avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 792 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... concurs de infractiuni
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

concurs de infractiuni

in cazul unui concurs de infractiuni se cumuleaza prejudiciul produs prin cele doua infractiuni si in cazul in care sunt doua infractiuni, dar se refera ambele la aceeasi suma? adica o infractiune pentru o suma, a doua infractiune aceeasi suma, adica un singur prejudiciu adus unei singure pesoane vatamate, dar doua infractiuni cu consecinte deosebit de grave la fiecare dintre ele pentru aceeasi suma, care nu depaseste 200 000 lei?
Cel mai recent răspuns: magdalenapaun , utilizator 11:03, 2 August 2010
este vb. intradevar de infractiuni prevazute de 78/2000. adica 18 ind.1 si ind.3 cred. adica folosirea de documente sau declaratii false, incorecte... si schimbarea destinatiei. dar in jurisprudenta in materie am vazut ca nu s-au retinut consecinte deosebit de grave decat daca a fost depasit pragul de 200000 lei, ori in cazul despre care vorbesc nu este depasita aceasta suma. pentru inculpatul principal am inteles ca trebuie consecinte grave pt ca valoarea contractelor incheiate depaseste valoarea de 200 000 lei, dar fiecare contract luat in parte nu depaseste aceasta suma. mai mult in rechizitoriu, procurorii spun, in cazul despre care vorbesc : complicele, adica unul dintre furnizori, a inlesnit inclupatului principal obtinerea pe nedrept si schimbarea destinatiei a sumei totale nerambursabile a contractului de finantare. ori fiecare furnizor in parte nu putea sa inlesneasca obtinerea intregii sume, de vreme ce fiecare a furnizat un singur bun ce nu depasea aceasta suma. si nici nu a fost vb de constituire de grup infractional. e vb de persoane juridice diferite ce nu au legatura intre ele, transele de bani nu au fost obtinute odata toate. mentionez ca aici se pune problema de 18 ind.1 nu in faza precontractuala ci e vb de contract cu executare succesiva, adica pe fiecare contract in parte sau, ma rog, pe transe. in faza precontractuala se pare ca nu s-a retinut absolut nicio greseala a inculpatului principal. a fost totul in regula. iar in timpul executarii contractului a fost vb doar de cateva greseli ale beneficiarului in aplicarea og 60, greseli ce nu pot in niciun caz sa fie imputate furnizorului bunului pt ca nu implicau respingerea ofertei ci eventual reprogramarea datei licitatiei. multumesc.
Da, am banuit.
Prin Legea nr. 161 din 19 aprilie 2003 (publicată în Monitorul Oficial nr. 279 din 21 aprilie 2003) articolul 13 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2002 privind DNA (publicată în Monitorul Oficial nr. 244 din 11 aprilie 2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 503/2002) a fost modificat, în sensul că s-a instituit o nouă formă de competenţă materială de instrumentare a infracţiunilor prevăzute în Legea nr. 78/2000, delimitată în funcţie de criteriul valoric al pagubei materiale, sau al sumei ori bunului ce formează obiectul infracţiunii de corupţie, respectiv gradul de perturbare a activităţii unei autorităţi publice, instituţii publice ori altei persoane juridice.

Astfel, alineatul (1) litera a) din articolul 13 din OUG nr. 43/2002, în formularea actuală, prevede că sunt de competenţa structurii centrale a DNA, infracţiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000 dacă, indiferent de calitatea persoanelor care le-au comis, paguba materială creată depăşeşte echivalentul în lei a 100.000 euro, ori valoarea sumei sau bunului ce formează obiectul infracţiunii de corupţie este mai mare decât echivalentul în lei a 10.000 euro sau dacă s-a produs o perturbare deosebit de gravă a activităţii unei autorităţi publice, instituţii publice sau oricărei alte persoane juridice.

Alineatul (2) al aceluiaşi text legal include, de această dată, în sfera materială de competenţă a serviciilor teritoriale ale D.N.A., infracţiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000 dacă, indiferent de calitatea persoanelor care le-au comis, paguba materială creată depăşeşte echivalentul în lei a 10.000 euro putând să ajungă până la echivalentul în lei a 100.000 euro, ori valoarea sumei sau bunului care formează obiectul infracţiunii de corupţie este mai mare decât echivalentul în lei a 3000 euro, fără însă să depăşească echivalentul în lei a 10.000 euro.

