avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 464 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Ajutor pentru un presedinte incepator de asociatie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Ajutor pentru un presedinte incepator de asociatie

Buna seara!
Va rog frumos sa-mi indrumati si mie inceputul carierei de presedinte. De unde sa incep, pentru ca nu prea stiu! Orice sfat care este bun de urmat mi-ar fi de folos.
Va marturisesc faptul ca sunt si foarte tanar.
Daca am putea face un fel de GHID AL PRESEDINTELUI DE ASOCIATIE (INCEPATOR).
Va multumesc din suflet tuturor celor care-mi veti raspunde!
Cel mai recent răspuns: ciucuadrian , utilizator 07:17, 17 Februarie 2011
daca vreti sa infiintati o asociatie de proprietari va recomand sa mergeti la judecatoria in a carei raza teritoriala aveti domiciliul si interesati-va de grefierul care se ocupa cu asociatii. el va va da toate informatiile necesare.
Poate nu m-am facut inteles, si-mi cer scuze daca s-a intamplat acest lucru: asociatia este constituita, presedintele in functiune si-a dat demisia, in locul acestuia venind eu. Cre sunt primele etape, avand in vedere ca nici macar comitet executiv nu mai exista (acesta e doar pe hartie), trebuie facut alt comitet ...
Deci mi-ar fi de mare ajutor orice sfat pentru un presedinte de asociatie formata.
Puteti sa-mi spuneti ce taxe se platesc la contractul de mandat?
Va multumesc!
Ultima modificare: Luni, 31 Ianuarie 2011
ciucuadrian, utilizator
Tinand cont ca exista un comitet executiv formal, vorbiti cu toti cei care fac parte din el si vedeti cati vor sa mai ramana.
Cei care nu mai vor sa demisioneze si apoi convoccati aduinare generala pentru a completa locurile ramase vacante in urma demisiilor.
@ciucuadrian
Trebuie sa cititi si sa va insusiti Legea 230/2007 de infiintare, organizare si functionare a asociatiilor de proprietari, HG 1588/2007 cu Normele de aplicare a legii, precum si restul care au legatura cu asociatiile de proprietari.
Textul lor le gasiti in primul topic al sectiunii noastre Documente specifice asociatiilor de proprietari.
Asta seara am luat primul contact cu asociatia in calitate de presedinte de asociatie. I-am comunicat doamnei administrator ca vreau sa-mi reactualizeze cartile de imobil la data curenta, pentru a sti cate persoane avem in asociatie. Am verificat personalul angajat in asociatie: administratorul-CIM 4h/zi - 700 ron sal. brut, femeia de servici-CIM 8h/zi - 600 ron/zi, instalator - CIM 2h/zi - 300 ron. E corect? Nu se pot face conventii civile la femeia de servici si instalator?
A doua chestie foarte importanta: nu mai exista comitet executiv decat pe hartie! Nimeni din comitet nu mai vine la sedinte!
A treia: nu exista comisie de cenzori: fostii cenzori s-au retras. Ce este de facut, deoarece nimeni nu vrea sa faca parte din aceste comisii?
Voi reveni cu amanunte si cu rugamintea de a ma ajuta.
Va multumesc!

Alte discuții în legătură

Penalizare curatenie bloc DANIELAmull DANIELAmull Revin cu alte 2 intrebari, sper ca ultimile: la asoc mea s-a pus o taxa pe neprezentarea la curatenia din jurul blocului de 30 lei/ familie. De fiecare data ... (vezi toată discuția)
Plata lift asociatie cu doua corpuri cladire-unul fara lift pbigh pbigh Este cazul unei asociatii de locatari in care imobilul are doua corpuri de cladire separate si cu doua intrari complet separate. In total sunt 26 de ... (vezi toată discuția)
Cum ar trebuie sa se imparta cheltuielile cu energia electrica pe scara blocului? gdracea68 gdracea68 Sunt din Drobeta-Turnu-Severin si locuiesc pe o scara cu 8 apartamente care face parte dintr-o asociatie de locatari care cuprinde mai multe blocuri. In ... (vezi toată discuția)