Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
As dori un ajutor din partea dvs. la urmatorele trei aspecte:
1) care este cea mai optima procedura pentru demisia din functie intr-o firma (persoana cu functie de executie)?
2) exista un model de demisie standard conform noului cod al muncii? As putea sa gasesc linkul?
3) este luata in considerare daca o demisie se anunta printr-un e-mail intern catre toata conducerea, personalul firmei? Are putere juridica mailul de instiintare privind demisia, transmis in cadrul firmei?
Cat priveste demisia codul muncii specifica clar ca pentru aceasta este necesara o notificare scrisa in care sa se precizeze incetarea cim la expirarea termenului de preaviz.(daca este cu preaviz). Notificarea demisiei prin mail se poate admite - art. 81 alin. 2 (Refuzul angajatorului de a înregistra demisia dă dreptul salariatului de a face dovada acesteia prin orice mijloace de probă.) insa s-ar putea sa existe anumite impedimente legate de de exemplu de semnatura. In cazul in care angajatorul refuza inregistrarea demisiei demisia poate sa fie trimisa printr-o scrisoare recomadata cu confirmarea continutului sau scanata si trimisa prin mail.
Fisa de lichidare se elibereaza persoanelor care au obiecte pe inventar respectiv celor care au functia de gestionar acestea avand marfuri in gestiune cu intrari iesiri. In acest caz se va intocmii obligatoriu un inventar pentru acesta odata cu demisia se poate face si o cerere in acest sens iar in caz de refuz se poate rezolva cu o notificare trimisa printr-un executor judecatoresc. Insa fisa de lichidare nu este obligatorie, demisia operand independent de aceasta.