E bine de stiut: nu trebui depuse doar declaratiile acestea, mai sunt si registre de cumparat si alte declaratii de inceput, la majoritatea termenul fiind de 30 zile de la infiintare.
Daca vreti detalii astept email contecs@yahoo.com
DA, AI NEVOIE DE CONTABIL. Creditezi firma ca asociat si platesti un contabil, la fel cum ai creditat-o pentru a o constitui...
Din pacate in Romania contabilul etse un fel de bau-bau mancator de bani (consumator de resurse) se neproducator (neaducator de venituri). Problema nu se pune chiar asa. Si o mare problema in tara asta este plata unui contabil: daca s-ar putea sa munceasca gratuit, ar fi excelent, ca vorba aceea, nu face nimic altceva decat sa invarta 2 hartii.
Problema trebuie sa o vedeti asa:
1. infiintez firma (dupa ce v-ati hotarat cam ce activitati ati putea presta, ati gasit locatie, etc).
2. angajez contabil (preferabil imediat ce v-au iesit actele de la Registrul comertului, ca sa nu spun ca ar trebui sa angajati contabil din clipa in care va ganditi sa va deschideti o firma).
DE CE?
Pentru ca un contabil stie toate hartoagele care trebuiesc depuse, pe unde trebuiesc depuse, ce trebuie facut, cumparat, etc. Altfel, va veti trezi la un moment dat cu niste amenzi de cateva zeci de milioane si daca va veti face socotelile veti vedea ca e mai rentabil sa angajati un contabil. Sunt multe de facut, mai ales la inceput de drum si oamenii din Romania nu numai ca nu stiu, dar nici nu se intereseaza si nici nu apreciaza acest lucru. Sunt nspe mii de caiete, registre, etc...in functie de specificul activitatii. Romanul s-a obisnuit ff mult cu sintagma "lasa ca merge si asa". Nu merge chiar deloc.
Stiu cativa oameni care au platit amenzi de cate 15 mil lei vechi ptr nedepunere de bilant (pt ca "nu am activitate"). E mai ieftin si mai sigur sa angajati un contabil. Nu uitati, in urma ultimelor modificari legislative, un contabil raspunde 30 de ani de lucrarile pe care le intocmeste. E ff importanta semnatura = responsabilitatea pe care si-o asuma cineva.
In primul rand trebuie sa te adresezi unui contabil inainte de a deschide societatea. Tu ai facut o greseala din start . Te-ai declarat platitor de tva .Platitor de tva poti sa devii abia cand depasesti plafonul de 35.000 euro cifra de afaceri . Varianta asta mi se pare mie mai avantajoasa. Acum treaba asta te incurca la declaratia 300 . Daca declaratia 100 puteai sa o faci singur, declaratia 300 te depaseste; deci angajeaza-ti un contabil care sa stie.
ma gandesc sa construiesc o casa, am nevoie de proiectant? ma gandesc sa iau masuri in ceea ce priveste durerile de cap, am nevoie de medic? ma gandesc sa ma judec cu X, am nevoie de avocat, ma gandesc sa ma apropii de D-zeu, am nevoie de preot?
exista posibilitatea sa ai aptitudini, sa ai ambitie si sa studiezi problematica specifica...o poti face...ok...nu este recomandabil...este bine sa te concentrezi la afacerea pe care ti-ai propus-o si sa te inconjori de specialisti pentru a te consilia...
la inceput de drum nici un contabil nu-ti va lua "pielea" de pe tine...el va evalua si viitorul colaborarii cu tine si bineinteles va privi si el totul ca o afacere...va castiga pe termen lung, tot mai mult daca afacerea ta va fi viabila si aducatoare de profit