Alineatul 5 al textului de referinţă statuează că, sunt de competenţa parchetelor de pe lângă instanţe, potrivit dispoziţiilor Codului de procedură penală, infracţiunile prevăzute în Legea nr. 78/2000 care nu sunt date, potrivit alineatului (1) şi (2), în competenţa DNA.
Referitor la cele expuse mai sus, de dvs, atasez un PUNCT DE VEDERE:

"În lucrarea de faţă ne-am propus, la acest prim punct, abordarea problemei modului de calcul al cuantumului prejudiciului, respectiv sumei ori bunului ce formează obiectul infracţiunilor de corupţie, cu incidenţă în privinţa concursului de infracţiuni şi a infracţiunii continuate, criteriul valoric fiind un element de referinţă în atribuirea competenţei materiale de efectuare a urmăririi penale în favoarea uneia sau alteia din structurile P.N.A. sau, parchetelor de pe lângă instanţe.

1. Înainte însă de a proceda la evidenţierea distinctă pentru infracţiunile concurente şi cele continuate a posibilelor modalităţi de calcul valoric al prejudiciului, respectiv obiectului infracţiunilor, se impun a fi făcute următoarele precizări:

A. Infracţiunile de corupţie, în înţelesul articolului 5 din Legea nr. 78/2000, în formularea de după modificarea sa prin Legea nr. 161/2003, sunt cele prevăzute în articolele 254-257 din Codul penal, art. 61 şi 82 precum şi infracţiunile prevăzute în legi speciale, ca modalităţi specifice ale infracţiunilor prevăzute la articolele 254-257 din Codul penal şi la art. 61 şi 82 din Legea nr. 78/2000.

Aceste infracţiuni fac parte din categoria celor formale, numite şi de pericol sau de atitudine, de esenţa acestora fiind consumarea odată cu realizarea acţiunii sau inacţiunii incriminate.

Rezultatul nu constă într-o urmare materială, nici în situaţia primirii de bani sau alte foloase materiale ci, într-o stare de pericol generată de săvârşirea acţiunilor sau inacţiunilor incriminate.

S-a apreciat că rezultatul este cert, existenţa sa rezultă ex re, iar orice altă interpretare ar implica o confuzie între elementul material al infracţiunii şi rezultatul acesteia[1].

Ca element de singularitate a fost relevată în literatură[2] unica situaţie în care, se poate vorbi de o urmare materială constând într-o pagubă cauzată patrimoniului unei persoane, aceasta, în ipoteza în care elementul material constă în primirea de mită, pretinsă în scopul îndeplinirii unui act licit privitor la îndatoririle de serviciu, urmarea imediată constând şi în vătămarea patrimoniului persoanei constrânsă să dea mită, existând un raport de cauzalitate între prejudiciul material suferit şi acţiunea infracţională realizată de funcţionar.

în ceea ce priveşte obiectul material al infracţiunilor de corupţie, într-o opinie[3], s-a susţinut că acestea, de regulă, sunt lipsite de obiect material dar că, atunci când acţiunea făptuitorului se referă la un anumit bun, infracţiunile au şi un astfel de obiect, constând în acel bun.

Contrar acestui punct de vedere, alţi autori[4] au susţinut că infracţiunile de corupţie sunt lipsite de obiect material, iar, cu referire la luarea de mită, s-a considerat că legea incriminează o activitate ce nu se răsfrânge asupra unui obiect material, respectiv pretinderea, acceptarea promisiunii, nerespingerea acesteia. S-a apreciat că sumele de bani sau bunurile primite nu sunt decât lucruri dobândite prin săvârşirea infracţiunii, concluzionându-se că trebuie distins între obiectul infracţiunii de luare de mită şi obiectul mitei, acesta din urmă fiind constituit din bani sau alte foloase.

Parcurgând textul de lege, se poate însă observa că, legiuitorul, în articolul 13 din Legea nr. 78/2000, recurgând la o formulare de tipul "valoarea sumei sau a bunului care formează obiectul infracţiunii de corupţie", a înţeles să le confere sumelor băneşti sau bunurilor, atributul de obiect material al faptelor incriminate sub denumirea generică de infracţiuni de corupţie.

