Din câte am vazuat pe acest forum se discuta fele de fel de probleme din diferite domeni. Pe linie de evidenta a persoanelor au apraut fel de fel de articole dar nici unul care sa rezolve probleme ale cetăţenilor. Stimaţi colegi eu propun (si cred că domni sau doamnele moderatoare citesc acest mesaj) ca alături de alte titluiri din forum ca de exemplu ,, FUNCTIONARII PUBLICI SI PROBLEMELOR JURIDICE " să apară si un titlu ca de exemplu ,, EVIDENŢA PERSOANELOR - PROBLEME ªI SPEŢE ÎN DOMENIU" - forum unde să discutăm numai probleme profesionale, spete cu care ne confruntăm, să ne dăm cu părerea, să ne sfătuim profesiona ldar... cu rugămintea de a nu discuta divergente privind detasarea sau alte conflicte care ar putea genera discuţii contradictori. Daca se vor ivi astefel de subiecte rog moderatorii să închidă topicul si să steargă mesajele fără explicaţii. Aş dori ca pe acest forum, pe titlul de mai sus, să expunem fiecare speţe cu care ne-am confruntat, să cerem colegial păreri şi soluţii atsfel încît să ne putem rezolva problemele de serviciu, profesionale, numai şi numai legate de evideţa persoanelor şi stare civilă, în mod onorabil şi cu ajutorul nostru al fiecăruia cu experienţa profesională dobîndită, indiferent de structura din care facem parte.
Să nu spună cineva care lucrează în domeniu că nu se confruntă zilnic cu fel de fel de probleme, că solictă sprijinul unora sau altora fără a avea un raspuns corect şi legal. toţi suferim de astfel de informaţii indiferent de cite circulare sau note interne primim - nimic nu se poate rezolva fara a ne consulta noi intrte noi lucrătorii în domeniu.
Vă muţumesc şi astept soluţiile dvs.
deasemeni mulţumesc moderatorilor si sper sa gasim acest titlui pe forum dar cu tot respecrul daca apr discuţii din cele cele contradictorii rog sa fie inchis.
Vă muţumesc!
De regula extrasul trebuie sa fie de data recenta. Inainte vreme aveau valabilitatea inscrisa in josul pagini, pe unele scria 24 de ore iar pe altele 30 de zile. Acum nu mai scrie, dar ne uitam sa fie undeva in jur de 10-15 zile. Certif.de nomenclatura stradala sunt insotite de proiectul pe casa, iar adeverintele de la registrul agricol si la noi sunt in nr.redus. La ultimul control ni s-a spus ca sunt foarte legale, desi credeti-ma pe cuvant ca mie nu mi se par chiar OK. Registrele agricole sunt intocmite dupa ureche, la declaratia cetateanului, uneori titularii desi figureaza in registrul agricol sunt morti si de cate 10-12 ani.
ANEXA 23 SE DESCHIDE DIRECT LA NOTAR, IAR ANEXA 24 SE DESCHIDE LA PRIMARIE, LA BIROUL JURIDIC SAU DUPA CAZ LA SECRETARUL PRIMARIEI. PANA NU DEMULT IN UNELE PRIMARII ANEXA 24 SE DESCHIDEA LA STAREA CIVILA, DAR IN URMA CONTROALELOR IN TERITORIU S-A DEPISTAT CA NU ESTE CORECT, INTRUCAT STAREA CIVILA NU ESTE SUBORDONATA SECRETARULUI CI DIRECT CONSILIULUI LOCAL.
Procedura in sine nu este mare lucru. Un imprimat, care primeste un nr.de inregistrare si in care sunt mentionate datele de identificare ale decedatului, averea acestuia mobila si imobila si mostenitorii legali. Se solicita o adeverinta de valoare a imobilului de la biroul de impozite si taxe, insotit de copii dupa certif.de deces si buletinul declarantului+acte doveditoare cu privire la masa siccesorata,contracte vanzare/cumparare, CEC,banci,actiuni,etc. Cu aceasta anexa 24 mostenitorul se adreseaza unui notar in vederea deschiderii succesiunii.Bineinteles ca notarii pot deschide succesiunea si din oficiu,dar prefera aceasta procedura ca un filtru pentru posibilii impostori.
Deci sa inteleg ca starea civila nu mai are nici o legatura cu intocmirea acestor anexe? La notari am intrebat si ei nu stiu decat de anexa 24 care vine completata de la primarie sau starea civila... Omul se poate duce direct la notar sa ceara deschiderea procedurii succesorale? De vazut am vazut ce date contin cele 2 anexe dar intrebarea mea era cine completeaza aceste anexe... Nu mai e treaba celor de la starea civila de cand s-a abrogat in OUG 84/2001 articolul in care se spunea de coordonarea activitatii de evidenta persoanelor de catre secretar?
Din unele discutii inainte de aceste 2 anexe erau altele in care defunctul avea bunuri si in care nu avea bunuri... Si mai era sesizata primaria de la ultimul domiciliu al defunctului despre faptul ca respectiva persoana a decedat...
Nu-mi e deloc clar cine si ce trebuie sa faca legat de aceste formulare...
Conform Legii nr. 158/2010 pentru modificarea articolului 26 din Legea Fondului Funciar nr.18/1991 ,republicată în Monitorul Oficial al României, nr.496 din 19 iulie 2010 ,starea civila face cunoscute secretarului persoanele decedate în cursul lunii ... 2011 care nu au moştenitori şi care posedă terenuri situate în intravilanul localităţii oraşului ,terenuri care urmează a trece la dispoziţia autorităţilor administraţiei publice locale şi în administrarea Consiliului Local,în vederea comunicării de catre secretar Camerei Notarilor Publici a datelor prevăzute la art.68 din Legea notarilor publici şi a activităţii notariale nr.36/1995,în vederea dezbaterii procedurii succesorale.
Anexa 24 nu este un atribut al starii civile, dovada ca nu gasiti niciunde stipulat acest lucru in HG 64/2011.
Sarcina de a completa anexa 24 este a secretarului. Dumnealui delega atributiile sale de regula biroului juridic, Iar Anexa nr. 23 Model 2006 ITL 023 se deschide direct la notar.