As vrea sa stiu in ce masura se poate deduce TVA-ul si cheltuielile sunt deductibile la calculul impozitului pe profit pe firma in cazul in care spatiul in care functioneaza este folosit in baza unui contract de comodat cu asociatul(administratorul)? Este valabil un astfel de contract, se pot face reparatii si imbunatatiri la acest spatiu sau care ar fi o varianta mai buna?
Multumesc.
De fapt nu ma contraziceti !
Si va completez cu normele metodologice :
"Art. 21 al.3 m)
37. În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuinţa proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafaţa pusă la dispoziţie contribuabilului, menţionată în contractul încheiat între părţi, şi suprafaţa totală a locuinţei. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcţionare, întreţinere şi reparaţii aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilităţi şi alte documente."
si eu zic ca da, numai ca finantele zic ca nu atata timp cat facturile sunt ale persoanei fizice (curent, gaz) si nu ale firmei (SRL), de aceia vroiam temeiul legal d.p.d.v. fiscal. Oricum cred ca este o aiureala cu contractele de comodat, cel mai corect este contractul de inchiriere, nu, ce parere aveti?
Cheltuiala este deductibila.
Pentru TVA , normal ca trebuie sa aveti documente legale pentru a avea drept de deducere, in conformitate cu prevederile codului fiscal , si ele sa reprezinte cheltuieli efectuate de societate pentru buna functionare si intretinere , asa cum prevede contractul , si sa fie acel bun in folosinta societatii ,in scopul realizarii de venituri.( cu justificarea utilitatii intocmirii unui astfel de contract)