Exista un numar minim de membri pe care trebuie sa il aiba comisia de cercetare disciplinara ? Contractul colectiv la nivel de ramura prevede ca cercetarea "va fi efectuata de o comisie "compusa din 10 membri unul fiind reprezentantul sindicatului" .Care ar fi cei zece membri in afara de dir general dir de productie dir de personal ? Juristul firmei poate face parte din aceasta comisie ?
In legislatia referitoare la audori este stipulat: "Auditorul are următoarele obiective: imparţialitate, obiectivitate.....şi nu are voie să participe în nici una din activităţile instituţiei din care face parte"?
Multumesc
Angela Fortuna
Lege nr. 672/2002, legea privind auditul public intern
Art. 19
(1) Auditorii interni trebuie sa isi indeplineasca atributiile in mod obiectiv si independent, cu profesionalism si integritate, conform prevederilor prezentei legi si potrivit normelor si procedurilor specifice activitatii de audit public intern.
(2) Pentru actiunile lor, intreprinse cu buna-credinta in exercitiul atributiilor si in limita acestora, auditorii interni nu pot fi sanctionati sau trecuti in alta functie.
(3) Auditorii interni nu vor divulga nici un fel de date, fapte sau situatii pe care le-au constatat in cursul ori in legatura cu indeplinirea misiunilor de audit public intern.
(4) Auditorii interni sunt responsabili de protectia documentelor referitoare la auditul public intern desfasurat la o entitate publica.
(5) Raspunderea pentru masurile luate in urma analizarii recomandarilor prezentate in rapoartele de audit apartine conducerii entitatii publice.
(6) Auditorii interni trebuie sa respecte prevederile Codului privind conduita etica a auditorului intern.
(7) Auditorii interni au obligatia perfectionarii cunostintelor profesionale; seful compartimentului de audit public intern, respectiv conducerea entitatii publice, va asigura conditiile necesare pregatirii profesionale, perioada destinata in acest scop fiind de minimum 15 zile pe an.
Art. 20
(1) Persoanele care sunt soti, rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv cu conducatorul entitatii publice nu pot fi auditori interni in cadrul aceleiasi entitati publice.
(2) Auditorii interni nu pot fi desemnati sa efectueze misiuni de audit public intern la o structura/entitate publica daca sunt soti, rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv cu conducatorul acesteia sau cu membrii organului de conducere colectiva.
(3) Auditorii interni nu trebuie implicati in vreun fel in indeplinirea activitatilor pe care in mod potential le pot audita si nici in elaborarea si implementarea sistemelor de control intern al entitatilor publice.
(4) Auditorii interni care au responsabilitati in derularea programelor si proiectelor finantate integral sau partial de Uniunea Europeana nu trebuie implicati in auditarea acestor programe.
(5) Auditorilor interni nu trebuie sa li se incredinteze misiuni de audit public intern in sectoarele de activitate in care acestia au detinut functii sau au fost implicati in alt mod; aceasta interdictie se poate ridica dupa trecerea unei perioade de 3 ani.
Deci, se refera la alt gen de activitate. Iar desemnarea lui in cadrul comisiei poate avea o legatura cu atributiile sale de serviciu (in sensul atrbutiilor legate de audit)