Buna ziua.Sunt insarcinata in luna a 4-a.Am un stagiu de cotizare de 12 ani,dar problema este ca in perioada 05-10-2007 si 11-05-2008 am o intrerupere de 7 luni.Din 12-05-2008 mi-am reluat activitatea dar pana in prezent am doar 5 luni de cotizare.As vrea sa stiu daca pot lucra pana in luna a 8-a de sarcina ,si dupa aceasta perioada sa beneficiez de cele 126 zile.?
buna ziua. Sunt insarcinata in 6 luni, am lucrat 12 luni la o firma, pana pe 23 oct si intru in somaj cu data de 20 noiembrie. As vrea sa stiu daca mai beneficiez de indemnizatie deoarece am o intrerupere in cartea de munca de 28 de zile. De la 1 oct sunt si studenta la master la stat
vreau sa stiu si eu daca firma elibereaza adeverintele pt cic dupa cele 67 de zile de concediu de lauzie daca eu nu lucrez si sotul meu vrea sa intre in cic? nu poate sa imi dea adeverintele mai devreme decat perioada de 67 de zile sau trebuie sa astept atat? sper sa nu ne faca vreo figura si sa pierdem cic.ar putea sa ne faca asa ceva? trebuie sa aprobe directorul cic sau nu vor sa ii dea cic? ce pot face daca firma nu vrea sa ii acorde daca legea e lege??
In cazul in care am lucrat la ultimul servici 3 ani si am plecat cu demisie acum 1 luna, pot sa solicit ca sot, indemnizatia de 85% de la 1.ian.09 in locul sotiei? Ea este acum in concediu de ingrijire si nu poate opta pt 85% deoarece a avut salariu mic inainte de nastere. Sau trebuie sa ma angajez pt a avea dreptul sa depun cererea? (Multumesc.
@florry21
Tatal poate intra in cic in orice moment dupa nasterea copilului.
@mhy
Din nefericire sunt sanse mici sa beneficiati de cic. Sotiei i se va calcula indemnizatia conform veniturilor realizate in ultimele 12 luni, deci din indemnizatia de cic. In cazul acesta mai bine ar opta sa primesca tot 600 indemnizatie + 200 alocatie. Ar fi fost sanse mari daca in aceasta perioada erati in CFS si nu cu contractul de munca incetat.