Asta a fost o magarie facuta de administrator. In mod normal, pentru lunile cand nu ati reusit sa duceti citirea, trebuia sa va puna media consumului ultimelor 12 luni. Nu e legiferat nicaieri dar se practica. Iute, va dau exemplu de la furnizorul de gaze, care e ditamai firma si asa procedeaza. Apoi vine la 3 sau la 6 luni cu regularizarea.
Toata lumea este suparata pe administrator si la prima vedere pare a fi logic.
Dar asociatia are un presedinte, un comitet executiv, cenzori ... Acestia, conform legii 230/2007 si HG 1588/2007 pot sa adopte regulamente, sisteme proprii de gestionare a consumurilor de apa si alte utilitati.
Asa ca inainte de a reclama in alta parte, solicitati informatii de la conducerea asociatie despre felul cum se procedeaza in asociatia dumneavoastra. Daca in asociatia dv s-a stabilit (comitetul sau adunarea generala) ca in cazul lipsei indexului pentru stabilirea consumului, oricarui proprietar i se pune pe lista 20 m.c., de exemplu, si aceasta se face cu toata lumea, atunci asta este, va conformati si platiti. La prima adunare generala incercati prin votul majoritatii sa schimbati aceasta practica.
Pana atunci duceti lunar indexul cu "zero" sau un metru cub pe luna, fara sa mai solicitati si sa va luptati cu morile de vant. Asa o sa recuperati singur pierderea intr-o anumita perioada de timp.
In as. prop. in care repartizarea costurilor privind AR si AC se face prin ”apometre”, in cele mai multe cazuri sunt stabilite, de obicei in AG a proprietarilor, reguli pe care proprietarii trebuie sa le respecte, acestea fiind chiar in folosul acestora. Acum nu vreau sa pun pe cineva la zid, uite @andrei2312 chiar a recunoscut ca este vina lui in toata aceasta poveste... , insa trebuie sa fim constienti de faptul ca in asociatia voastra, nu esti primul care mai uita sa prezinte consumul de apa la asociatie (acest lucru se intampla luna de luna); in aceasta situatie administratorul este pus intr-o situatie, sa-i zicem ingrata, de a proceda la intocmirea unei situatii privind consumul de apa declarat de proprietari vs consumul de apa inregistrat de apometru de bransament, situatie care sta la baza intocmirii listelor de plata. Ei, asa cum zicea si @adriantot, daca admin-ul are la dispozitie un document de lucru ori o hotarare a AG si o aplica, nu prea ai ce sa-i faci, omul a lucrat corect, insa pe mine ma surprinde atitudinea presedintelui, cat si a admin-ului, care daca ar fi procedat corect, ar fi fost in stare sa clarifice lucrurile de la prima discutie pe care ai initiat-o.
Si la noi se mai intampla asemenea ”chestii”, insa cu oarece intelegere - si aici un rol determinant il are admin-ul, care stie cam care este consumul mediu de apa / luna, pe fiecare apartament (are situatiile din urma), toate aceste discutii pot fi evitate; faza este ca asemenea intamplari sunt provocate de aceeasi si aceeasi proprietari care pun pe cei responsabili cu intocmirea situatiilor sa decida cumva, in asa fel incat sa nu incurce pe nimeni, treaba grea uneori - ca drept dovada!
La noi fiind o asociatie relativ mare (504 ap.) ne intalnim destul de des cu asemenea situatii, chiar in conditiile in care consumul personal poate fi pus la dispozitia as. prop. prin mai multe metode: prezentare personal la sediul as. cu ”fisa de consum”, cutie postala la usa as., telefon, internet, vecini... deci metode ar fi, dar depinde de fiecare cum intelege sa colaboreze cu asociatia.
......................
O discutie serioasa cu presedintele, cred ca ar rezolva problema. Noi asa procedam, chiar daca avem si proprietari care desi ei au provocat o asemenea situatie, nu vor sa discute decat la ”trebunal” ... Pai asa nu merge si chiar ii pui pe cei de la asociatie sa aplice regulamentul intern, fara a mai tine cont de nimic si da, ne vedem la ”trebunal” daca insista.
Pe de alta parte, rezolvarea la firma de contabilitate nu are rost de nici-o culoare. Oamenii lucreaza pe documentele emise de as. prop. cu care are contract, asa ca aceasta pista trebuie abandonata - insa ma mir ca proprietarii nu au acces la informatiile privind aceasta firma. De obicei aceste firme afiseaza chiar pe listele de plata aceste informatii, sediul, telefon, internet...
Metoda declararii unui consum mai mic, pana ajungi la index-ul real este buna, dar trebuie facuta cu acordul as. prop., altfel, in cazul unor actiuni de verificare a apometrelor, poti sa dai nastere la alte discutii neprincipiale cu urmari imprevizibile atat pentru proprietar - in primul rand, cat si pentru as. prop.
Succes!