avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 613 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... datorie catre furnizor servicii telefonie mobila
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

datorie catre furnizor servicii telefonie mobila

Buna ziua
Va rog sa ma ajutati cu o opinie pe urmatoarea speta:
- contract de abonament incheiat cu un furnizor de telefonie mobila in 20.12.2008
- 3 facturi neplatite, in suma totala de 329.28 RON
- creanta a fost preluata de <firma recuperare creante>
- penalitati calculate in suma de 1394.5 (0.5% pe zi)
- taxa de reziliere 800 RON
Ultima notificare primita de la <firma recuperare creante> (Decizie - deschiderea procedurii legale) spune asa:
Drept consecinta a faptului ca nu ati dat curs ofertelor de solutionare amiabila, Departamentul juridic al <firma recuperare creante>, in calitate de mandatar al SC [editat] Holdings LTD, cesionar al creantei detinute de <furnizor de telefonie mobila> impotriva d-voastra va aduce la cunostinta ca a fost demarata procedura legala prealabila pe dosarul d-voastra. In aceasta etapa situatia dvs. este evaluata in vederea stabilirii rezolutiei finale care poate fi transmiterea dosarului spre rezolvare unui organ de jurisdictie din Romania.
Pentru a evita trimiterea dosarului catre organele de jurisdictie abilitate, achitati debitul restant pana pe data de 16.08.2011, pe baza...
Mai departe e defalcat debitul in :
contravaloare servicii 329.28
penalitati de intarziere 1394.5
taxa de reziliere 800
Total 2523.78

Mentionez ca acest contract a fost semnat de mama mea, careia nu i s-au prezentat clauzele din contract cu privire la penalitati si taxa de reziliere, fiind o persoana neavizata cu privire la semnificatia acestor clauze.
Cartela a fost folosita fraudulos de o alta persoana (lucru care nu il pot dovedi). Prin urmare mama mea s-a ales cu acest debit la care <firma recuperare creante> pretinde calcularea zilnica a penalitatilor.

Pasii care i-am urmat pana acum:
- am trimis catre <firma recuperare creante> o notificare prin care am cerut validarea debitului si transmiterea tuturor documentelor in baza carora ei pretind achitarea acestor sume
- am primit pe mail - contractul , facturile restante si o notificare cu explicatiile lor, au pus inclusiv modul de calcul al penalitatilor (procent x suma x numar de zile); debitul datorat a fost defalcat asa:
Debit principal= 329.28 RON
Taxa de reziliere=800 RON
Penalitati facturate= 0
Penalitati nefacturate=1351.69 RON

- am achitat prin virament bancar debitul principal in suma de 329.28 RON aferent documentelor de plata care le-am primit
- am solicitat sa primesc o situatie actualizata a debitului respectiv

Intrebarile mele:
1. In contract nu este stipulat nicaieri ordinea de stingere a datoriilor (avem 3 componente debit principal, penalitati, taxa de reziliere). In acest caz se poate considera ca platit debitul principal in scopul evitarii in continuare a calculului de penalitati?
2. Este abuziva aceasta taxa de reziliere prevazuta in contractele operatorilor de telefonie mobila?
3. Exista vreo baza legala prin care <firma recuperare creante> sa continue calculul de penalitati de aceasta maniera? (precizez ca exista in contract o clauza la care se precizeaza ca suma penalitatilor poate depasi debitul principal)

Este clar ca mama mea a facut o greseala semnand acel contract , de aceea eu doresc rezolvarea situatiei insa nu sa ajung la achitarea unor sume enorme ci doar contravaloarea serviciilor prestate + penalitati care sa nu depaseasca valoarea debitului.

