pt locatarii blocului.
Plata furnizorilor de servicii se face conform contractelor incheiate cu acestia.

De la asociatia de proprietari i se impune a incheia o conventie pentru cheltuielile comune, identica cu cele incheiate cu societatile comerciale , de la parterul altor blocuri din asociatie (magazine, internet ateliere etc.).
Cele mentionate in conventia respectiva sunt stabilite unilateral de asociatie (toate conventiile sunt xeroxate pentru societati comerciale)-
Asociatia de proprietari justifica suma stabilita lunar, prin : lucrari de intretinere si reparatii, ingrijirea zonei verzi, achizitionare masini de tuns iarba si foarfeci gard viu, lopeti pentru zapada, interventii, deratizare, dezinsectie, etc., manopere zona verde etc. plus pierderi la apa, caldura , curatenie scara, curent electric si multe altele.

Pozitia sa - neacceptata de asociatie - este :
- sa fie redusa suma stabilita lunar, avand in vedere ca, pentru achizitionarea masinii de tuns iarba, sau motocositoare si alte unelte pentru lucrari sezoniere sa fie incluse in plata la momentul achizitionarii acestora, pentru blocul respectiv. (asociatia are masina de tuns iarba nu pentru fiecare bloc ci una, pentru iarba din jurul celor 8 blocuri din cadrul asociaiei, alte blocuri nu au iarba in jur , ci asfalt.)., iar deratizarea sau dezinsectia nu se face lunar.
- de asemenea , reprezentata cabinetul individual doreste ca pe afisier, sa-i fie afisate costurile, in fiecare luna , alaturi de tabelul cu locatarii

- Intrucat asociatia nu intelege sa accepte si propunerile Cabinetului individual medical , nu s-a semnat conventia, motiv pentru care nu se accepta nici o suma de bani ca taxe comune, pana la semnarea conventiei.
In aceasta situatie , se mareste debitul si se percep penalitati de intarziere.

I-am sugerat sa achite prin mandat postal, insa doreste sa fie incheiata o conventie ale caror conditii sa fie stabilite de ambele parti si mult mai realista.
In plus, pe conventia nesemnata este scris Societatea Comerciala Cabinet individual Dr.....
Ce este de facut, inainte de a se ajunge in instanta?
Va multumesc.
Ultima modificare: Marți, 6 Iulie 2010
ContSters122901, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ina Dimitriu , Consilier juridic 10:43, 7 Iulie 2010
@ Adam Grecu
Ar fi bine. Id-ul meu este in proflul utilizatorlui deci, lndines@yahoo.com Multumesc
Conform legislatiei, asa cum reiese si din articolele postate mai sus, toate apartamentele si spatiile comerciale, agenti economici, sau cum vrem sa le mai spunem, trebuie sa plateasca la asociatie mai multe categorii de cheltuieli. Trebuie facuta, totusi distinctie intre spatiile de la parter, mezanin care sunt din constructie spatii comerciale si cabinetele de orice fel care sunt intre apartamente la diferite etaje in bloc.
De aceea ne folosim de prevederile legii, incheind aceste conventii prin care se pot stabili contributii, cheltuieli diferite de la caz la caz.
Cabinetele din interiorul scarii (apartamente folosite ca si cabinete), platesc toate cheltuielile ca orice proprietar si-am stabilit suplimentar (cu acordul cabinetului) un numar de persoane, de exemplu: un avocat singur figureaza cu 2 persoane, un cabinet cu 4 avocati figureaza cu 7 persoane... In plus am stabilit si o suma, acceptata, de 5 - 20 lei de fiecare pentru cei care si-au afisat pe peretii exteriori sau la intrarea in casa scarii "firma".
Cei de la demisol, parter si mezanin, cu intrari separate (cabinete, reprezentante, magazin, telefonie, judecatorie, asigurari, jocuri, banca, agentie imobiliara...) contribuie conform cotei indivize sau mai exact conform suprafetelor fiecaruia. Din 11.000 m.p. ai intregii asocaitii acestia detin 4.000 m.p. si suporta aceleasi cheltuieli pe metru patrat ca orice proprietar de apartament. Nu conteaza si nu ne intereseaza cati salariati au sau cati oameni, clienti intra si ies zilnic de la acestia, pentru ca nu afecteaza functionarea liftului si iluminatul pe casa scarii (repartizate pe nr persoanelor din apartamente care folosesc si beneficiaza).
La salubritate, unde proprietarii apartamentelor platesc pe numar de persoane, agentii economici au contracte separat.
Suplimentar acestia platesc pentru firmele afisate si curatenia din jurul blocului (proprietarii de apartamente nu platesc nimic) sume diferite dupa cum ne-am inteles cu acestia. Lunar, tot prin intelegere, acestia suporta cativa metri cubi de apa care se consuma pentru udat florile din fata blocului, spalatul trotuarului si altele la care proprietarii de apartamente nu sunt pusi la plata. Avem, zic eu, masura in aceste cheltuieli, pastram proportiile, astfel incat un agent care are 100 m.c de apa consumati real accepta cu usurinta 5-6 m.c in plus. Sau la 900 -1000 lei/luna cheltuieli sunt suportate si acceptate si 50 lei/luna pentru curatenia din jurul blocului.

