dariad a scris:
Art. II
[...]
• comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;"
Am considerat ca este o clauza abuziva faptul ca furnizorul imi conditioneaza rezilierea contractului obligandu-ma la plata lunara integrala a abonamentului.
Ati omis sa precizati ce este prevazut in contract la capitolul reziliere. Daca este mentionat faptul ca aveti obligatia de a notifica furnizorul cu pana la 30 de zile *inainte* de data la care doriti sa reziliati, furnizorul este acoperit din pdv legal. Furnizorul
nu va conditioneaza rezilierea propriu-zisa, ci doar data incepand cu care denuntarea contractului va deveni efectiva. Aveati posibilitatea de a refuza semnarea contractului, daca ati fi considerat ca un nr de clauze sunt abuzive. Teoretic exista si posibilitatea de a negocia clauzele unui contract, insa dintr-o vasta experienta in telecom va spun, cu certitudine, ca pentru contracte de 10 - 20 de euro pe luna furnizorul nu admite negocieri.
Take it or leave it, cam asta e deviza. In paranteza fie spus, in opinia mea, clauza discutata aici nu este abuziva. Atat punerea in aplicare a unui contract cat si incetarea acestuia comporta anumite costuri pentru parti. Pentru minimizarea acestor costuri, un ISP de mari dimensiuni isi poate impune (justificat) anumite masuri de siguranta, cum este si aceasta clauza. Va dau un exemplu - poate nu cel mai fericit - dar cred ca veti intelege la ce ma refer. Dvs ati fi dorit ca pe data de 7 ale lunii sa se deplaseze la Dvs in locatie un reprezentant al furnizorului, care sa scoata cablul Dvs din switch. Echipele care efectueaza interventii de acest tip lucreaza conform unui schedule stabilit de furnizor, adica nu sunt la dispozitia Dvs. Iar echipele care asigura permanenta pt situatii de urgenta...well, se ocupa de urgente. Dvs ati fi avut castig de cauza doar invocand forta majora - daca era cazul.
dariad a scris:
Eu nu inteleg 2 lucruri: de ce imi spune OPC-ul ca doar instanta hotaraste care sunt cauzele abuzive si de ce furnizorul nu mi-a oferit posibilitatea de a putea plati altfel abonamentul decat in avans? Acum scriu iar la OPC sa vad ce raspund.
S-ar putea sa faceti o confuzie. Factura se poate emite in avans, dar termenul limita de plata nu poate fi stabilit mai devreme decat ultima zi a lunii pt. care a fost facturat serviciul. La acest termen se adauga un alt termen legal (nu retin exact care este acesta), pana la care puteti plati factura fara penalitati. Un exemplu concret: in data de 25 sept. se emite factura cu serviciul aferent lunii octombrie. Ultima zi de plata este 31 octombrie. Pana la 10 noiembrie (e doar un exemplu) puteti plati fara penalitati factura emisa la 25 septembrie.
Daca sunteti in alta situatie, adica daca furnizorul v-a obligat sa platiti
in avans serviciul pt. luna octombrie, atunci Dvs aveti dreptate, furnizorul comite un abuz.
Am invocat faptul ca:
- Potrivit noii variante a articolului 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, "Dreptul consumatorului la denunţarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nicio clauză contractuală sau înţelegere între părţi, în cazurile prevăzute de lege, aceasta fiind considerată nulă de drept."
Vedeti mai sus. Furnizorul nu v-a restrans acest drept, a pretins doar sa o faceti cf. clauzelor contractuale. Si
revedeti si adaugirea adusa aceluiasi art 84 prin L. 161/2010, referitor la justa despagubire. Situatia in care va aflati nu poate fi incadrata aici.
- Anexa la Legea nr. 193/2000 a fost completată cu noi clauze care sunt considerate abuzive în contractele încheiate între comercianţi şi consumatori
- prin Ordin nr. 92/2007 din 16/02/2007 Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 128 din 21/02/2007 pentru aprobarea Normei privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate folosite de catre acestia, furnizorul era obligat la: "m) acordarea posibilităţii consumatorilor de a-şi exprima opţiunea privind achitarea abonamentului sau a altor sume solicitate în avans de către operatorul economic prestator de servicii.
Ori mie nu mi s-a acordat aceasta posibilitate printr-o eventuala notificare din partea furnizorului de modificare a contractului incheiat in 2006.
Mai exact, ce ati fi dorit sa modificati si in ce fel vi s-a refuzat acest drept?