buna ziua ,
as dori daca se poate sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu firmele infiintate la noi in asociatie .
suntem o asociatie formata din 2 scari
fiecare apartament de la parter care da spre bulevard are infiintata cate o firma
la scara A avem :
1. o frizerie unde patron este si proprietar al apt.care nu a zidit usa care da in casa scarii dar a construit scarii ptr a intra din afara , are contr.de plata cu ADP si Apa canal .
2. o farmacie unde patroana este proprietara apt. care a zidit si usa ce da in casa scarii si a construit scarii in afara blocului , are contr.de plata cu ADP si Apa canal
la scara B avem :
1.un sediu de calculatoare unde patron este proprietarul apt. este inchis si nu este folosit de un an si ceva
2. avem un apart. in care s-a deschis in fiecare camera a acestuia cate o firma ca re sunt cu chirie la proprietarul apt. adica in buc. un laborator foto , in sufrgerie un magazin de pompe funebre si in dormitor o casa imobiliara , toti patronii de la aceste inst.au spus ca au incheiate contracte cu ADP si Apa Canal .
proprietarul apt. nu a zidit usa care da in casa scarii dar a construit la toate cele 3 camere scarii ptr a intra in apt.
intrebare :
va rog frumos sa imi spuneti ce documente trebuie sa intocmeasca si sa le ceara administratorul cat si presedintele acestei asoc. pentru a fi in regula cu legea si cum este bine sa fie trecuti in listele de plata intretinere lunara .
ce copii dupa documente trebuie sa aiba la dosar admin. pentru a intocmii lista de plata corect lunar .
la sedinte parerile sunt impartite
va multumesc anticipat .
In cazul in care:
1. spatiul de la parterul blocului este al unui proprietar, persoana fizica, iar acesta il partajeaza si il recompartimenteaza dupa cum are nevoie cand il inchiriaza (periodic si aleator dpdv al asociatiei) unor firme care se tot schimba in cursul anului,
2. spatiul mare, al proprietarului, are montate 2 contoare sau apometre (nu stiu care este diferenta!), dar PREDA CITIREA LUNARA A ACESTORA ASOCIATIEI
deoarece consumul lor vine pe factura de apa a asociatiei,
CU CINE face asociatia aceste conventii? Cu proprietarul spatiului (care in particular vorbind, este o entitate nevazuta de nimeni, decat de un subcontractor care nu ne permite sa aflam nici macar cum se numeste acest proprietar - "persoana importanta", dar ascunsa),
sau, cu fiecare firma care vine si pleaca (asa se procedeaza in prezent, dar pare ceva ilogic, in conditiile in care deschid si inchid firmele la cateva luni) si care, la randul lor isi tot monteaza apometre separat, dupa contoarele proprietarului, pentru ca spun ca asa ii obliga la nu stiu ce avizare...
Ne ridicam aceasta intrebare deoarece asociatia nu poate sti niciodata cate firme vin si pleaca din spatiul proprietarului si care tot ramifica si monteaza apometre pe teava asociatiei, dar si pentru ca se stie ca diferenta de consum scriptic/consum real dupa atatia consumatori in lant, legati pe 2 apometre de baza, poate fi sensibil de mare, dat fiind ca nu sunt atat de fidele aceste apometre montate in lant si, conform statisticilor ANRSC, pot arata niste diferente monstruoase fata de consumul real si fata de contorul de bransament...
Asociatia poate face conventiile fie cu proprietarii - care la randul lor pot impune chiriasilor conditiile din conventie, fie cu chiriasii spatiilor respective. Nu are importanta ca se schimba foarte des.
E bine ca aceste conventii sa fie facute ca fiecare sa stie la ce sa se astepte de la celalalt, in lipsa lor, asociatia poate cere pe liste sume destul de mari pentru-nu-se-stie-ce....si asa incep discutiile interminabile....
Dat fiind ca sunt diferente mari de consum, intre factura de apa, dupa scaderea consumului din apartamente, spatii comune contorizate si contoarele acestor proprietari de spatii, asociatia poate impune proprietarilor de spatii de la parterul blocurilor, sa-si faca bransamente separate de cele ale asociatiei, pentru a-si face singuri contract cu furnizorii de utilitati?
Nu puteti sa impuneti ca acesti proprietari sa-si faca bransamente separate la utilitati pentru ca in lege nu se specifica asemenea atributiuni pentru asociatia de proprietari. Ar fi similar cu a-i da afara de la utilizarea proprietatii comune pe unii proprietari.
Puteti insa sa fiti mai atenti la consumurile acestora si eventual sa le pretindeti ceva sume in plus, justificate evident si inscrise in conventiile civile pe care le faceti cu proprietarii sau chiriasii acestor spatii.