Care este procedura care trebuie adoptata in momentul in care solicit eliberarea unei noi carti de munca? Unde trebuie sa merg? Cui trebuie sa ma adresez? Cat ma costa?
Am lucrat in 2005 la o societate cu care am avut un litigiu. Administratorul urma sa imi lase cartea de munca la fostul sediu ITM Bucuresti (din Giulesti 6-8). Procedura incheierii cartii de munca trebuia efectuata in 2006. Nu stiu ce s-a mai intamplat de atunci pentru ca eu am intrat la facultate si nu m-am mai dus sa imi ridic cartea de munca. Acum m-am angajat la o societate (din 23.06). Contractul cu acestia din urma l-am incheiat in data de 16.06. Chiar a doua zi (pe 17.06) m-am dus la ITM (s-a mutat intre timp) si am solicitat sa mi se inapoieze cartea de munca. Doamna inspector care se ocupa de firma la care am lucrat este nou angajata (singura a recunoscut) si se pare ca nu cunoaste nici procedura!!! Mi-a zis atunci ca nu trebuie sa fac cerere, ca ma trece ea pe ceva si ca miercuri (nota mea: 25.06) imi aduce cartea de munca. Surpriza: miercuri nici nu si-a amintit cine sunt! Am insistat si am depus cererea. Ea a zis ca trebuie sa caute la arhiva, ca va incerca, ba ca vineri, ba ca luni (...), nici ea nu mai stia ce spunea, dar din punctul meu de vedere se va pierde multa vreme! Vreau cartea de munca urgent! Am semnat ca o voi duce in 15 zile lucratoare. Daca nu o pot duce pe cea veche, vreau una noua. Presupun ca vechimea anterioara (cateva luni) o voi putea completa oricand in cartea de munca.
Cum trebuie sa actionez ca sa nu cad sub incidenta nerespectarii termenului de depunere acceptat?