avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 588 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Persoane trecute in plus la plata intretinerii
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Persoane trecute in plus la plata intretinerii

Buna ziua.
Ma confrunt cu urmatoarea situatie. In anul 2007 am plecat din tara cu sotia si am revenit in 2011 in luna septembrie. In anul 2007 am solicitat in scris asociatiei de locatari ca la adresa apartamantului nu va mai locui nimeni pe termen nedeterminat. Cererea a fost facuta de mana si singurul exemplar a ramas la ei. Asociatia s-a conformat cererii si au fost inregistrate 0 (zero) persoane.
Dupa ce am revenit in tara, am avut neplacerea de a fi actionat in judecata cu obiectul cauzei:pretentii si materia juridica:civil pentru plata a unor restante de 1700 RON si a 1500 RON penalizari.
Am efectuat o vizita la asociatie si am solicitat lamuriri. Acestia mi-au spus ca din informatiile pe care le detin acestia, apartamentul a fost inchiriat, prin urmare sumele sunt justificate. La studierea dosarului am constata cu stupoare ca au fost trecute la intretinere pentru circa 9 luni (dar nu continuu - ci cu pauze de cateva luni) 2 persoane sau 1 persoana. Mai figureaza un consum imens de apa rece: circa 50 (cincizeci) metri cubi. Posed centrala proprie si am apometre.
In apartament nu a locuit nimeni.
Apometrele indica un consum cu 5 (cinci) metri cubi mai mult decat cel din 2007, un consum pasiv rezultat in urma fisurarii unui racord, ceea ce a dus la inundarea apartamentului de sub apartament (am suportat cheltuielile de renovare a vecinului - i-am trimis banii printr-o cunostinta; vecinul a cerut 700 RON; m-am conformat).
Practic ma vad in situatia de a achita niste sume de bani pe niste consumuri neefectuate. Am achitat deja 1200 RON. Sunt de acord cu plata restantelor si penalizarilor calculate, dar, doar pentru cheltuieli comune reale, insa nu pentru niste consumuri fictive.
Am luat legatura cu un avocat si mi-a spus ca in lipsa unei copii dupa cererea din 2007, sunt la discretia asociatiei de locatari. Acestia din urma mi-au spus ca nu au obligatia sa tina cererea atata timp.
Efectiv, ce dovezi se pot depune in instanta, sau cum se procedeaza intr-o asemenea situatie ? Poate fi fisa de citire a apometrelor o proba ? Aceasta a fost semnata in 2007 de contabilul de la asociatie, din care reiese ca timp de 2 luni au fost 0 persoane in apartament, deci 0 consum.
Din fisele asociatiei reiese clar dinamica ocuparii cu locatari ai apartamentului: 3 luni nelocuite, 2 locuite, 7 nelocuite etc.
Asociatia vine cu acte care, consider eu, cantaresc foarte mult. Pot fi chemati martori (vecini) care sa demonstreze contrariul ? Adica faptul ca la adresa mentionata nu a locuit nimeni mai bine de 4 ani ?
Momentan nu locuiesc la adresa unde este situat apartamentul.
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 09:10, 13 Noiembrie 2011
Am solicitat asociatiei sa imi puna la dispozitie listele din 2007 pana in prezent. La dosar au depus listele doar de la inceputul lui 2009. Am fost personal la asociatie si am cerut sa vad listele. Acestia au refuzat spunand ca nu sunt obligati sa tina listele mai vechi de ianuarie 2009. Ce fac in situatia asta ? Cat trebuie sa se tina legal actele in asociatie ? In ianuarie 2009 figurez cu datorii si restante, dar nu pe luna in curs, ci mai vechi.
Actele asociatiei se tin de pe ultimii 5 ani .
Daca luam in considerare ca din 2007 sunt cca 50 luni , rezulta ca intr-o luna au fost cheltuieli de cca 35 lei , ce a ce este o suma comparabila cu o cheltuiala normala raportata la cota de proprietate si caldura (pe timpul ierni ). Deci rezulta ca asoc. nu a luat in considerare si alte cheltuieli iar penalizarea este corecta. Actele asoc trebuiesc pastrate cel putin 10 ani lund in considerare ca sunt documente contabile.
@virgiliustin
Termenul de păstrare a registrelor şi a documentelor justificative şi contabile este de 10 ani cu începere de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia au fost întocmite, iar termenul de păstrare a statelor de salarii este de 50 de ani.
@LocatarB
Asociatiile de proprietari nu lucreaza cu sume imense si tva-uri incat sa necesite arhivarea pe 10 ani .
- documentele prevăzute în Anexa nr. 4 din OMEFP nr. 3.512/2008 privind documentele finaciar-contabile, se pot păstra pe o perioadă de numai 5 ani dacă necesităţile proprii ale unităţii nu impun păstrarea acestora pe o perioadă de timp mai mare;
- documentele financiar-contabile care atestă provenienţa unor bunuri cu durată de viaţă mai mare de 10 ani se păstrează, de regulă, pe o perioadă de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

Baza legală – Ordinul ministrului Economiei şi Finanţelor Publice nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 870/2008

Alte discuții în legătură

Asociatiile de proprietari omideo20 omideo20 buna seara.asociatia de proprietari i-a dat in judecata pe parintii mei pentru neplata cheltuielilor de intretinere.eu locuind in Timisoara cand m-am intors mi ... (vezi toată discuția)
Achitarea pierderilor de apa iricon iricon Buna ziua, Dati-mi un sfat cu privire la achitarea pierderilor de apă de la întretinere. Suntem cinci persoane şi consumăm în fiecare lună între 10 ... (vezi toată discuția)
Doresc sa fiu ajutat cu un sfat competent abcd12 abcd12 In anul 2003 pana in anul 2004 timp de 11 luni am fost plecat din imobil in provincie,sa facut cerere de scoatere de la intretinere dar fostul presedinte nu a ... (vezi toată discuția)