avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 568 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Desfiintare asociatie de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Desfiintare asociatie de proprietari

La o asociatie de proprietari, auzindu-se, ca o sa trebuiasca sa se plateasca niste bani in plus pentru presedinte, cenzor, administrator( 20,8%, 0,85%.....) ,la adunarea generala care va avea loc in aprilie, au spus ca ei o sa voteze pentru desfiintarea asociatiei. Sa spunem ca o sa se intample asta. RAJA, RADET-ul cum mai furnizeaza utilitatea, sau cui, daca nu mai exista asociatia ca entitate.Stie cineva o alta forma de ,,colaborare'' intre RADET si oamenii din desfiintata asociatie ? (in afara de contracte de furnizare cu fiecare proprietar in parte). O zi buna!
Cel mai recent răspuns: gigiz , utilizator 21:02, 16 Decembrie 2018
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Multumesc tuturor, sincer scuzati-mi cuvantul, ,,e ca dracul"!
Se poate desfiinta o asociatie , daca are stipulat in statutul ei, dizolvarea asociatiei!
Nici nu ar fi bine dizolvarea, dar nici oamenii nu vor sa plateasca , sa auda acum , de aceste noi biruri!Concret, la un total net de 1592 lei(adm.femeie serviciu, presedinte, cenzor), statul ia 1256 lei. 45% dai la stat. Sa tot traiesti in Romania.
O zi buna!
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Pai daca nu vor sa plateasca acesti bani, @adriantot v-a dat chiar o solutie "de criza". Sa faca toti, pe rand si pe gratis, pe administratorii, cenzorii, presedintii, ingrijitorii. Si scapati si de grija taxelor la stat, iar proprietarii vor avea satisfactia propriei munci in folosul obstesc! :)
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Va puteti imagina d-na , ca eu ca prostul, sa fie totul transparent, am afisat noile ,,prevederi''. Ce credeti ca a, au facut? Mi-au scris pe usa CAS, cu vopsea. Ca sa vedeti, pana poate unde sa duca prostia omului.
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Toata viata invatam din greseli.
Presedintele, administratorul trebuie sa aplice legislatia si nu sa ceara aprobarea adunarii generale.
Eu nu cred ca in iulie 2010 ati convocat adunarea generala si-ati cerut aprobarea membrilor asociatiei pentru a plati facturile catre furnizori care-au facturat cu un TVA majorat cu 6%!
Adunarea generala aproba un buget de venituri si cheltuieli dar acesta este orientativ. Dupa 6 luni sau la sfarsitul anului se analizeaza "executia bugetului" si se constata ca s-au efectuat cheltuieli mai mari decat prevederile la unele capitole si mai mici la alte capitole si/sau pe total s-au efectuat cheltuieli mai mari.
Daca aceste diferente sunt justificate prin aparitia unor costuri neprevazute ca avarii, cresteri de taxe si impozite, aparitia unor noi pbligatii..., acestea se verifica de catre cenzor si sunt lergal-valabile.
Inainte de a pune la vot ceva trebuie ca cel care conduce adunarea sa-si imagineze variantele de raspuns. Daca este riscul ca adunarea generala sa ia o hotarare contrara legii, mai bine evit
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Adam Grecu a scris:

As. prop. nu puteti sa o desfiintati.
O solutie eleganta de a va rezolva problemele cu salariile e sa incetati relatiile de munca cu cei pe care-i platiti acum si:
- sa cautati o firma de administrare as. prop. cu care incheiati un contract de prestari de servicii, deci carora le achitati c/val negociata a prestatiei;
- fiecare proprietar din as. dvs. sa urmeze cursurile pentru meseia de administrator, sa se atesteze la primaria locala, apoi, pe rand sa o faca pe-a administratorul, fara bani, adica "moca". Este valabil si pt. femeia de serviciu, faceti un grafic sa nu va-ncurcati si purcedeti la treaba.
Ne spuneti si noua la ce solutie v-ati oprit. Pe bune!

De ce nu se poate desfiinta???
Daca exista in statut prevazuta desfiintarea se desfiinteaza. Daca nu exista, se face adunare generala si se modifica statul ca sa se prevada conditiile pentru desfiintarea asociatiei.
Si nu uitati: De la a avea DREPTUL la asociere s-a ajuns la a fi OBLIGATI la asociere, numai si numai pentru a plati impozite la stat.
Si daca angajam firme pentru administrare pot exista asociatiile. Notiunile nu se exclud.

Alte discuții în legătură

Refuzul președintelui asociației de a ne aproba desprinderea din asociația de proprietari zmarius zmarius Locatarii unei scări de bloc vrem să ne montăm apometre cu citire la distanță, dar președintele asociației de proprietari și administratorul nu sunt de ... (vezi toată discuția)
Factura incarcata la intretinere, ma fura administratorul Euroinvest Euroinvest Buna seara, Sant proprietara unui apartament cu 3 camere din sect.5; de aproape doi ani de zile nu mai locuiesc in acest apartament,ne-am mutat in alt ... (vezi toată discuția)
La asociația de proprietari avem mari probleme cu președintele ... Amanolesei Petru Amanolesei Petru La asociația de proprietari avem mari probleme cu președintele de asociație care comite abuzuri foarte grave. Am votat schimbarea, dar acesta a fugit din ... (vezi toată discuția)