avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 823 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general chitanta cu minus
Discuție deschisă în Contabilitate în general

chitanta cu minus

Buna ziua.Se poate face chitanat cu minus.Este vb de chitanta la factura de stornare.
Factura initiala fiind platita pe loc cu chitanta , la sotrnare furnizorul imi face si chitanta cu minus.Este posibil?
Cel mai recent răspuns: Gabriela Monica Ionescu , Consultant fiscal 09:51, 6 Ianuarie 2013
Desi vad ca este un topic vechi ,ptr societatea noastra este o problema curenta stornarea facturilor si returnarea banilor in numerar catre clienti persoane fizice .
Va rog sa va exprimati parerea , cum este legal sa stornam banii in numerar catre persoane fizice : prin dispozitie de plata sau prin chitanta cu minus ? Si daca cu chitanta negativa nu e legal de ce daca pe chitanta avem semnatura primitorului ??
Buna dimineata si La multi ani!

@SorinDor

Restiruirea banilor nu se poate face pe baza unei chitante in care se inscrie suma cu minus. Formularul nici macar nu prevede semnatura primitorului banilor, ci doar a casierului. Nu stiu cine v-a invatat pe Dvs. sa procedati astfel .

CHITANTA (Cod14-4-1)

1. Serveste ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate.
In conditiile in care sumele inscrise pe chitanta sunt aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii scutite fara drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141 alin. (1) si (2) din Codul fiscal), formularul de chitanta este documentul justificativ care sta la baza inregistrarii veniturilor in contabilitate.
2. Se intocmeste in doua exemplare, pentru fiecare suma incasata, de catre casierul unitatii si se semneaza de acesta pentru primirea sumei.
3. Circula la depunator (exemplarul 1, cu stampila unitatii). Exemplarul 2 ramane in carnet, fiind folosit ca document de verificare a operatiunilor efectuate in registrul de casa.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, dupa utilizarea completa a carnetului (exemplarul 2).
5. Continutul minimal al formularului:
- denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului; sediul (localitatea, str., numar); judetul;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele persoanei fizice care depune sume si ce reprezinta acestea sau, dupa caz, denumirea unitatii; codul de identificare fiscala; numarul de inregistrare la oficiul registrului comertului; sediul (localitatea, str., numar); judetul persoanei juridice;
- suma in cifre si litere;
- semnatura casierului.




Returnati banii pe baza Dispozitiei de plata:

1. Serveste ca:

- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;

- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;

- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.

2. Se intocmeste intr-un exemplar de compartimentul financiar-contabil:

- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);

- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;

- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).

Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.

3. Circula:

- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;

- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;

- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de persoana care a primit suma;

- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate.

4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.

5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:

- denumirea unitatii;

- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;

- numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;

- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;

- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;

- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primita, data si semnatura;

- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.


In afara de aceasta in Registrul de casa nu se pot trece incasari cu semnul minus.


Primitorul, pentru a justifica incasarea banilor, va taie chitanta care va fi anexata la Dispozitia Dvs. de plata. Inregistrati numai plata. M-am facut inteleasa?
Ultima modificare: Duminică, 6 Ianuarie 2013
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Intrebare victorbuzescu victorbuzescu Buna ziua.Pentru cine ma poate ajuta am si eu o intrebare: Deschizandu-mi de cateva zile un SRL si neavand inca un contabil, ma confrunt cu urmatoarea ... (vezi toată discuția)
Factura storno claudia_petre claudia_petre Buna ziua. A trebuit sa platesc inapoi o parte dintr-o suma incasata pe un contract. Am facut o factura storno cu suma respectiva iar la valoarea totala ... (vezi toată discuția)
Storno factura partiala marcucarolina marcucarolina Buna ziua, Cum trebuie sa procedez ca sa stornez o factura de avans marfa doar partial , trec informatiile de pe factura pe care vreau s-o stornez pe ... (vezi toată discuția)