B. O a doua precizare care se impune a fi făcută este aceea că Legea nr. 78/2000 sancţionează nu doar infracţiunile de corupţie ci şi cele asimilate infracţiunilor de corupţie, cuprinse în secţiunea a III-a, cele săvârşite în legătură directă cu infracţiunile de corupţie, arătate în secţiunea a IV-a, precum şi infracţiunile îndreptate împotriva intereselor financiare ale Comunităţilor Europene, prevăzute în secţiunea 41.

O parte din aceste infracţiuni sunt, la fel ca infracţiunile de corupţie, de pericol, dar, altele sunt infracţiuni de rezultat, având în conţinutul textului incriminator referiri la urmarea materială cerută pentru consumarea lor.

Aceste precizări au fost necesare pentru a putea delimita situaţia în care criteriul valoric se va raporta la cuantumul prejudiciului, de situaţia în care, dimpotrivă, se va raporta la cuantumul obiectului infracţiunilor de corupţie.

Apreciem că, în ipoteza în care s-a săvârşit o infracţiune de rezultat, criteriul valoric se va raporta la prejudiciul patrimonial produs, de esenţa acestei infracţiuni fiind existenţa raportului de cauzalitate între activitatea infracţională şi urmarea materială cerută de chiar textul incriminator.

în schimb, atunci când s-a comis o infracţiune de corupţie în înţelesul Legii nr. 78/2000, considerăm că raportarea criteriului valoric se va face la cuantumul obiectului infracţiunii, cu referire la bunuri sau sume băneşti.

Discuţii ar putea să comporte însă situaţia în care, urmarea, constând într-o stare de pericol, ar fi dublată de o alta, de această dată, materială, constând într-o pagubă cauzată patrimoniului persoanei constrânsă să dea mită.

în ceea ce ne priveşte considerăm că, deşi s-a cauzat un prejudiciu patrimonial, totuşi, fapta nu-şi va pierde caracterul de infracţiune de pericol, câtă vreme în conţinutul legal al acesteia, nu se face referire la existenţa unui rezultat şi, pe cale de consecinţă, nu cuantumul prejudiciului va constitui element de raportare a criteriului valoric în atribuirea competenţei materiale, ci, cuantumul sumei sau bunului ce formează obiectul infracţiunii de corupţie.

2. Problema calculului prejudiciului în cazul infracţiunilor de rezultat trebuie abordată diferit, în funcţie de săvârşirea unui concurs de infracţiuni sau a unei infracţiuni continuate, respectiv, de consacrarea de către legiuitor a formei agravate, constând în cauzarea unor consecinţe deosebit de grave.

În legătură cu aplicarea articolului 146 din Codul penal în cazul concursului de infracţiuni, doctrina şi jurisprudenţa sunt unanime în a considera că, în această situaţie, se va ţine seama de paguba pe care a produs-o fiecare faptă în parte, nefiind admisibil ca încadrarea juridică să se facă în raport de suma prejudiciilor produse prin activitatea infracţională a făptuitorului[5].

În schimb, au fost manifestate, atât în plan doctrinar cât şi jurisprudenţial, două orientări diferite în legătură cu faptul dacă, în cazul infracţiunii continuate cu "consecinţe deosebit de grave" în sensul prevederilor art. 146 din Codul penal, se ia în considerare prejudiciul cauzat prin fiecare acţiune infracţională în parte, ce intră în conţinutul infracţiunii unice, sau, dimpotrivă, dacă prejudiciile se cumulează şi, în funcţie de acest cuantum total, se apreciază calificarea infracţiunii ca având, sau nu, consecinţe deosebit de grave.

Potrivit unui punct de vedere, susţinut şi de soluţii de speţă[6], în cazul infracţiunii continuate cauzatoare de prejudicii cu consecinţe deosebit de grave, urmarea trebuie localizată în patrimoniul unei singure persoane fizice sau juridice, şi nu prin totalizarea prejudiciilor suportate de mai multe persoane vătămate prin infracţiunea continuată.

Atunci când actele materiale de executare din structura laturii obiective a infracţiunii continuate produc urmarea socialmente periculoasă în patrimoniul unei singure persoane fizice sau juridice, prejudiciul cu consecinţe deosebit de grave trebuie calculat prin însumarea pagubelor pricinuite prin săvârşirea fiecărei fapte de acelaşi fel.

