avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 904 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Poliţe de asigurare, reasigurare ... probleme in lichidarea dosarului de dauna
Discuție deschisă în Poliţe de asigurare, reasigurare şi probleme juridice conexe

probleme in lichidarea dosarului de dauna

Buna dimineata.

Va rog sa ma lamuriti cu privire la urmatorul aspect:
Avem deschis un dosar de dauna la un anumit asigurator (noi fiind service-ul auto), asigurator cu care avem si conventie de colaborare. A trecut destul timp de cand a fost deschis acest dosar si totusi din motive diverse (precum neimplicarea mai mare a service-ului si profitarea de aceasta situatie de catre asigurator), despagubirile nu s-au platit nici pana in prezent. Au treciut doi ani de cand a fost deschis dosarul, asiguratorul sustinand ca in aproximiv 3 saptamani termenul de plata se va prescrie, desi noi insistam sa-i explicam ca intre noi si asigurator nu exista un raport de asigurare, deci termenul de prescriptie incident intre noi si asigurator ar fi cel de 3 ani. Trecand peste acest aspect, dupa indelulngi insistente, asiguratorul ne-a comunicat ca pt lichidarea dosarului mai are nevoie de cesiune X (unde X este o societate de leasing) si act original politie sau constat amiabil. Asta dupa ce s-a contrazis de cateva ori si mi-a comunicat cu totul altceva, eu discutand cu pagubitul, chemandu-l la service sa completeze cererea de despagubire de care era nevoie, asigurandu-l ca nu mai e nevoie de nimic de la dumnealui. Inchiputi-va ce va zice acum clientul cand va afla ca iar trebuie sa-l punem pe drumuri?! si cat de seriosi o sa-i parem si noi si asiguratorul?!
Problema mai mare e ca nu intelegem de ce se cere cesiunea X, cata vreme pagubitul era PROPRIETAR la momentul producerii evenimentului rutier (deci ce sa caute X in aceasta poveste?), cat despre constatul amiabil - pagubitul sustine ca nu-l mai are.
Asadar, ce se mai poate face? Fata de client o sa invoc faptul ca daca refuza sa mai colaboreze cu noi in completarea dosarului, il vom actiona in instanta pt recuperarea contravalorii reparatiilor pe care i l-eam efectuat (si va rog sa-mi spuneti daca avem dreptate in aceasta privinta, daca procedam corect), dar nu dorim sa ajungem la acest lucru totusi pt ca asiguratorul este cel care trebuie sa plateasca in opinia noastra.
In plus, cum putem rezolva lipsa constatului amiabil?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Adrian Tudor , Consultant asigurari 21:15, 7 Iunie 2011
Daca auto a ajuns la service inseamna ca a fost trimis de asigurator care i-a deschis dosar de dauna. La dv in service masina a venit cu un PV de constatare si daca evenimentul a fost cercetat de politie, cu o "autorizatie de reparatie" in original iar daca a fost vorba de constat amiabil , cu un "document de introducere in reparatie " emis de inspectorul de daune care a emis si procesul verbal de constatare. Prin urmare documentele nu au cum sa dispara. Verificati documentele asa cum v-am spus si tineti-ma la curent ca sa va spun ce trebuie facut in continuare.
Ultima modificare: Marți, 7 Iunie 2011
Adrian Tudor, Consultant asigurari
Stimate domnule Adrian Tudor, stimati consultanti si utilizatori,

Ca urmare a unei noi verificari a documentelor pe care le avem noi (ca service) la acest dosar, precizez ca suntem in posesia urmatoarelor: copie talon, copie carte de identitate pagubit si DOCUMENT DE INTRARE IN REPARATIE a autovehiculului, emis de asigurator.

