avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 819 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Societăţi comerciale de ce nu pot fi administrator la firma mea?
Discuție deschisă în Societăţi comerciale

de ce nu pot fi administrator la firma mea?

Buna ziua, as dori niste informatii va rog frumos, sunt la inceput de drum si am demarat planul de a infiinta o societate comerciala, ar fi foarte multe de spus avand in cosiderare ca nu sunt foarte cunoscatoare in ceea ce ma bag dar sper sa invat foarte repede, in schimb am o cunostinta contabil fiind si mi-a recomandat ca eu sa figurez ca fiind ascoiat unic in firma si el sa fie contabil si administrator.Acum problema este ca eu vreau sa am ca domeniu principal consultanta management si nu am cursuri superioare insa sunt in curs, si contabilul meu mi-a spus ca eu nu pot fi administrator si asociat unic pentru ca nu am studii superioare pentru a avea ca domeniu principal consultanta,el fiind acreditat, avand studii superioare si alte diplome in plus:"> care au legatura cu consultanta s-a oferit pt a fi administrator,problema mea este ca as vrea sa am drepturi depline pe firma mea, sunt sigura ca asta vrem cu totii. Exista posibilitatea ca el fiindu-mi contabil pe viitor si administrator sa ma poata pune in imposibiliatea de a mai renunta la serviciile lui? Are sau va avea drepturi la finantarile societatii? Va rog daca ma puteti ajuta in aceasta privinta pentru a sti ce sa fac pe viitor. Va multumesc
Cel mai recent răspuns: ContSters22713 , utilizator 11:23, 18 Septembrie 2011
La Registrul Comertului nu va intreaba nimeni ce studii aveti atunci cand va depuneti actul constitutiv in care sunteti desemnat administrator.Pentru consultanta in management nu aveti nevoie de expert contabil angajat.Daca ati incerca sa va depuneti actele necesare infiintarii firmei la Reg.Com. ati vedea ca nu vi se cere nimic din cele sustinute de contabilul dvs.Puteti fi asociat unic, administrator si angajat in societate.
Sunt contabil de meserie:D...stiu ce vorbesc....
sfatul meu,este sa nu aveti prea mare incredere in el,opinia mea din ceea ce am citit pe postul dvs,este ca ceva e in neregula,pare a dori sa devina indispensabil afacerii dvs,dar asta e opinia mea.Sfatul meu este sa aveti mare grija,in fond e vorba de banii dvs,si inca ceva....mai consultativa si cu altcineva inainte sa luati o decizie
Discutia cu prietenul tau contabil nu este una dispretiabila. Avand in vedere ce nici autori de rang in domeniu sunt de acord. Uitativa aici, dar nu cred ce vei intelegi nimic: www.avocatnet.ro/content/art...
aici: www.avocatnet.ro/content/art...
si aici:www.avocatnet.ro/content/art...
Concluzia mea, fiind mai incepator in acest domeniu cuasi laboral in Romania, dar cititor de aavocat net, este aceasta:
Ca sa fiti administratr unic fiind asociat unic nu este niciun problema, dar trebuie sa semnez un contract civil comercial cu societate care trebuie sa se inregistraze la administratia financiara. pentru ca:
a) Ca sa fiti asalariata este interzis din cauza incompatibilitatea daca erati cu alti asociati (art. 1961 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale[3] care stipuleaza ca “asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este”).
b) potrivit Instructiunilor din Clasificarea ocupatiilor din Romania, codul 241939 al functiei de administrator societate comerciala indica ca pentru ocuparea acestuia sunt necesare studii superioare. Asta e aplicabil doar la angajati.
Nu intran in discutiile mai tehnice ce nu sunt privitoare la un cetatean obisnuit si nici eu am capacitatea de a discuta.

Eu mi-am facut firma cand inca eram student, in anul 3, deci nelicentiat, si evident ca la firma mea am fost si Asociat Unic si Administrator fara nici o interdictie - firma a fost facuta in baza acelei legi de ajutor pt studenti prin care am beneficiat de ceva facilitati si am devenit Asociat Unic pt ca nu ma puteam asocia decat cu o alta persoana care sa fie la randul ei student, nu puteam sa fac firma impreuna cu cineva din familie care sa nu fi fost student, si alti studenti in familie nu mai erau...:)

Conform CAEN, ai dreptul sa desfasori prin firma ta orice activitate pe care o ai trecuta in domeniul de activitate - atat principal cat si secundar - in afara de acele activitati pentru care sunt necesare nite autorizatii speciale pe care le poti obtine in urma unor cursuri sau studii de specialitate, sau in urma experientei de munca pe acel domeniu - contabil, avocat, notar, administrator de condominiu, consultanta intr-un domeniu specializat.

Eu, de exemplu, prin firma mea pot sa produc si sa vand "componente si piese de schimb pentru subansamble aerospatiale" dar nu pot sa ofer servicii de administrare de condominiu (adica administrator de bloc) daca nu as face acele cursuri care sa-mi ofere respectivul atestat de administrator de bloc.

Iar daca persoana respectiva, care este contabil, ti-a sugerat sa-l pui si Administrator si Contabil, e un lucru cam straniu - ar avea acces la toate actele contabile ale firmei plus drept de semnatura in banca pentru conturile firmei si asta nu e bine.
La banca nu te intreaba daca esti actionar la firma X ci daca esti Administratorul firmei si ai stampila cu tine, si cu asta basta...:)

In concluzie, din experienta mea - poti fi si Asociat unic si Administrator la firma ta inca de la infiinare - iar pentru a putea oferii servicii de consultanta in management poti initial sa ai un angajat cu studii si experienta in domeniul respectiv, iar mai tarziu, cand iti vei termina studiile, sa devi tu persoana din firma care are autorizarea respectiva.



Scuze - nu am stiut ca site-ul nu suporta diacritice...:(
Ultima modificare: Vineri, 26 August 2011
tibor_ro1904, utilizator
Probabil se referea la Contractul de Munca desi inclusiv acolo functia de Administrator cod COR 512101 necesita sudii medii.
Totusi e bine sa intelegeti ca intr-o firma puteti fi Administrator cf hotararii AGA (fiind unic asociat adica hotararii dv) dar ca salariat puteti fi de exemplu consultant.
Diferenta o face:
- actul constitutiv in care apareti ca administrator (L 31/1990);
- cotnractul individual de munca in care apareti consultant (L 53/2003);

Doua legi diferite cu rol diferit...

Alte discuții în legătură

Pot presta servicii contabilitate? cateldestept cateldestept Ca economist, asociat unic al unui SRL, pot presta servicii de contabilitate pentru PFA si societati cu CA< 35.000 euro? (vezi toată discuția)
Administrator, asociat unic, fara cim poate semna bilantul contabil sevenx sevenx Buna ziua, In cazul unui SRL fara angajati in care asociatul este si administrator, are studii economice superioare insa nu este angajat in propria-i ... (vezi toată discuția)
Expert contabil huleaclaudia huleaclaudia Sunt asociat unic la un SRL (activitate prestari servicii). Pot sa inchei contract in vederea tinerii contabilitatii in calitate de expert contabil cu aceasta ... (vezi toată discuția)