Alta, s-a apreciat, că este situaţia în care prin infracţiunea continuată se cauzează prejudicii mai multor persoane fizice sau juridice, considerându-se că interpretarea literală şi raţională a prevederilor art. 146 Cod penal, pledează, fără echivoc, în sprijinul ideii că, în această ipoteză, paguba materială (în prezent de peste 2.000.000.000 lei)trebuie cauzată unei singure părţi vătămate, şi nu în patrimoniul mai multor victime.

Pentru a fi formulată o astfel de apreciere concluzivă, s-a pornit de la constatarea că, în actualul text al art. 146 din Codul penal, legiuitorul prevede că paguba trebuie cauzată unei autorităţi publice ori altei persoane fizice sau juridice. Or, folosirea celor două pronume nehotărâte ("unei" şi "altei"), specifice numărului singular, înaintea substantivelor "autoritate publică" şi "persoană fizică sau juridică", interpretarea literală impune concluzia că prejudiciul având consecinţe deosebit de grave trebuie localizat în patrimoniul unei singure părţi vătămate şi nu poate fi realizat şi prin adunarea pagubelor suferite de mai mulţi subiecţi pasivi.

Argumentul de interpretare raţională adus în sprijinul tezei enunţate, porneşte de la existenţa a două modalităţi alternative incluse în cuprinsul art. 146 Cod penal, constând în paguba materială mai mare de 2.000.000.000 lei sau perturbarea deosebit de gravă a activităţii, ambele urmări trebuind să fie cauzate unei autorităţi publice sau oricăreia dintre unităţile la care se referă art. 145 ori altei persoane fizice sau juridice.

Pornindu-se de la acest mod de redactare, s-a apreciat că, întrucât cele două variante legale de existenţă a consecinţelor deosebit de grave, au semnificaţie juridică egală, dacă s-ar admite că, în cazul pagubei materiale mai mari de 2.000.000.000 lei pot fi incluse şi prejudiciile mai multor părţi vătămate, atunci, ar trebui să se admită că şi cealaltă modalitate alternativă, constând într-o perturbare deosebit de gravă a activităţii, poate fi realizată prin însumarea perturbărilor activităţilor mai multor autorităţi publice, unităţi dintre cele la care se referă art. 145 ori altor persoane fizice sau juridice, ceea ce ar fi lipsit de suport economic, ştiinţific şi juridic.

Potrivit unui alt punct de vedere, susţinut de asemenea de soluţii de speţă[7], prejudiciile fiecărei fapte ce intră în conţinutul infracţiunii unice, săvârşite în formă continuată, trebuie totalizate şi în funcţie de acest cuantum total să se aprecieze dacă infracţiunea săvârşită încorporează în ea agravanta "consecinţe deosebit de grave".

Un prim argument adus în sprijinul ideii enunţate a fost acela că, infractorul şi-a reprezentat întregul rezultat păgubitor cu "consecinţe deosebit de grave", pe care l-a realizat prin activitatea infracţională, şi prin urmare, pentru acest rezultat total, care le subsumează pe toate celelalte rezultate parţiale, trebuie să răspundă penal.

Cel de-al doilea argument rezidă în aceea că, latura obiectivă, include ca element de referinţă şi valoarea pagubei, în funcţie de care se apreciază în concret şi gradul de pericol social al faptei comise. Pe această linie de gândire s-a apreciat că, dacă paguba s-ar calcula distinct, raportată la rezultatul produs de fiecare acţiune sau inacţiune, ce face parte din conţinutul aceleiaşi infracţiuni continuate, ar însemna a diviza infracţiunea continuată în mai multe infracţiuni cu mai multe pagube, ajungându-se la teza inadmisibilă a pluralităţii de infracţiuni. Existând o singură infracţiune, există o singură pagubă în funcţie de care se va aprecia calificarea infracţiunii în forma sa de bază sau în forma agravată.

Alt argument adus a constat în aceea că, în cazul infracţiunii continuate, momentul consumării este momentul producerii rezultatului care este, de regulă, momentul terminării ultimei acţiuni sau inacţiuni din suita de fapte anterioare care reprezintă conţinutul aceleiaşi infracţiuni. în funcţie de acest moment al producerii rezultatului ultimei fapte, înainte de a fi stopată rezoluţia infracţională, se apreciază valoarea pagubei şi implicit pericolul social al faptei.

