avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 728 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... cenzori si retragere din asociatia de proprietari
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

cenzori si retragere din asociatia de proprietari

Am doua intrebari :
1. In ce conditii un cenzor isi poate da demisia ?
2. In ce conditii se poate retrage o singura persoana din asociatia de proprietari.
Cel mai recent răspuns: LocatarB , utilizator 20:54, 10 Decembrie 2008
1 Un cenzor isi da demisia pur si simplu. O scrie si o depune la Comitet. Si nu se mai ocupa de cenzorat.
2. O singura persoana - insemnand de fapt apartamentul al carui proprietar este - poate iesi din Asociatie asa cum a intrat. Face o cerere si o depune la Comitet. Dar.....plata intretinerii o va face tot pe listele Asociatiei, fie in totalitate, fie partial. Sunt furnizori si cheltuieli la comun care nu pot fi despartite.
1. Prin depunerea unei cereri de demisie (in cazul in care este angajat cu c.i.m.) sau prin depunerea unei cereri de incetare a contractului de mandat, in cazul in care este renumerat pe baza unui astfel de contract.
2. Retragerea din asociatia de proprietari se face prin depunerea unei cereri de retragere ca membru al acestei asociatii.
Sunt de acord ca pe plaiurile mioritice este adevarata babilonie dar dreptul la asociere sau in cazul meu la disociere, nu mi-l poate lua nimeni. Institutiile publice, S.A. - uri sau mai rau S.R.L.-uri nu poate impune sa platesc centralizat factura de furnizare servicii. Am un drept constitutional, ca cetatean roman - dreptul la asociere si reversul acestuia dreptul la disociere. In conditiile existentei cererii la disociere trebuie sa existe un cadru legal care sa ma sprijine in acest sens. Veniturile mele cat si cheltuielile sunt administrate de catre mine si am dreptul de a le administra si in consecinta aproba, ce control am eu asupra unei terte asociatii care dispune cheltuieli fara aprobarea mea, mai rau fara aprobarea majoritatii membrilor asociatiei sau aprobarii unor membrii care nu cunosc legea - neinstruiti. Cum sa-mi fie dispuse mie cheltuieli fara sa-mi dau acordul personal. Nu-mi sunt astfel incalcate principalele mele drepturi constitutionale? Vidul legislativ nu poate deveni un instrument de a face venituri licite sau ilicite. Am mai constatat o neregula: obligatia de a se depune o garantie din partea cenzorilor si administratorilor dar la decizia membrilor din asociatie. Ce decizie sa ia membrii neinstruiti, care nu au stiinta de Legea nr. 22/1968 - Legea Gestiunii. Pai administrarea fondurilor unei asociatii nu este de fapt gestionea de fondurilor? Legea in cauza (230/2007) o vad pozitiva numai ca a lasa la indemana intereselor, coalizarii in interese ilicite sau neinstruirii membrilor gestionarea propriilor fonduri este dovada nelegalitatii si impotriva drepturilor constitutionale, in sensul celor prezentate mai sus. Cum putem subscrie la denumirea de tara civilizata? In cazul nerespectarii si garantarii proprietatii, dreptul de baza castigat intr-o tara civilizata este flagrant incalcat, administratorii si presedintii de asociatii faulteaza drepturile constitutionale ale cetatenilor romani cu legea in mana. A se intelege dreptul asupra gestionarii propriilor venituri si cheltuieli, ale membrilor sau nemembrilor asociatiilor de proprietari. Va multumesc, pe aceasta cale doresc coalizarea persoanelor care au iesit la cerere din asociatiile de proprietari, avand la baza obiectiuni asupra legalitatii gestionarii fondurilor dar si alte abuzuri facute de administratie si executivul asociatiilor. Trebuie sa schimbam ceva, in sensul recunoasterii si aplicarilor de norme legislative, pentru respectarea drepturilor noastre constitutionale de baza.
Daca-mi permiteti, nu sunt dintre cei care m-as coaliza cu Dv., dar consider ca aveti dreptul sa va disociati cu tot atata usurinta cum v-ati si asociat, facand o cerere scrisa si....ADAUGAND la aceasta copii de pe contractele Dv. separate cu furnizorii tuturor serviciilor de care dispuneti, adica: apa calda, caldura, apa rece, gaz (pentru care va trebui sa va montati un contor separat accesibil citirii de catre furnizorul de gaz), salubritate, ascensor (daca e cazul) pentru service, sa faceti o conventie separata cu femeia de sericiu si in urma tuturor acestor contracte si conventii se vor emite facturi pe care va trebui sa le platiti singur, scapand de a mai plati un administrator pentru serviciul lunar pe care vi l-ar face. Dar va mai trebui sa rezolvati o problema pe care eu nu o vad prea usor de acceptat din nicio parte si anume: costul reparatiilor la proprietatea comuna. Inteleg ca necazul Dv. vine tocmai din acest punct si aici va trebui sa ramaneti in devalmasie cu restul locatarilor, de asemeni la plata electricitatii pentru partea comuna a proprietatii (iluminat holuri si curentul pentru functionarea liftului). Si....daca nu puteti scapa de asociere tocmai in problema care va apasa, ce rost mai are sa va disociati? As zice, ca vreti-nu-vreti sunteti legat de asociatie printr-un cordon ombilical care este proprietatea comuna a tuturor proprietarilor din condominiu. Asta ca abordare practica.
Pe de alta parte, problemele pe care le aveti cu reprezentantii asociatiei pot fi rezolvate sau ar trebui sa fie rezolvate, fie implicandu-va personal in aceasta rezolvare, fie apeland la autoritati in masura sa le rezolve, fie mutandu-va de pe teritoriul unei proprietati comune pe acela al unei proprietati private in exclusivitate. Dar ma gandesc ca nici acolo nu veti scapa o plata "la comun" calculata si pastorita de cine stie ce nepriceput.
Si v-as raspunde si la intrebarea referitoare la administrarea unei cheltuieli in proprietatea comuna. In principiu aceasta cheltuiala se face fie pe baza bugetului de venituri si cheltuieli (ceea ce intuiesc ca nu e cazul la Dv), fie pe baza hotararii comitetului sau numai a presedintelui sau chiar numai a administratorului. Sunt multe de spus aici si nu vreau sa va plictisesc si sa va enervez, dar banul la comun se gestioneaza, bine sau rau de administrator si se dispune de echipa de conducere a asociatiei. Pentru asta nu trebuie intrebat fiecare proprietar in parte numai si pentru faptul ca atat echipa, cat si administratorul sunt mandatati sa dispuna si sa administreze banul comun al asociatiei. Puteti indrepta gestionarea proasta a acestui ban prin a lua atitudine sau a va asocia cu alti proprietari de aceeasi parere cu Dv.
Dreptul Dv. la a va fi bine administrat banul nu tine de incalcarea de principiu prin lege, ci de felul cum e aplicata aceasta lege.
Extras din H.G 1588 :
Art. 32. -

