Asociatia de proprietari a schimbat firma de administrare cu un PFA. In luna septembrie firma veche a mai lucrat 11 zile dupa care a inceput asta nou.
Cel nou acum si-a pus toata factura la plata ca si cum ar fi lucrat intreaga luna septembrie pe motiv ca factura partiala emisa de cei vechi a fost emisa in luna octombrie, pe motiv ca programul nu il lasa sa puna o factura din octombrie in luna septembrie, pe motiv ca factura aceea nu exista faptic la noi, e doar o copie(aiaau "uitat" sa ne dea originalul...), pemotiv ca o sa-si storneze el factura aceasta intreaga si ne da chitanta...
Va rog sa ma ajutati sa-mi spuneti cita dreptate are, daca, nu am incredere in acest individ.
Multumesc,
Solicitati ajutorul cenzorului.In mod normal, daca s-a convenit suma X pe luna, el va emite factura pe aferent zile din x, asa este corect .Factura poate fi emisa si in oct, dar aferent lunii sept pentru nr. de zile prestate.
Luati-o pe rand. Vechea firma a avut doar 11 zile colaborare in luna septembrie, corect? Firma care a preluat tot in septembrie, a emis si ea factura pentru serviciile prestate in acea luna, dar pe toata luna? Si a achitat catre el contravaloarea serviciilor prestate?
Daca factura emisa de vechea firma a fost emisa in septembrie, pana la data de 25 octombrie o putea inregistra in evidenta contabila.
Plata serviciilor prestate se face conform intelegerii scrise din contractul incheiat si semnat de ambele parti.
Si inteleg ca cel de al doilea vrea sa storneze factura? pai nu va poate da chitanta daca va restituie banii, ci asociatia de proprietari trebuie sa ii taie chitanta pentru suma pe care o va incasa de la PFA.
Nu stiu daca am inteles bine ceea ce ati scris mai sus. Ati trecut de la o descriere la alta, fara pauza si cam fara inteles. :sorry:
Va rog reveniti cu detalii daca nu am inteles corect si ne lamurim. Eventual descrieti situatiile pe rand.
Deci, PFA spune ca firma veche a emis factura de septembrie pe 6.10.2011 si nu poate s-o puna pe lista de septembrie pentru ca e emisa in octombrie. Asa e? PFA spune ca sa-si ia el toata suma acuma ca vezi doamne programul de contabilitate nu-i permite sa puna o factura emisa in octombrie pentru septembrie si ca va storna partea ce nu i se cuvine. Ce nu inteleg eu e de ce nu-si anuleaza factura lui cu valoare integrala ca si cum ar fi lucrat o luna intreaga si sa-si treaca in lista de intretinere doar ce i se cuvine. Rog ajutor!
Sarut mainile.
Factura emisa in data de 06.10. nu se poate inregistra in contabilitate decat in luna in care a fost emisa, respectiv octombrie 2011.
PFA v-a explicat ca va storna o parte din factura, aceea aferenta zilelor pentru care nu a efectuat prestatia. Este foarte corect cum procedeaza, nu poate anula factura, ci doar sa storneze partea de cheltuieli pentru care a emis factura nejustificat. Adica pentru cele 11 zile aferente celuilalt contract incheiat.
Chiar daca factura a fost emisa in luna octombrie, pentru calculul intretinerii pe luna septembrie o putea lua in calcul. Aceast lucru probabil nu s-a realizar deoarece inteleg ca factura originala nu a fost transmisa asociatiei de proprietari, ci numai o copie.
Ati inteles perfect si multumesc pentru raspuns. [EDITAT MODERATOR- va multumesc]
Acuma, mai am una: firma de dinainte nu a trimis decit copia facturii. Cum se transmite si cum se primeste legal o factura? Copia nu e valabila, oricine poate face copii, nu? Ar fi trebuit sa-mi dea in mina factura si eu sa semnez de primirea ei la delegat, nu?