Din câte am vazuat pe acest forum se discuta fele de fel de probleme din diferite domeni. Pe linie de evidenta a persoanelor au apraut fel de fel de articole dar nici unul care sa rezolve probleme ale cetăţenilor. Stimaţi colegi eu propun (si cred că domni sau doamnele moderatoare citesc acest mesaj) ca alături de alte titluiri din forum ca de exemplu ,, FUNCTIONARII PUBLICI SI PROBLEMELOR JURIDICE " să apară si un titlu ca de exemplu ,, EVIDENŢA PERSOANELOR - PROBLEME ªI SPEŢE ÎN DOMENIU" - forum unde să discutăm numai probleme profesionale, spete cu care ne confruntăm, să ne dăm cu părerea, să ne sfătuim profesiona ldar... cu rugămintea de a nu discuta divergente privind detasarea sau alte conflicte care ar putea genera discuţii contradictori. Daca se vor ivi astefel de subiecte rog moderatorii să închidă topicul si să steargă mesajele fără explicaţii. Aş dori ca pe acest forum, pe titlul de mai sus, să expunem fiecare speţe cu care ne-am confruntat, să cerem colegial păreri şi soluţii atsfel încît să ne putem rezolva problemele de serviciu, profesionale, numai şi numai legate de evideţa persoanelor şi stare civilă, în mod onorabil şi cu ajutorul nostru al fiecăruia cu experienţa profesională dobîndită, indiferent de structura din care facem parte.
Să nu spună cineva care lucrează în domeniu că nu se confruntă zilnic cu fel de fel de probleme, că solictă sprijinul unora sau altora fără a avea un raspuns corect şi legal. toţi suferim de astfel de informaţii indiferent de cite circulare sau note interne primim - nimic nu se poate rezolva fara a ne consulta noi intrte noi lucrătorii în domeniu.
Vă muţumesc şi astept soluţiile dvs.
deasemeni mulţumesc moderatorilor si sper sa gasim acest titlui pe forum dar cu tot respecrul daca apr discuţii din cele cele contradictorii rog sa fie inchis.
Vă muţumesc!
Buna ziua stimati colegi!
Ceea ce pot sa va spun referitor la subiectul de mai sus este faptul ca detasarea este pina la 12.12.2011 si este promovat un proiect de lege prin care, daca se aproba, si sunt sanse mari in acest sens, detasarea se va prelungii cu inca 6 ani, pentru ca sunt mulkte servicii in care lucreaza numai politisti si personal contractual detasat. În ceea ce priveste sedinata de la constanta a fost f benefica deoarece sau discutat f multe spet ecare de care mai deocheate, majoritate reclamate de cetăţeni.
S-a spus ca radiogramele şi dispoziţiile au caracter obligatoriu pentru noi, daca sunt gresite raspund cei ce le.au emis iar daca nu le respectam raspundem noi.
Cu privire şla curatela sa spus clar ca nu se face la CI la domiciliul curatorului ci la adrsa parintilor daca au documente de sopaţiu iar daca nu se poate emite un cip cu domiciliul parintilor si resedinta la curator, se poate emite cip la resedintă.
La dosarele de CI se solicita prea multe documete ca de ex. copie CI imputernicit la procura, copie CI parinti la 14 ani, la resedinta se solicita cerificate stare civila, si multe altele. S-a insistat mult pe servirea ireprosabilă a cetatenilor,. Părerea mea este atit cit nu ai reclamatii nu sunt probleme. Pe linie de arhiva trebuia sa aprobam nimencaltorul ala la de la depabd la primărie si la arhivele naţionale de la judeta sa punem in aolicare lege arhivelor lucru care d fa multe servicii nu l-au faut. Nici eu . Nu stri la dvs cu procedati cu arhiva. La persoanela majore fara CI se solicita multe verificari care nu sunt cuprinse in metododlogie. La dosar de Ci daca sunt mai multe taxe impuse de primarie nu treb sa se caseasaca decit taxele legale taxa de timbru si contravaloarea CI atit rstul la cetatean daca sunt taxe speciale impuse de primarie. Sunt multe de spus dar promit ca voi reveni cit de curind.
Deci am avut dreptate in privinta CI/CIP la resedinta in situatia minorului insotit de curator.
In privinta copiei CI in situatia unui CI cu procura mi se pare normal sa am la dosar carteade identitate a imputernicitului. Sa se vada cine a depus dosarul si la eliberare sa stiu cui dau actul de identitate.
Copia CI la parinti in cazul minorilor ma ajuta sa vad domiciliul parintilor, sa nu stau la procesat sa verific daca domiciliul minorului este identic cu al parintelui/parintilor. Se pierde timp...
Ni s-a spus sa nu cerem nici dosare, sa nu cheltuie contribuabilul bani... Normal.
Exista un nomenclator arhivistic de la DEPABD? Noi avem unul aprobat de Arhivele Nationale dar facut orientativ dupa un nomenclator de la judet. Sa vedeti distractie cu cei de la arhive... Trebuie vazut cine are personalitate juridica si cine nu...
S-a spus ceva de reorganizarea administrativ-teritoriala?