(3) Niciun proprietar de apartament sau de spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă nu va fi exceptat de la obligatia de a contribui la plata cheltuielilor comune, ca urmare a renunţării la folosirea unei părţi din proprietatea comună, a abandonării apartamentului sau a spaţiului cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă ori în alte situaţii.

Pentru informatii suplimentare sunati la :
tel. 0742920192 ; 0721.291252 sau
e-mail : as.pro_manager@yahoo.com
[ link extern ]

Alte discuții în legătură

Parasire asociatie de locatari bodeacornell bodeacornell Buna ziua! As avea o intrebare, va rog: recent, in urma cu 2 ani, am cumparat un apartament cu programul Prima Casa intr-un bloc din Sighetu Marmatiei. La ... (vezi toată discuția)
cum te poti retragere din asociatia de proprietari ? adriana_b2009 adriana_b2009 cum se poate retrage dintr-o asociatie de proprietari un membru al acesteia? mentionez ca nu mi-am dat acordul in ceea ce priveste infiintarea acesteia, insa ... (vezi toată discuția)
Retragerea dintr-o asociatie de proprietari miricdn miricdn Salut, va deranjez cu o intrebare. Sunt proprietar de apartament si as dori sa ma retrag din asociatia de proprietari de care apartin. Doresc sa imi platesc ... (vezi toată discuția)