avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 909 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... Evidenta Persoanelor - Probleme si spete in domeniu
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

Evidenta Persoanelor - Probleme si spete in domeniu

Din câte am vazuat pe acest forum se discuta fele de fel de probleme din diferite domeni. Pe linie de evidenta a persoanelor au apraut fel de fel de articole dar nici unul care sa rezolve probleme ale cetăţenilor. Stimaţi colegi eu propun (si cred că domni sau doamnele moderatoare citesc acest mesaj) ca alături de alte titluiri din forum ca de exemplu ,, FUNCTIONARII PUBLICI SI PROBLEMELOR JURIDICE " să apară si un titlu ca de exemplu ,, EVIDENŢA PERSOANELOR - PROBLEME ªI SPEŢE ÎN DOMENIU" - forum unde să discutăm numai probleme profesionale, spete cu care ne confruntăm, să ne dăm cu părerea, să ne sfătuim profesiona ldar... cu rugămintea de a nu discuta divergente privind detasarea sau alte conflicte care ar putea genera discuţii contradictori. Daca se vor ivi astefel de subiecte rog moderatorii să închidă topicul si să steargă mesajele fără explicaţii. Aş dori ca pe acest forum, pe titlul de mai sus, să expunem fiecare speţe cu care ne-am confruntat, să cerem colegial păreri şi soluţii atsfel încît să ne putem rezolva problemele de serviciu, profesionale, numai şi numai legate de evideţa persoanelor şi stare civilă, în mod onorabil şi cu ajutorul nostru al fiecăruia cu experienţa profesională dobîndită, indiferent de structura din care facem parte.
Să nu spună cineva care lucrează în domeniu că nu se confruntă zilnic cu fel de fel de probleme, că solictă sprijinul unora sau altora fără a avea un raspuns corect şi legal. toţi suferim de astfel de informaţii indiferent de cite circulare sau note interne primim - nimic nu se poate rezolva fara a ne consulta noi intrte noi lucrătorii în domeniu.
Vă muţumesc şi astept soluţiile dvs.
deasemeni mulţumesc moderatorilor si sper sa gasim acest titlui pe forum dar cu tot respecrul daca apr discuţii din cele cele contradictorii rog sa fie inchis.
Vă muţumesc!