Sa inteleg ca nu are ce sa caute politia in aceasta situatie (cei de la soc. de asigurare cer sa depunem act original politie).
Va rog sa-mi spuneti cum trebuie procedat mai departe, cu atat mai mult cvu cat pe 26 iunie cei de la asigurare sustin ca dosarul se prescrie (noi avem contract de colaborare cu ei, dosarul e din iunie 2009, asiguratorul zice ca e pe CASCO, pagubitul ca e pe RCA, dar nu stie sigur).:slap:#-oX-(


Completari: am sunat din nou la Bucuresti (la sediul central al asiguratorului) unde am reusit sa dau exact de dl. inspector caruia i-a fost trimis dosarul nostru (noi fiind din CT). Mi-a precizat ca dosarul e pe CASCO, ca se prescrie in cateva zile, ca e nevoie de un act de la soc de leasing pt ca polita era cesionata (daca am inteles eu bine), act din care sa reiasa ca pagubitul nu are datorii catre soc leasing si ca soc de leasing e de acord cu plata catre service. In plus, trebuie depus si actul original de la politie (proces vb si anexa 2) care Dzeu stie cand se va elibera, la cum se misca lucrurile la noi.
As vrea totusi sa stiu, daca dosarul se prescrie fata de asigurator, termenul de prcripstie fata de clientul caruia i-am reprat auto care este? Tot de 2 sau de 3 ani? (desi din ce am mai discutat pe acest forum, parerile sunt impartite: termenul special de 2 ani ba se aplica, ba nu se alica acesta ci acela de 3 ani).
Ma gandesc ca daca ii aduc pagubitului la cunostinta ca din momentul prescrierii dosarului fata de asiguratorul, ramane varianta recuperarii banilor de la el, poate isi va da silinta sa rezolve problema actelor in timp util.

Va multumesc.
Ultima modificare: Marți, 7 Iunie 2011
Cristina I., utilizator
Daca aveti un document de introducere in reparatie emis de asigurator inseamna ca s-a facut un constat amiabil si in acest caz nu are ce cauta politia sau documente emise de aceasta. In scimb daca polita era emisa pt o firma de leasingatunci in mod sigur este nevoie de un acord din partea firmei respective prin care sa poata fi virati banii pt reparatie la service. Apoi clientul trebuie sa completeze cererea de despagubire ca ultim document la dosar si apoi dosarul trebuie sa mearga la asigurator pt verificare si aprobare la plata. Daca aveti un contract de colaborare cu asiguratorul trebuia sa cunoasteti modul de lucru al acestuia. In ce priveste prescierea dosarelor credeti-ma ca pe RCA termenul este de 3 ani iar pe CASCO 2 ani asa ca grabiti-va.
Reiese ca este vorba de un constat amiabil si nu de un PV emis de politie. Daca ati efectuat reparatia conform notei de constatare si ati solicitat acceptul de plata de la asigurator nu inteleg de ce va faceti griji. Asiguratorul trebuia sa solicite clientului sa aduca dovada de la firma de leasing precum ca poate primi c/v despagubirii sau aceasta sa fie virata la service in contul reparatiei. Ca ultim document pe care trebuie sa-l depuna clientul la dosar este cererea de despagubire si cu asta se inchide dosarul , merge la verificare la centrala lor si apoi la plata. Daca nu s-a intamplat asa atunci puteti actiona asiguratorul in instanta pt ca din motive subiective refuza plata. Actionati pt ca termenul prescrierii dosarelor pe CASCO este de 2 ani si nu 3 ca la RCA.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Cum se poate grabi obtinerea autorizatiei de reparatie de la politie? Cristina I. Cristina I. Buna ziua si Hristos a inviat! Se da urmatoarea situatie: s-a deschis un dosar de dauna auto in urma cu aproximativ un an. La acest dosar s-au depus toate ... (vezi toată discuția)
Notificare de plata - temei legal Cristina I. Cristina I. Buna ziua. Se da urmatoarea situatie: exista deschis un dosar de dauna auto la un anumit asigurator (dosar CASCO, deschis ca urmare a unui act de ... (vezi toată discuția)
Mașină reținuță la atelier. mpeste mpeste Am avut un accident pe 8 ianuarie. Am acceptat vinovăția -- caz \"tipic\", eram cu verde intermitent și fără martori care să ateste că \"păgubitul\" a ... (vezi toată discuția)