avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 597 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Avocaţi şi Admitere ... admitere in avocatura
Discuție deschisă în Avocaţi şi Admitere în avocatură

admitere in avocatura

Va rog tare mult daca imi puteti oferi cateva informatii privind pasii care trebuiesc urmati pentru a deveni avocat. Inca sunt studenta dar as vrea sa stiu ce am de facut dupa ce obtin licenta, pentru ca imi este destul de neclar. Multumesc mult!
Cel mai recent răspuns: Mihail Cazacioc , Consilier juridic 17:41, 18 Iunie 2009
Pai cum asa? Si pentru luna aia tot trebuia sa existe contract intre stagiar si coordonator in care se specifica onorariul retrocedat.
Stai linistita, Andreea, ca-i pune sa taie chitanta pe toata suma...

Depinde de stagiar asta, exista ac de cojocul acestor maestri, ideea e sa fii destept si sa vrei sa-i dai in gat. Daca nu, cam meriti ce ti se intampla.
Astfel, in primele doua luni poti spune ca nu ti-ai facut chitantiere (ba ca nu ai stampila, ba dupa ce-ti iese ca ti le-au gresit aia, ba ca tu nu intelegi sistemul asta nu chitantele facute pe calc si le vrei in forma clasica, poate ti se strica cal, poate pierzi vreuna..., se descurca fiecare sa motiveze pe langa: n-am avut timp ca m-am dus pentru Cabinet).
Apoi, iti cauti de munca si faci plangere la Barou ca nu ti s-a retrocedat onorariul conform contract de colaborare... :D

E comisia de disciplina si poate ca nu pateste nimic, dar nu stiu cat de mult curaj mai are de astfel de batai de joc dupa 2-3 plangeri de gen...
Apoi ii trimiti notificare ca-l actionezi in instanta si veti ajunge la executarea silita, motiv pentru care ar fi indicat sa achite acum. :P

Ca sa nu mai spun ce fain e sa devii bun la rezolvarea unor lucruri si sa-ti auzi maestrul ca ar fi dispus sa schimbe modul de colaborare numai sa ramai... asta pentru cei care vor satisfactii personale.

Din pacate, eu nu cunosc astfel de cazuri de reclamari macar la barou. :(
Asa e, din pacate la avocatii tineri vad ca tocmai pe ei se apara ultimii.
Am si eu cateva nelamuriri:
1)perioada de stagiatura se face inainte de master si dupa ce promovezi examenul de intrare in barou?se poate sustine examenul de intrare in barou fara a face masteratul?iar masterul se poate face in timpul stagiaturii?
2)daca am domiciliul in dolj(si facultatea terminata tot in dolj),iar stagiatura o fac in bucuresti pot da examen de admitere in baroul bucuresti?
3)exista vreo conditie legata de media de licenta si a anilor de studii..pentru a putea sustine examenul de intrare in baroul bucuresti?
4)exista o limita de locuri in baroul bucuresti?
Multumesc anticipat,sper ca intrebarile sa nu vi se para absurde(sunt in primul an si inca nu cunosc,foarte bine,cursul firesc al lucrurilor in acest domeniu).
Blk_angl a scris:

Am si eu cateva nelamuriri:
1)perioada de stagiatura se face inainte de master si dupa ce promovezi examenul de intrare in barou?se poate sustine examenul de intrare in barou fara a face masteratul?iar masterul se poate face in timpul stagiaturii?
2)daca am domiciliul in dolj(si facultatea terminata tot in dolj),iar stagiatura o fac in bucuresti pot da examen de admitere in baroul bucuresti?
3)exista vreo conditie legata de media de licenta si a anilor de studii..pentru a putea sustine examenul de intrare in baroul bucuresti?
4)exista o limita de locuri in baroul bucuresti?
Multumesc anticipat,sper ca intrebarile sa nu vi se para absurde(sunt in primul an si inca nu cunosc,foarte bine,cursul firesc al lucrurilor in acest domeniu).


1) perioada de stagiatura se face dupa ce promovezi examenul de intrare in avocatura - masterul nu are nicio legatura cu examenul, il poti face cand vrei tu...timp sa ai :) eventual, masterul va conta ptr pregatirea profesionala continua a avocatilor
2) da, cel putin la ultimul examen de primire in profesie s-a putut
3) nu
4) nu

Multa bafta la examene.

Alte discuții în legătură

Tutorial admitere avocatura roumanie roumanie As dori si eu niste informatii despre ce pasi trebuie sa urmezi ca sa intri in avocatura. Probabil unii gandesc de pe acum ca am terminat facultatea cum a ... (vezi toată discuția)
Avocat maestru COSTACHE AURORA COSTACHE AURORA Buna ziua tuturor, As dori sa va cer sfatul in legatura cu urmatoarea problema: imi doresc foarte mult sa intru in avocatura si sunt dispusa sa investesc ... (vezi toată discuția)
In timpul celor doi ani dupa admiterea in profesie daca nu gasesc indrumator pot lucra in alta parte? ContSters89182 ContSters89182 Buna ziua. Daca cineva reuseste la examenul de admitere barou, si nu gaseste pe parcursul a cei 2 ani avocat indrumator, poate lucra in tot acest timp la ... (vezi toată discuția)