Ce scriu eu aici e foarte documentat, sunt pasionat de statistica, dar cea verificata concret, de mine, nu de altii, teoretic, astfel dovedind cu cifre, nefiind greu sa iei listele afisate la diferite Asociatii din orasul fiecaruia.
Cam de vreo 6 ani, cand a fost Adunarea Generala pentru alegerea unui nou Presedinte si Administrator (de atunci, daca au mai fost 1-2 Adunari Generale, si alea fara sa fie informati toti locatarii, prin anunturi scrise, la vedere) mi s-au parut suspecte unele actiuni ale noii "conduceri" ale Asociatiei de Proprietari, mai ales ca an de an preturile platite pt. Utilitati au crescut fata de alte Asociatii in mod aberant (
alt exemplu edificator, la apa calda, am verificat statistic, prin verificarea listelor a minim
10 Asociatii din zone diferite, ca pretul pus de Asociatia noastra e maximal, dublu chiar fata de minimul posibil -
la noi 16 lei/persoana/luna, la alte Asociatii 8 lei/persoana/luna !!! - E IMPOSIBIL CA UN OM SA POATA CONSUMA DUBLU APA CALDA, SI ASTA, RETINETI,
SE INTAMPLA VARA CAND NU FOLOSIM APA CALDA DECAT FOARTE RAR,
PLUS CA ERAU PIERDERI SI DE ... 40 LEI/PERSOANA !!!???).
Scuze ca intru in detalii prin paranteze, incepand alte fraze, dar sa revin: acum 5 ani mi-am luat boiler si am reusit, dupa multe incercari esuate, sa ma scada de la plata apei calde. Cand s-a afisat lista de plata la avizier luna urmatoare, m-am trezit ca am de platit pierderi la apa calda, eu avand un proces-verbal precum ca am scazuta oficial (si prin sigilare) apa calda. Contabila (ea e "sefa", mai ales ca e in functie de pe vremea fostilor "conducatori") mi-a replicat ca ... "ASA E LEGEA, SA PLATESTI PIERDERILE, CHIAR DACA AI TEVILE DE APA CALDA SIGILATE" (!!!), LUCRU TOTAL ILEGAL, CEEA CE A RECUNOSCUT ULTERIOR, NEMAIPUNAND PIERDERILE LA CALCUL. Ei, de atunci am devenit circumspect si am inceput sa umblu si la alte Asociatii, sa fiu informat si in legatura cu tarifele platite de Asociatia noastra, care, an de an, cresteau ca Fat-Frumos ! Dar ce tarife au fost in ultimii ani intrece orice imaginatie (mai putin la apa rece->diferente mici in plus si la salubritate->nu prea sunt diferente). Cele mai flagrante tarife sunt cele la: CALDURA [10,7 lei/mp la noi, iar la o asociatie apropiată (si la alte cateva din oras) era afisat tariful de 6,7 lei/mp, adica o diferenta in plus de 4 RON x 40 mp => 160 RON (1.600.000 lei vechi) -> DE PARCA LA NOI E VREO SAUNA SI NU STIM NOI], la APA CALDA [am scris mai sus ca vara trecuta era pretul dublu, cu toate ca m-am interesat la Apaterm si pretul de plecare de acolo era cel minim vazut de mine la alte Asociatii], SALARIILE NETE ALE ANGAJATILOR ASOCIATIEI, TOTI CU CARTI DE MUNCA, NU CU CONVENTII [au un fond de salarii in jur de 60 milioane lei vechi, cu o organigrama umflata fata de alte Asociatii: PRESEDINTE
850 LEI, ADMINISTRATOR
850 LEI, CONTABILA
1400 LEI (!!!???) :O, Cenzor, 6 femei serviciu
300 lei net la
4 ore, doi "nu stim ce hram poarta", zice-se pentru "LUCRARI AUXILIARE", dar rar ii vezi muncind, si fiind un fel de body-guarzi pt. sefi -
400 lei net la
4 ore], COTA PARTE INDIVIZA [e diferit modul de calcul fata de restul de 99% de Asociatii (la o scara e dublu-
23 RON fata de altele,
11 RON, la aceeasi suprafata
~ 40 mp si fara a avea vreo constructie in plus in scara sau exterior)]