Toate acestea sunt stabilite cu fiecare verbal si acceptate, iar unele au fost prevazute prin conventii. Dar indiferent de felul in care am convenit aceste sume apar pe listele de plata separat pe fiecare scara si o lista comuna pentru toti agentii economici. Aceste sume se factureaza lunar si se incaseaza pe baza de chitanta sau prin banca. Mai apar din cand in cand mici discutii dar pana acum le-am rezolvat pentru ca, in asociatie, cu mici exceptii, avem oameni normali.

P.S. Conventia poate fi facuta de asociatie si acceptat sau modificata de agentul economic. Dar poate conceputa si de catre agentul economic si acceptata cu sau fara modificari de asociatie.
Ultima modificare: Marți, 6 Iulie 2010
Adriantot, moderator
Poate conducerea asociatiei de proprietari in cadrul careia functioneaza cabinetul nu stie (sau ignora cu buna stiinta) faptul ca orice contract/conventie trebuie discutat(a) si acceptat(a) de ambele parti, fiecare clauza contractuala putand fi modificata; nu mi se pare corect ca asociatia sa impuna o forma standard pe care sa refuze a o adapta fiecarei situatii in parte. Nu poate fi obligat nimeni sa semneze o astfel de conventie daca nu este de acord cu prevederile sale, cu atat mai mult daca ii sunt incalcate drepturile.
In plus, refuzul de a accepta platile facute de cabinet (fapt ce atrage penalitati) este iarasi un abuz.
Eu as recomanda sesizarea Serviciului Asociatii de proprietari din cadrul primariei si as cere ajutor si consiliere de la personalul din cadrul acestui serviciu. Se poate merge in audienta pentru a expune problema; nu mi se pare corect sa se refuze incasarea sumelor datorate de cabinet, pana la clarificarea situatiei.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Conventia incheiata intre asociatia de proprietari si proprietarii spatiilor cu alta destinatie decat cea de locuit unicorn_tl unicorn_tl Bună ziua, Dețin un apartament la parterul unui bloc de locuințe, care a fost transformat legal (prin obținerea acordului proprietarilor şi al ... (vezi toată discuția)
Cheltuieli cu intretinerea pentru s.c. care functioneaza in apartament Loredana_1979 Loredana_1979 Buna ziua, Societatea comerciala pe care o reprezint, mai precis un studio de gimnastica pilates pentru femei, functioneaza din 01.08.2012,intr-un bloc de ... (vezi toată discuția)
Statutul unui cabinet medical intr-un bloc de apartamente? gaman ionel gaman ionel Un cabinet medical (medicina de familie), intr-un bloc proprietate personala, ce statut are? Cum plateste cheltuielile aferente (apa rece, canal,etc), ca ... (vezi toată discuția)