avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1918 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Reziliere contract telefonie+cablu tv+intenet inainte ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Reziliere contract telefonie+cablu tv+intenet inainte de termen

Buna ziua! In 2010 mai, am incheiat cu [o firma] un contract de furnizare servicii internet,telefonie/tv pe o perioada de 2 ani. Acum as vrea sa il reziliez pentru ca am gasit o oferta mai avantajoasa. In contract scrie ca daca reziliez contractul inainte de termen trebuie sa platesc o taxa de 40 euro pentru fiecare serviciu. Este corecta acea taxa sau este abuziva?
Ultima modificare: Marți, 6 Decembrie 2011
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: Macrobloc , utilizator 18:15, 27 Ianuarie 2012
Multumesc pentru raspuns. Am gasit ieri printre facturi si o instiintare in care spun ca-mi multumesc pentru accept iar daca vreau sa reziliez inainte de 12 luni trebuie sa dau 120 EURO sau daca depasesc cele 12 luni numai 50 EURO. Mi-au dat o gramada de minute sa vorbesc cu America, Canada, in UE si in reteaua lor mobila! Cu cine sa vorbesc eu acolo? Lasand de-o parte faptul ca spune in hartie ca daca platesc factura inseamna ca sunt de acord. Sotia plateste facturile pentru ca eu sunt in provincie! De unde sa stie ea ce au scris aia acolo mai ales ca era aceiasi suma ca de obicei? Deja ma doare capul...
In lege vad ca spune pot sa reziliez fara despagubiri daca:
- comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe în cazul denunţării unilaterale (n.r. prevedere legală nouă);”.
Credeti ca am sansa sa ma agat de acesta modificare in lege? E impartita in doua, dar tot fixe sunt... Chiar e mult 120 EURO pentru mine.
Ultima modificare: Vineri, 9 Decembrie 2011
Macrobloc, utilizator

Nu cred ca va ajuta din 2 motive:

- pentru ca au avut grija sa va ofere niste gratuitati - nu conteaza cat folositi din ele, ci cat ar fi costat daca ati fi vorbit acele minute si nu ati fi avut reducerea sau gratuitatea oferita

- ati spus ca ati gasit instiintarea in care va multumesc pentru accept, deci cred ca a avut loc convorbirea telefonica si nu ati dat importanta scrisorii care a urmat (aceea in care va spuneau ca daca renuntati la oferta trebuie sa-i sunati sau sa le scrieti).

Poate a vorbit sotia dvs. ... Daca dvs. sunteti titularul de contract si ziceti ca nu ati acceptat niciodata telefonic o oferta de genul acesta, incercati totusi sa faceti o reclamatie la OPC - tot e mai mult decat acceptarea tacita a situatiei.

Plata facturii nu inseamna acceptarea ofertei telefonice, nu are nicio legatura. Pur si simplu nu ati inteles ce semnifica toate acele sume etc. trecute pe factura, si asta trebuie sa scrieti in reclamatie.




Va multumesc inca o data pentru raspunsurile dumneavoastra. Am sa revin cu informatii despre modul in care s-a finalizat problema mea. E bine sa stie si altii ce pot pati daca nu dau importanta clauzelor bine mascate intr-un contract....
Ultima modificare: Sâmbătă, 10 Decembrie 2011
Macrobloc, utilizator
Ares_3 a scris:


Nu cred ca va ajuta din 2 motive:

- pentru ca au avut grija sa va ofere niste gratuitati - nu conteaza cat folositi din ele, ci cat ar fi costat daca ati fi vorbit acele minute si nu ati fi avut reducerea sau gratuitatea oferita

- ati spus ca ati gasit instiintarea in care va multumesc pentru accept, deci cred ca a avut loc convorbirea telefonica si nu ati dat importanta scrisorii care a urmat (aceea in care va spuneau ca daca renuntati la oferta trebuie sa-i sunati sau sa le scrieti).


Impunerea unei sume fixe ca taxa de reziliere reprezinta o clauza abuziva independent de faptul ca virgula consumatorul si-a dat acordul sau nu. Punct si virgula. Faptul ca la un moment dat consumatorul poate fi de acord cu o clauza abuziva nu transforma clauza abuziva intr-o clauza legitima.
Ultima modificare: Sâmbătă, 10 Decembrie 2011
cga43, utilizator
Nu vreau sa intram in polemica cu dvs.; compania respectiva aplica exact ce a spune intr-un punct de vedere exprimat la cererea Avocatnet:
.

Din ceea ce intelegem din aceasta lege, va fi aplicata doar pentru clientii care nu au beneficiat de nicio oferta promotionala de la un operator (constand in echipamente/telefoane, reduceri, luni gratuite etc).

Din punctul nostru de vedere acesta este un principiu de bun simt si de asemenea consideram ca este in avantajul clientilor sa beneficieze de oferte promotionale si preturi mai bune pentru servicii si echipamente. Ca in orice relatie corecta, operatorul face astfel de investitii stiind ca poate conta pe un contract care se incheie pentru o anumita perioada.

Orice taxe de reziliere se calculeaza in functie de valoarea beneficiilor primite de un client in cadrul unui contract (spre ex: numar de luni gratuite, reduceri de pret, telefoane, calculatoare etc)


www.avocatnet.ro/content/art...

Alte discuții în legătură

Reziliere contract euprotopopescu69 euprotopopescu69 Lege nr. 193/2000 reglementeaza clauzele abuzive in contractele incheiate intre comercianti si consumatori. Actul normativ, modificat prin legea Legea nr. ... (vezi toată discuția)
Acordul telefonic tine loc de semnare contract? AndaToma AndaToma Buna seara, bunica mea a primit o scrisoare prin posta de la firma de telefonie in care scrie [i]\\"In urma acceptului tau telefonic din data de 08.03.2013, ... (vezi toată discuția)
Renuntare abonament orange ionutadriandragut ionutadriandragut buna ziua, vreau sa renunt si eu la abonamentul orange me 5 sunt in ultimile 5 luni de periada contractuala. M-am suparat cu ei sunt client de 5 ani si nu ... (vezi toată discuția)