Deci, daca vine minorul insotit de bunici sau de o terta persoana, care are o curatela de reprezentare a minorului in vederea obtinerii primei carti de identitate, pot sa-i fac CIP cu domiciliul stabil pe care il au parintii in baza , iar pe verso sa-i aplic autocolantul cu resedinta la bunici sau la terta persoana? Fara sa solicit acordul parintilor, care se presupune ca sunt plecati la munca si nu se mai stie nimic de mama de la castraveti si tata de la capsuni? Dar daca in urma verificarii in baza constat ca parintii au domicilii diferite, cum procedez?
Chestia cu taxele mereu se discuta, iar de actele in plus prefer sa fie acolo decat sa am nevoie de date suplimentare si sa nu am de unde le lua. Detasarea se va prelungi obligatoriu pentru ca nu au alta posibilitate pentru detasati.
De regula domiciliul minorului este acelasi cu domiciliul mamei , tata este lasat mai la urmă. În fond este o carte provizorie şi poti sa il pui în legaliate la unul din părinti nu ar fi o problemă dar logic si normal ar fi la domiciliul mamei. Nu este nevoie de acordul parintilor atunci cind avem îfata o curatela sau o procura. Daca exista toate documentele facem daca nu facem CIP , si se pot face la resedinta. În octombrie şi noiembrie se parea ca la politisti se va suspenda iar norma de hrana cu 500 lei si se va recupera cind o vrea domnu. Se lucreaza intens la un proiect de modificare a lui 1375 este vorba de aproximativ 64 de articole printre care s-a propus ca ridicarea Ci sa se faca de o terta persoana fara procura, proprietarul sa declare cite persoane mai locuiesc în imobil, amprentarea pers majore fara ci sa nu se mai facă, etc. Apropo, dvs. ce verificări intreprindeti la punerea în legaliatate a unei pers majore fara C I? Documente prezentate si verificari.
Pentru persoanele adoptate de un strain ce verificări efectuati pentru a pute fi trecute in pasiv?
Domnu filozof aveti dreptate si eu sunt de parere ca mai bine sa fie mai multe acte la dosar da cei de DEPABD a spus clar ca nu trebuie sa gasesaca maimult decit prevede legea- Contribuabilul nu trebuie sa cheltuiasca bani cu copiile mai ult decit prevede legea. asta e . legitimarea se face prin comparatia datelor din procura si cele din CI , iara la părinti exista certificatul de casatorie si se pot extrage datele din calculator etc.
Deci tebuie sa ne purtam cu manusi cu contribuabili. cererile CI şi CIP au termen de pastare 10 ani, cele de resedinta 5 ani , totul se arhiveaza in ordinea nr. din registru, sincer eu le-am arhivat in toate la un loc şi trebuiau separate cele de CI cu cele de resedinta-
Stimati colegi de discutii, ma refer la dl filozof şi dl beep, mai coptati si alti colegi sa intre pe forum sa discutam ca impartăsind parerile de la unul la altul tot se va invatza ceva in activitatea practica .
STITI CE E MAI grav INTRE NOI COLEGII? Va spun eu .. toti suntem supusi greselilor, nu se poate să nu faci ceva fara sa gresesti din n motive, graba, interpretare gresita a legi etc. dar unii dintre noi se cared mari si tari si reclama ori ce gresala la DEPABD far ca macar sa dea un telefon sa ne ajutam in tre noi nu.... e fff greu ... mai bine scriu pe hartie si anaunt Bucureştiul poate cine stie..... i se va face o stauie . ªi culmea anuntul este sub forma de sesizare... SPCLEP CRIS sesizeaua faptul ca SPCLEP, DUNAREA nu a eliberat CIP la resedinta sau nu a raspuns in timp util la o solicitare. RUSINICÃÃÃÃÃ !!!!!!!!!! stimati colegi, dac eu as fi contablizat toate greselile colegilore din tara as fi scris poate o carte , UNELE SUNT DE PUS LA GAZETA dar consider ca nu este necesar si cel mai un mijloc de a rezova probleme este acela dea a colabora, de a comunica şi de a discuta prieteneste.
TOCMAI AU ANUNATAT PE REALITATEA CA SE VA DESFIINAT DIRECTIILE DE EVIDENTA ªI CELE DE PASAPOARTE NU AM INTELES PREA BINE CARE.
Daca aveti noutati scrieti . Va multumesc!
Scuzati greseliel din text, din cauza grabei... !
Modifica 1375 si fac o varza cum au facut si cu HG 64. Sunt atatea omisiuni in 64 care inainte erau in Met.nr.1 si care chiar erau utile. Au modificat ce era bun si au completat cu niste tampenii de te doare capul. Mai nou la evidenta se elibereaza CIP la cei care sunt nascuti si domiciliaza in acelasi oras, doar pentru a nu prelua si cererea pentru certificat la ghiseul evidentei. La schimbarea de nume face verificarile ofiterul de la starea civila, desi pana acum erau facute de evidenta. Pai ofiterul nu are baza de date si vine tot la evidenta. Si multe altele.