Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua.
Va rog sa ma lamuriti si pe mine intr-o problema: Sunt administratorul unei asociatii de locatari si am un datornic la CET, mentionez ca acesta are contract individual cu CET, dar eu ca adminsitrator primesc situatiile de la CET. Acesta si-a vandut apartamentul si a platit toate datoriile la zi (intretinerea restanta), mai putin cea cu CET-ul pe care trebuie sa o plateasca la sediul institutiei, nu la Asociatia de locatari. La notariat ia trebuit o adeverinta ca nu are daotii la asociatie, ia-m eliberat-o si nu scria nimic de CET, acum stiu ca nu trebuia sa o eliberez, am incercat sa-l fac sa plateasca dupa mai multe rugaminti si telefoane, dar nu cred ca pot ajunge la o rezolvare cu nesimtirea umana. Ce pot face in aceasta situatie? :(( Multumesc!
Eu v-am intrebat daca asociatia a semnat un contract de prestari servicii cu CET-ul prin care se obliga sa repartizeze pe liste factura proprietarului respectiv si sa o incaseze, ca apoi sa faca plata in numele proprietarului (?)
Aveti asa ceva la asociatie? Cum ati ajuns sa fiti ingrijorata de datoria ramasa neplatita a fostului proprietar la CET? De ce sa platiti dv. in locul lui?
Mai clar....exista ceva scris intre CET si asociatie in legatura cu acest contract individual al fostului proprietar cu CET-ul?
n evidenta primita de la vechiul administrator nu apar aceste contracte individuale, dar exista, deci Asociatia este responsabila am inteles. Deci singura cale este instanta judecatoasca,nu?
Inca o data.....e vorba de existenta vreunui contract de prestari servicii intre asociatie si CET, nu intre CET si proprietar.
Pentru ca daca nu exista acest contract de prestari servicii prin care asociatia se obliga fata de CET sa "poarte de grija" proprietarului, sa-i ia banii si sa-i plateasca ea CET-ului, atunci dv. nu aveti de ce sa va faceti griji.
Dv. trebuie sa intrebati presedintele asociatiei, sa intrebati la CET, sa va interesati si sa-l vedeti cu ochii dv. acest contract de prestari servicii (ar trebui sa fie in actele asociatiei), nu merge cu "am inteles", .....ca nu merita sa va faceti griji pe "am inteles ca....", ci trebuie sa stiti sigur daca aveti de ce va face griji.
Stiu cert ca exista conventii individuale pe puncte termice, iar factura se emite pe numele debitorului, si nu pe asociatie. Cu siguranta am sa verific si la CET si la vechiul administrator, oriunde, daca fostul proprietar este de negasit la fel si noii proprietari. Multumesc!
Haideti s-o luam altfel:
- exista un contract de furnizare energie termica si apa calda intre proprietar si furnizor. Pana aici si in aceasta situatie, proprietarului i se emitea factura separat de cea pentru asociatie si proprietarul-beneficiar se ducea personal si isi achita factura la CET. In acest caz asociatia nu era implicata sub nicio forma in relatia dintre furnizor si proprietarul respectiv.
- poate exista (si eu despre asta va intreb) o conventie scrisa intre asociatie si furnizor prin care asociatia se obliga sa intermedieze achitarea acestei facturi separate a proprietarului, pe langa obligatia ei normala de plata a facturii restului blocului. Despre aceasta conventie trebuie sa va interesati dv., nu despre contractul intre furnizor si proprietar.