Astazi pe site-ul AVOCATNET am citit stirea si am descarcat formularul:
"DECLARATIE privind asigurarea in sistemul asigurarilor pentru somaj a persoanelor fizice care realizaeaza venituri de natura profesional..."
Eu ca o persoana disciplinata fiscal:
- am salvat si listat formularul in vederea depunerii acestuia la ALOFM Sector 2 ;
- dau telefon la nr.021/3132446 la sediul ALOFM sector 2, le spun ca a aparut pe site-ul AMOFM formularul cu pricina ca vreau sa vin luni dimineata in data de 16 august 2010 sa-l depun, mi se spune : " Nu avem nici o dispozitie in acest sens de a primi noile DECLARATII chiar daca au aparut pe site, sunati la AMOFM la nr. 316.81.42 ";
- sun la AMOFM la 316.81.42 imi raspunde un domn care imi spune: "A aprut Declaratia pntru asigurarea de somaj a persoanelor fizice care realizeaza venituri de natura profesionala", ii spun: "Ma intrebati pe mine sau imi comunicati ca a aparut DECLARATIA?", imi raspunde :"VA intreb pentru ca eu nu stiu nimic !";
- in sfarsit ii explic acelui domn de la AMOFM despre ce e vorba , iardansul imi spune, noi nu stim nimic probabil ca saptamana viitoare vom primi instructiuni sunati la ANOFM, tel 021/303.98.39 ";
- nu am mai sunat la ANOFM pentru ca mi se pare ca suntem intr-o situatie care depaseste literatura lui Caragiale, Urmuz, Kafka sau Orwell !
Ce ma sfatuiti sa fac ?
- sa emigrez,
- sa fac o revolutie,
- sa intru in politica,
- sa ma sinucid,
sau sa ma angajez la ALOFM sau AMOFM sau ANOFM pentru a-i chinui si eu pe altii ?
Am depus declaratia si la pensii, cu mentiunea ca nu au stiut sa-mi spuna contul in care pot plati. Aveau un executabil primit vineri dupa-amiaza si tot faceau incercari pe el. La somaj au trecut declaratia intr-un registru si tot nu au stiut sa-mi spuna contul in care sa virez banii. Asa ca acum am declaratii inregistrate si sumele neplatite... A reusit, totusi, cineva sa faca si platile aferente?
Daca se pricepe cineva, va rog sa ma lamuriti in privinta situatiei de mai jos, avand in vedere ca inca nu am depus nicio declaratie:
- PFA infiintat in 2009, sistem real, platitor de TVA (deci tine evidenta in RJIP si Jurnale de vanzari si cumparari), venit ocazional
- venitul net se calculeaza anual, conform declaratiei 200, iar impozitul se datoreaza trimestrial conform impunerii anticipate
- de asemenea, exista depusa declaratie estimativa pe 2010
Intrebare:
- exemplu: daca in luna iulie incasez 1700 ron (fara tva), iar abia luna urmatoare, in august, voi avea o singura cheltuiala catre furnizorul cu care lucrez , de 1000 ron sa spunem (fara tva), atunci cum as putea declara corect venitul net pe iulie ca diferenta venituri - cheltuieli deductibile?
- venitul net nu se determina decat la final de an, asa cum era corect pana acum, ar fi eronat si m-ar prejudicia un alt fel de calcul. daca as declara ca am avut un venit de 1700 ron, as plati CAS si somaj raportat la aceasta suma, cand in realitate venitul net generat de contractul respectiv, incluzand si cheltuielile cu activitatea intr-o perioada data (an fiscal) ar fi de fapt de 700 ron ! (pt simplitate am considerat ca nu mai exista alte cheltuieli; 1700 ron incasare - 1000 ron cheltuiala deductibila = 700)
- daca in august am venit de "-700 ron" acest lucru nu va influenta in niciun fel contributia deja virata.
Declaratiile lunare/ocazionale daca ar fi insumate la final an, nu ar reflecta corect venitul net , asa cum ar rezulta in Registrul de incasari si plati.
Ce este de facut?
Eu as declara ca venit net: suma totala estimata ca venit net la inceputul lui 2010 / 12 luni. Am inteles ca cineva a intrebat la AMOFM daca poate calcula asa si i s-a spus ca nu, "corect" este venit brut - chletuieli, ambele incasate/platite in luna anterioara depunerii declaratiei.
p.s.
Conform normelor, pt cei ce nu realizeaza venituri lunar, baza de calcul o constituie venitul net anual (plafonat), insa cum pot eu reflecta venitul net anual intr-o declaratie ce ma obliga sa completez situatia venitului net pe luna anterioara ori de cate ori am o incasare?