Un ultim argument a fost acela că, utilizarea formei gramaticale de exprimare la singular în articolul 146 Cod penal, în înţelesul şi spiritul textului, nu exclude înlăturarea formei plurale.

în ceea ce ne priveşte, împărtăşim această de-a doua opinie, şi apreciem, la rându-ne, că, admiterea valabilităţii primului punct de vedere exprimat, ar echivala cu o negare a relaţiei tripartite existente între unicitatea subiectului activ, a rezoluţiei infracţionale şi unitatea de infracţiune a acţiunilor sau inacţiunilor, privite ca elemente de esenţă în definirea infracţiunii continuate, o astfel de fragmentare a elementului material de componenta subiectivă contravenind spiritului legii.

3. Considerăm că, în cazul celorlalte infracţiuni de rezultat săvârşite în formă continuată, pentru care legiuitorul nu a impus raportarea la articolul 146 din Codul penal sub aspectul consecinţelor produse, calculul prejudiciului, se va face, în mod firesc, prin referire strictă la definiţia infracţiunii continuate, în sensul cumulării aritmetice a valorii pagubelor cauzate prin fiecare acţiune infracţională în parte.

4. În mod identic, se va proceda la însumarea cuantumului sumelor sau bunurilor ce formează obiectul infracţiunilor de corupţie, atunci când s-ar admite săvârşirea lor în formă continuată şi, în funcţie de totalul valoric obţinut, se va atribui competenţa uneia sau alteia din structurile Parchetului Naţional Anticorupţie, sau, parchetelor de pe lângă instanţe.
Pornindu-se de la acest mod de redactare, s-a apreciat că, întrucât cele două variante legale de existenţă a consecinţelor deosebit de grave, au semnificaţie juridică egală, dacă s-ar admite că, în cazul pagubei materiale mai mari de 2.000.000.000 lei pot fi incluse şi prejudiciile mai multor părţi vătămate, atunci, ar trebui să se admită că şi cealaltă modalitate alternativă, constând într-o perturbare deosebit de gravă a activităţii, poate fi realizată prin însumarea perturbărilor activităţilor mai multor autorităţi publice, unităţi dintre cele la care se referă art. 145 ori altor persoane fizice sau juridice, ceea ce ar fi lipsit de suport economic, ştiinţific şi juridic.
"
multumesc. am vazut pe site-ul dna la rubrica doctrina (claudiu dumitrescu)ca infractiunea prevazuta de 18 ind.1 este o infractiune de rezultat, iar cea prevazuta de art.18 ind.2 ar fi o infractiune de pericol. astfel:
Pentru realizarea conţinutului constitutiv al infracţiunii este necesară producerea unui rezultat material constând în obţinerea pe nedrept de fonduri de la bugetul general al Comunităţilor Europene sau din bugetele administrate de acestea ori în numele lor.Sintagma folosită de legiuitor, mai exact „obţinerea pe nedrept de fonduri” presupune, în primul rând, existenţa unor manopere dolosive realizate de persoana responsabilă pentru implementarea proiectului, în baza documentelor şi declaraţiilor false, inexacte sau incomplete şi, totodată o încălcare a clauzelor contractuale şi a prevederilor din Memorandumurile de finanţare ratificate prin lege, care în final să aducă beneficii materiale injuste pentru firma beneficiară şi prejudicii autorităţii contractante.
Consumarea infracţiunii
Între elementul material al laturii obiective reprezentat prin acţiunile de folosire sau prezentare de documente, declaraţii cu un conţinut fals, inexact sau incomplet şi rezultatul socialmente periculos, obţinerea pe nedrept de fonduri, trebuie să existe o legătură de cauzalitate care conturează consumarea infracţiunii atât în plan material cât şi subiectiv. Momentul consumării conform articolului de lege are loc atunci când solicitantul (beneficiarul) a obţinut bani din fondurile alocate pentru implementarea proiectului.
Articolul 181 alin. (3) din Legea nr. 78/2000 prevede o agravantă pentru faptele de la alineatul 1 , care este activată în momentul în care au fost produse consecinţe deosebit de grave sintagmă care conform art. 146 C.pen. presupune existenţa unei pagube materiale mai mare de 2 miliarde lei sau o perturbare deosebit de gravă a activităţii cauzată unei autorităţi publice sau oricăreia dintre unităţile la care se referă art. 145 C. pen. ori altei persoane fizice sau juridice.
