Nu sunt contabil insa raspund de inventariere. Am citit si legea si ce s-a scris pe forum. As dori sa rog pe cei mai experimentati, din domeniu, sa imi spuna daca este corect cum am inteles eu inventarierea si, daca se poate sa mi se raspunda la nelamuriri.
1. Inventarierea se face la fiecare sfarsit de an.
2. Adminstratorul societatii emite o decizie de numire a comisiei.
3. Din comsie fac parte 2 membri si un resposnabil (cel putin). Poate fi administratorul acest responsabil ?
4. Gestionarul da o declaratie inainte de inventariere. Din nou, tinand cont de faptul ca suntem firma mica, poate fi considerat ca gestionar, tot administratorul ?
5. Listele de inventar. Trebuie neaparat sa imbrace forma din lege ? Am vazut ca sunt 2 modele. Nu am inteles insa daca trebuie amandoua.
6. Trebuie liste separate pt mijolacele fize, obiecte de inventar,etc ?
6. Comisia scrie proces verbal si semneaza toate paginile listelor de inventariere.
VA rog frumos sa imi spuneti daca am inteles bine si ce lipseste. Este pt prima oara cand trebuie sa fac asta asa ca scuzati-mi ignoranta.
Va multumesc frumos si astept raspuns urgent.
1.Inventarierea patrimoniului se face obligatoriu la sfarsitul fiecarui an calendaristic de catre toate firmele
2.Da,administratorul emite decizia
3.Poate
4.Da
5.Nu trebuie amandoua ,doar una dintre ele
6.Da,se fac liste separate pentru mijloace fixe,mij.fixe de natura ob.de inventar,stocuri(marfuri ,materii prime,productie incurs,etc),creante,disponibilitati.Practic se inventariaza tot patrimoniul societatii ,nu numai mijl fixe si ob inv.
7.Da,comisia semneaza si PV si listele