4. Ce ma sfatuiti sa fac in continuare?
Ultima modificare: Duminică, 4 Decembrie 2011
gi-jane2, moderator
Nicidecum nu e o acceptare a datoriei totale, reprezinta pur si simplu plata contravalorii serviciilor prestate de compania de telefonie mobila.
unde ati efectuat plata ?
la casieria furnizorului de servicii ?
Ultima modificare: Luni, 5 Decembrie 2011
nelager, utilizator
Plata am facut-o prin virament in contul societatii care se ocupa de recuperarea debitului, la compania de telefonie mobila nu am putut plati, creanta fusese deja preluata de colectorul de debite.
Ba mai mult am primit notificarea de mai jos (electronic):

In atentia Dl. xxx,
Subscrisa xxx, cu sediul in xxx , avand ca obiect principal de activitate Activitati ale agentiilor de colectare si ale birourilor (oficiilor) de raportare a creditului, incalitate de mandatar al creditorului cesionar xxx
Raspundem prin prezenta la adresa Dvs. trimisa in data de 04.12.2011 si va aducem la cunostinta urmatoarele:
Referitor la suma achitata in data de 12.08.2011, aceasta a fost realizata pentru codul de abonat: xxx. Mama Dvs. figureaza cu codul de abonat xxx1, motiv pentru care plata dvs nu a fost inregistrata.
In aceste conditii va rugam sa va adresati bancii unde a fost facuta plata pentru remedierea situatiei sau sa faceti o cere scrisa catre xxx prin care solicitati mutarea platii pe acest cod de abonat.
In ceea ce priveste cea de a doua parte a adresei Dvs., aveti mai jos componenta debitului restant cu explicatii pentru fiecare punct:
In data de 20.12.2008 afost incheiat cu societatea xxx contractul de abonament pentru serviciile xxx.
In baza acestui contract, pentru serviciile de telecomunicatii prestate, xxx a emis facturile atasate prezentei.
Conform art. 10.9 din Termenii generali ai contractului de abonament pentru serviciile xxx, mama dvs. avea obligatia de a plati pretul serviciilor cuprins in facturi in maximum 17zile de la data facturilor, obligatie contractuala incalcata.
Suma debitelor din facturile emise catre xxx reprezinta contravaloarea debitului principal datorat, si anume 329.28lei.
La punctul 17.1 din Contract, se prevede ca in situatia in care contractul inceteaza inainte de perioada minima initialase va achita, cu titlu de despagubire, contravaloarea abonamentului pentru perioada ramasa pana la implinirea perioadei initiale. Avand in vedere ca perioada dumneavoastra minima initiala ar fi trebuit sa se incheie la data de 20.12.2010, insa
contractul a incetat in data de 07.04.2009 ca urmare a neefectuarii platii pentru serviciile prestate, s-au calculat despagubiri a caror valoare totala, la data incetarii contractului, erau de 800lei.
Totodata, art. 10.13 prevede in teza a doua penalitati de intarziere de 0,5% pentru fiecare zi de intarziere pentru sumele neplatite la termen,calculate incepand cu ziua urmatoare datei scadentei fiecarei facturi pana la data platii integrale a sumei datorate, totalul penalitatilor de intarziere putand depasi cuantumul sumei asupra careia sunt calculate.
Aceste penalitati au fost calculate dupa formula debit principal * 0,5% * numar zile de intarziere, iar la data redactarii prezentei sunt in valoare de 1600.30lei.
Debitul principal reprezinta contravaloarea serviciilor prestate si rezulta din adunarea debitelor principale din facturile emise si neachitate.
Referitor la faptul ca abonamentul doamna xxx, a fost victima unei utilizari frauduloase a abonamentului xxx, va recomandam formularea unei plangeri penale in urma careia activitatea de colectare a debitului restant va fi suspendata .
Pana in momentul in care se trimit actele doveditoare plangerii penale, activitatea de colectare va continua.
Potrivit Decretului 167/1958 privitor la prescriptia extinctiva, termenul general de prescriptie in materia drepturilor de creanta este de 3 ani si curge de la data scadentei fiecarei facturi in parte. Asadar, fata de scadentele facturilor neachitate de catre societatea dumneavoastra(08.02.2009, 08.03.2009)acestea nu sunt prescrise, astfel ca vom putea sa efectuam toate demersurile legale.
Fata de aspectele invederate, va rugam sa dispuneti de urgenta plata si sa ne comunicati dovada acesteia conform instructiunilor din notificarile transmise.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Poate cineva sa imi raspunda la intrebarile initiale adresate mai sus?
Ei sunt dispus sa achit pentru debitor = parinte o suma egala cu taxa de reziliere + debit principal + penalitati pana la nivelul debitului. Sunt sanse pentru o asemenea varianta?