Pedeapsa în această situaţie este de la 10 la 20 ani şi interzicerea unor drepturi.
Articolul 182 alin. (1) din Legea nr. 78/2000 sancţionează actele cu caracter infracţional săvârşite de către un beneficiar, în legătură cu modul de utilizare a fondurilor europene, sub următoarea definiţie:
„Schimbarea, fără respectarea prevederilor legale a destinaţiei fondurilor obţinute din bugetul general al Comunităţilor Europene sau din bugetele administrate de acestea ori în numele lor se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani”.
Din analiza textului se observă că suntem în prezenţa unei infracţiuni speciale de deturnare de fonduri alocate din bugetele Comunităţilor Europene, cu un obiect juridic special constituit din relaţiile sociale referitoare la disciplina financiară impusă de Comisia Europeană în ceea ce priveşte utilizarea asistenţei financiare nerambursabilă acordată României întocmai cu prevederile Memorandumurilor de finanţare şi acordurilor anuale de finanţare încheiate între Comisia Comunităţii Europene şi Guvernul României.
Obiectul material este reprezentat de fondurile externe alocate în baza unui contract de finanţare din bugetul general al Comunităţii Europene sau din celelalte bugete prevăzute în textul de incriminare şi a căror destinaţie a fost schimbată în timpul implementării proiectului finanţat.
Consumarea infracţiunii are loc în momentul în care fondurile externe au fost utilizate în alte scopuri decât cele prevăzute în contractul de finanţare, exprimarea prevăzută în legislaţia în materie fiind „cheltuieli neeligibile”. Deşi textul de lege nu este foarte exact în această chestiune, este cert că ne aflăm în situaţia unei infracţiuni de pericol (infracţiune de atitudine) atâta timp cât articolul 182 alin. (1) nu prevede explicit sau implicit existenţa unei urmări imediate sau mai exact condiţia producerii unui anumit rezultat exprimat într-o vătămare materială precis determinată.
in contextul dat, suntem în cazul unei infracţiuni de pericol a cărei existenţă este legată de simpla producere a unei stări de pericol pentru valoarea socială ocrotită, menţionată anterior. Însă, procurorul care instrumentează un dosar care are ca obiect o astfel de infracţiune trebuie să acorde o importanţă deosebită modului de derulare a activităţii infracţionale cercetate în plan subiectiv, să aibă certitudinea că făptuitorul/învinuitul a acţionat cu intenţia prevăzută de lege la momentul schimbării destinaţiei fondurilor.
Forma agravată a infracţiunii prevăzută de art. 182 alin. (1) din Legea nr. 78/2000 este prevăzută în alin. (2) al aceluiaşi articol şi se aplică atunci când prin schimbarea, fără respectarea prevederilor legale, a destinaţiei fondurilor externe s-au produs consecinţe deosebit de grave conform art. 146 C. pen., pedeapsa fiind cuprinsă între 5 şi 15 ani închisoare şi interzicerea unor drepturi. În această situaţie suntem cu certitudine în prezenţa unei infracţiuni materiale (de rezultat) având în vedere cerinţa legiuitorului şi anume aceea de a se produce „consecinţe deosebit de grave”.
prin urmare agravantele celor doua infractiuni prevad faptul ca pentru stabilirea consecintelor deosebit de grave trebuie raportat la textul prevazut de art.146 cp.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Lamurire cu privire la competenta actoru_vlad actoru_vlad Intentionez sa formulez o plangere penala pentru inselaciune. prejudiciul ce mi-a fost cauzat este extrem de mare -16 miliarde de lei vechi. Cine este ... (vezi toată discuția)
Consecinte deosebit de grave magdalenapaun magdalenapaun art.146 cod penal- prin consecinte deosebit de grave se intelege o paguba materiala mai mare de 200000 lei sau o perturbare deosebit de grava...\" daca a ... (vezi toată discuția)
Interceptari telefonice ContSters227642 ContSters227642 Sunt cercetat penal pentru furt (capace masina + antena). Acu cateva zile am fost chemat la politie sa ma intrebe daca am furat alte capace de la alta masina, ... (vezi toată discuția)