=D>
Cel mai recent răspuns: dariana42 , utilizator 21:22, 24 Septembrie 2013
Daca vorbim de un minor de 14 ani ,care este in tara aflat in grija bunicilor , parintii aflati in strainatate pot da declaratie la notarul din strainatate cu privire la imputernicirea unei persoane(bunici)care sa reprezinte minorul la ghiseu pentru eliberarea primei carti de identitate?
Din moment ce pt. transcriere este valabila procura data la notarul din strainatate nu vad de ce nu ar fi buna procura pt. reprezentarea minorului. In lege scrie doar de procurile speciale pt. emitere CI care trebuie eliberate de Consulat/Ambasada. Dar exista destul de multe retineri in privinta procurilor date la notar toata lumea preferand declaratiile date in limba romana la Consulat/Ambasada. Verbal spun multe unii dar cel mai bine e sa ceri un punct de vedere in scris. Noi am patit ca cineva de la judet ne-a spus intr-o anumita situatie sa procedam intr-un anume fel ca apoi, la un control sa ni se spuna ca nu e bine cum procedam. Degeba spui ca ti-a comunicat X prin telefon daca nu ai nici o dovada. Asa ca cel mai bine sa aveti totul in scris. Nu spun ca intotdeauna sunt de acord cu punctul lor de vedere dar macar am acoperire pentru ceea ce am facut.
De exemplu si de la judet si de la DEPABD ni s-a spus ca ar fi corect sa aplicam colant cu o noua resedinta pe un CIP CRDS emis de o alta formatiune. Eu raman la convingerea mea ca nu e corect si ca ar trebui emis un nou CIP CRDS cu noua resedinta. Ce face persoana, o schimbare de resedinta? Ce documente ceri si ce formular completeaza solicitantul? Pe noi ne-a pacalit o persoana(cu ajutorul unei colege care nu a fost atenta la acte) si s-a prezentat cu o solicitare de date cu caracter personal. Initial femeia avea un CIP CRDS eliberat de noi dar intre timp o alta formatiune din tara a aplicat pe verso-ul CIP-ului o noua resedinta. Colega nu a sesizat ca persoana nu mai avea resedinta pe raza noastra de competenta si a primit solicitarea (are o scuza nici ea nu se astepta ca pe CIP-ul emis de noi sa apara alta resedinta, mai ales ca e o persoana care face foarte multe solicitari atat la noi cat si la starea civila). Cum nu a facut copie la verso-ul CIP-ului, in momentul in care am primit adresa pt. solutionare bine-nteles ca am verificat persoana in componenta judeteana a RNEP. Stim cu totii cum se propaga informatia in cazul resedintelor asa ca si eu am luat o mare teapa. Noroc ca la eliberarea raspunsului am sesizat resedinta de pe verso si am dres cumva treaba schimbandu-i, la randul nostru, resedinta. Asa ca, mare atentie...
Si cu punctele de vedere exista o reticenta... Eu personal nu ezit sa intreb sefii si eventual sa formulez si o adresa catre judet pt. a clarifica anumite aspecte neclare din legi. Ca stim cu totii ca in practica nu toate situatiile se pliaza perfect pe prevederile legale.
Preluati cererile pentru eliberarea certificatelor de stare civila pierdute ,cetatenilor care si-au pierdut cartea de identitate,la ghiseul de evidenta ?
Da, in situatia in care SPCLEP- ul nostru (Biroul de Stare Civila) are in pastrare actul de stare civila si solicitantul are domiciliul pe raza noastra de competenta. Noi, cei de la evidenta, primim cererea de eliberare a unui nou certificat insotita de taxa de 2 lei, efectuam verificarile in R.N.E.P. rezultatul verificarilor fiind consemnat pe cererea de eliberare a certificatului, inaintam cererea insotita de taxe la starea civila, dupa ce primim certificatul in original (cei de la starea civila ne restituie si cererea pt. certificat si taxa) facem o copie pe care aplicam stampila "conform cu originalul" si o anexam dosarului de emitere a actului de identitate, procesam dosarul iar certificatul de stare civila il eliberam solicitantului odata cu eliberarea actului de identitate. Persoana semneaza de primire pe cererea de eliberare a certificatului, toate documentele ramanad la dosarul de emitere a actului de identitate. Dupa ce se produce cartea de identitate trimitem seria si numarul cartii de identitate emise celor de la B.S.C pt. a fi inscrisa pe cotorul certificatului de stare civila, la randul nostru inscriind seria si numarul actului de identitate emis pe cererea pentru eliberarea certificatului de stare civila. Procedura o regasiti in Metodologia nr.64/2011, art. 156 alin. 2 si 3.
Ultima modificare: Miercuri, 4 Mai 2011
bep, utilizator
Unde se poate depune cererea pentru eliberarea unui nou certificat de nastere in locul celui pierdut in cazul unui cetatean roman cu domiciliul in strainatate care detine doar un pasaport CRDS expirat? Poate depune cererea la ultimul domiciliu din tara sau numai la locul nasterii?

Alte discuții în legătură

Eliberarea primului act de identitate Justitiarul71 Justitiarul71 Conf.art.15, alin 2 din OG 97/2005 republicata eliberarea primului act de identitate nu se poate face pe baza de procura speciala. Intrebare: Cum se procedeaza ... (vezi toată discuția)
Obtinere carte de identitate pentru cetatean roman stabilit in serbia AnaLuana AnaLuana Buna ziua, Verisoara mea, nascuta in 1962 in Romania, a trait de la varsta de 2 ani in fosta Iugoslavie, actual Serbia. Parintii ei sunt mama romanca, tatal ... (vezi toată discuția)
Cetatean roman-american cu domiciliul stabil in sua ,c.i. provizorie in romania ili47 ili47 Buna , situatia este urmatoare *cetatean roman-american stabilit de 20 de ani in SUA *cu ocazia dobandirii casa si teren .Notarul cere dovada cetateniei ... (vezi toată discuția)