In ce priveste utilizarea frauduloasa a cartelei telefonice nu cred ca voi putea aduce dovezi.

De asemenea au precizat in ultima notificare electronica faptul ca plata efectuata si aferenta debitului principal nu a fost inregistrata. Eu am trecut in explicatii codul de client regasit pe factura, e drept ca in cel care colectorul il trece pe notificari se regaseste acelasi cod dar cu doua cifre mai putin. Oricum am precizat exact si seria facturii platite.

Ce ma sfatuiti sa fac in continuare?

Multumesc
Ma ajuta cineva cu un raspuns la aceste intrebari?
Multumesc

1. Intr-o notificare anterioara se prezenta urmatoarea defalcare a debitului:
Debit principal= 329.28 RON
Taxa de reziliere = 800 RON
Penalitati facturate = 0 RON
Penalitati nefacturate = 2480.97 (la 07.07.2011)
Eu am achitat suma de 329.28 RON pe 12.08.2011. Se poate considera ca debitul principal a fost stins?

2. Penalitati
Se poate demonstra caracterul abuziv al clauzei din contract care prevede ca penalitatile pot depasi suma asupra careia au fost calculate? Se aplica practic 182.5% pe an !!!!

3. Creantele reprezentand penalitati si taxa de reziliere au caracter cert si exigibil?
Eu am primit pana acum un singur document de plata , respectiv factura emisa de [furnizor telefonie] cu suma debitului principal.
Poate fi pretinsa taxa de reziliere cata vreme nu exista nici un act care sa demonstreze cand anume a incetat contractul? (in conditiile in care taxa de reziliere e impusa daca contractul inceteaza inainte de perioada initiala = 1 an )

4. le -am reafirmat disponibilitatea de a achita o suma egala cu debitul principal + penalitati pana la limita debitului + taxa de reziliere.
E ok, cine ma poate ajuta cu informatii din spete similare?

5. La ce nivel se ridica de regula cheltuielile de judecata in ipoteza in care mama mea va fi chemata in judecata?

6. mama mea nu dispune de bunuri mobile si imobile, decat venitul la nivelul salariului minim pe economie. In ipoteza in care pierde procesul se poate obtine executarea silita si instituirea unei popriri pe contul bancar pana la limita a 1/3 din venitul net?

Voi incerca pe cat posibil sa inchid dosarul pe cale amiabila, insa nu pot fi de acord cu plata unor penalitati uriase. Cum au fost judecate spetele similare din punct de vedere al penalitatilor? Se poate considera caracterul abuziv al acelei clauze impuse in contractul cu consumatorul?

Alte discuții în legătură

Creanta cesionata de o firma de telefonie mobila catre societate recuperari creante lia19 lia19 Situatia sta in felul urmator 1.Titularul unui contract de telefonie mobila decedeaza.Factura de 73,27 lei ramane neachitata.Dupa mai bine de doi ani si ... (vezi toată discuția)
Recuperare datorie abonament telefonie ammazon ammazon Buna ziua Am si eu o mare problema. Mama mea a avut un abonament la [editat]. acest abonament a expirat prin mai 2008. Cu o luna inainte de expirarea perioadei ... (vezi toată discuția)
Datorie telefonie mobila preluata de societate recuperari creante cimpan irina cimpan irina Buna ziua, Am avut un contract la Orange Romania, iar din probleme financiare din luna aprilie nu am mai reusit sa-mi achit facturile. Am primit de la ... (vezi toată discuția)