De cateva luni am constatat ca, in conditiile in care toate apartamentele sunt contorizate pentru apa calda si apa rece, exista diferente intre consumul declarat de noi si cel afisat pe listele de intretinere. Sunt luni in care consumul afisat este mai mare si luni in care consumul afisat este mai mic.
Initial am cerut explicatii verbale de la administrator si a motivat ca ... nu toti locatarii declara consumul in ziua stabilita sau nu il declara de loc, el trebuind sa puna consum mai mare la cei care declara.
I-am solicitat, in scris, sa imi explice motivul. Au trecut doua luni si nu a raspuns.
Nu am vrut sa merg la Primarie sa sesizez, deocamdata, pentru ca este in bune relatii cu cei de acolo si ar fi spus ca nu am fost eu sa iau raspunsul. Prin urmare i-am mai depus o sesizare in care ii mentionam ca nu a raspuns la prima.
Exista vreo baza legala (in afara de legea 230/2007), de care sa ma folosesc, in aceasta privinta?
Administratorul nu este obligat sa afiseze si sa imi ceara bani pentru cat consum? Nu ar trebui sa "ii ia de urechi" pe cei care nu declara consumul?
In obligatiile lui nu intra si verificarea consumului declarat de locatari si a contoarelor de apa?
Mai sunt si alte probleme cu dansul, pe partea cheltuielilor pentru reparatii si a restantierilor.
Vreau sa fac sesizare la Primarie dar trebuie sa fiu "blindata" cu informatii.
Fiind oameni, discutam unii cu altii despre ce se intampla in orasul lor , atunci cand cei care discuta sunt din orase diferite.Ce credeti ca i-mi spune un prieten din Timisoara vis-a-vis de o discutie despre datorii la intretinere?.
Citat incomplet :,, [La noi de mult daca nu platesti o luna, urmatoarea luna cand vine administratora sa citeasca contoarele si sa incaseze intretinerea, daca nu platesti i-ti inchide robinetele. Vine la fiecare apartament de doua ori pe luna iar daca nu achiti nu i-ti da drumul nici atunci la consum ca sa nu se stranga prea mult de plata. Atunci se verifica si integritatea sigiliilor aplicate pe fiecare repartitor de costuri...]''.
Cam asta ar trebui sa faca administratora pe langa multe altele.:stunned:
Atributiile functiei de administrator sunt inscrise in Legea 230/2007 de infiintare a asociatiilor de proprietari si in HG 1599/2007 Normele de aplicare a legii, in contractul de munca, in conformitate cu cerintele asociatiei.
Un administrator se descurca mai bine sau mai rau in functie si de marimea asociatiei. Una este sa vrei ca un administrator sa verifice apometrele lunar la o asociatie de 20-40 apartamente si alta la un bloc de 200 - 300 apartamente.
Activitatea de casierie este cea mai vizibila.
Sunt de acord dar el nu a verificat, consumul niciodata. Nici macar la cei care nu dau consumul de apa sau il dau prea mic fata de numarul de persoane din apartament. Sunt 132 de apartamente in bloc.
Stie ca in apartamentele unde, declarat sunt 0 persoane stau de fapt 1, 2 sau chiar 3 persoane dar nu face nimic pentru ca nu il intereseaza. La ei, in fiecare luna apare la plata ...0 pe toata linia si prostii platesc si pentru ceilalti.
Pute-ti preciza unde s-a publicat acest studiu si daca are valoare juridica (adica este acceptat, in sensul in care a fost acceptat drept expertiza intr-un proces civil ?)
De ce ''diferenta" sa fie trecuta la plata pe cota indiviza, cand in definitiv este tot consum apa menajera si trebuie repartizat cf hg 1588/sectiunea 3 art 34 - 37 ?
exp ap 2 cam comsum 10m3 va plati mai putin decat un ap 4cam cu un consum tot de 10m3
(contoare de clasa identice - diferenta identica / cost diferit = discriminare de plata)
Despre ce studiu cu sau fara valoare juridica amintiti mai sus?
Diferentele intre cantitatea de apa facturata de furnizor si cantitatea de apa rezulatata din citirea apometrelor individuale are mai multe cauze si este firesc sa se repartizeze dupa mai multe criterii si nu numai dupa consum, numar de persoane sau cota indiviza de proprietate.
Reveniti cu intrebarea mai concret si poate ne lamurim.