Ar mai fi si faptul (de aici ne dam seama cine ne gestioneaza banii) ca acesti "dictatori" care conduc asociatia noastra au luat hotararea, printr-o Adunare Generala a unui singur bloc din totalul de 9 (asta numai A.G. nu este!!!), sa construiasca un nou sediu de Asociatie pe un drum public, circulat, blocand un gang de acces intre blocuri ! Repet, daca asta se facea prin Ad. Gen. a tuturor locatarilor, prin afisare la loc vizibil (avizier, usi de acces, etc.) si prin votul majoritatii locatarilor din Asociatie, nu zicea nimeni nimic, era totul legal, mai putin locul ales, care bloca accesul oricui trecea pe acolo. In fine, au terminat lucrarea fara sa stim decat dupa ce a fost ridicata, au fost dati in judecata de cativa locatari, au castigat cei din urma, neacceptandu-le recursul celor angajati de noi la Asociatie, venind decizia de a se restabili circulatia pe acel gang, prin ORDONANTA PREZIDENTIALA, si plata a 1040 RON cheltuieli de judecata catre reclamanti. Acum urmeaza lucruri si mai grave -
nevrand sa plateasca cheltuielile de judecata, dupa ce au pierdut procesul definitiv si irevocabil, reclamantii au chemat un Executor Judecatoresc, care i-a obligat sa plateasca pe langa suma de mai sus, si 2300 RON cheltuieli de executare silita, bani pe care i-au platit tot prostii, adica locatarii, ca, de, Asociatia a pierdut procesul, nu sefii (!!!). =D>
Si mai edificator este faptul ca, vazand procesele-verbale, decizia de constructie si obtinere a avizelor a fost luata de Presedinte (din ce am auzit inca e interimar, neales prin A.G.), care, culmea, are apartamentul situat chiar deasupra sediului nou construit al Asociatiei (si contabila sta in acelasi bloc), ajungand chiar sa-si traga un cablu pt. energie electrica din apartamentul sau spre sediul situat sub el, cei de la RENEL nedandu-le aprobarea pentru curent electric, datorita pierderii definitive a procesului.
Dupa ce ca nu au afisat la vedere faptul ca va fi Adunare Generala pt. toate cele 9 blocuri, au scris la sfarsitul Procesului-Verbal, citand exact: "In unanimitate de voturi proprietarii hotarasc inchiderea spatiului". Cum, doar cei de la blocul sub care s-a construit sediul Asociatiei participa la simulacrul de Ad. Gen., cand Asociatia e a tuturor proprietarilor, mai ales ca lunile urmatoare ne-au pus sa achitam toti lucrarile de constructie, nu numai cei implicati direct ? Alt lucru agravant e ca din Procesul-Verbal am vazut ca doar 11 oameni (din 15) din Comitetul Executiv au votat si semnat aceasta demarare si finalizare a constructiei
(Asociatia noastra cuprinde ~ 450 de apartamente, deci in jur de 1000 de oameni). Cam multe nereguli pentru o Asociatie, care se pare ca e stat in stat, cu hotarai luate in spatele usilor inchise, fara cvorum, mai ales ca, prin lege, au obligatia sa convoace anual o Adunare Generala. Cititi aici, sa vedeti ca tot ce scriu eu e real:
[ link extern ]
VA ROG, SPUNETI-MI SI MIE, DIN TOT CEEA CE AM SCRIS MAI SUS (AM DOVEZI CLARE CA NU MINT), ATI MAI AUZIT ATATEA ILEGALITATI, MAI ALES CA LA CEREREA NOASTRA, A PROPRIETARILOR, NU NI SE PREZINTA NICIO FACTURA SAU DOCUMENT CARE SA JUSTIFICE ORICE CHELTUIALA, ASA CUM FAC MAJORITATEA ALTOR ASOCIATII ?
Am fost sa reclamam la Primarie, dar nu vor sa faca niciun control mai serios, chiar contabila Asociatiei, la cererea celor care i-au dat in judecata, refuza sa accepte un CONTABIL AUTORIZAT (!!!).
Oare in ce tara traim, suntem buni doar de plata, mai ales ca eu si sotia n-avem niciun loc de munca sau venit ? Iar celor care gestioneaza banii nostri, oare nu le-ajung salariile nete pe care le iau (contabila, cel putin, daca am calcula, la 8 ore zilnic, a 40 ore/luna, ar lua salariul de
4.000 RON net/luna, adica aproape
1.000 Euro/luna, ca-n Occident, plus ca mai are si la alte firme), ne mai si umfla nota de plata, fara sa ni se arate facturile ?
De-asta v-am rugat, pt. clarificare, sa scrieti in acest post de pe Forum, cam ce cheltuieli aveti fiecare, defalcate pe categoriile scrise de mine mai sus. E foarte util pt. a vedea daca mai exista in tara asemenea cheltuieli, mai ales la Caldura, Gaze, Apa Calda, cel putin la nivel statistic, consumul pe persoana.
Am uitat sa mentionez ca nu sunt din Bucuresti.