avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 601 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Repartizare gresita a cheltuielilor?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Repartizare gresita a cheltuielilor?

Buna ziua!
Sunt proprietarul unui apartament la etajul 1 dintr-un bloc cu 4 etaje si 20 de apartamente.
Acoperisul apartamentului de la etajul 4 (pe verticala apartamentului meu) a trebuit reparat.
S-a procedat in felul urmator: proprietarul apartamentului de la etajul 4 a chemat o societate specializata si s-a apucat de lucru.
Cand a terminat, societatea a taiat o factura pe numele lui in valoare de 1500 lei, factura cu care s-a prezentat la asociatia de proprietari in vederea decontarii. Printr-un afis, asociatia ne comunica repartizarea cheltuielilor sub forma: 375 ron/ apartament, dar numai pentru cele 4 apartamente aflate sub portiunea de acoperis reparat.
Nu am fost de acord cu repartitia facuta (am precizat aceasta si intr-o comunicare pe care am facut-o asociatiei), deoarece dupa cum am citit in textul legii, pentru aceste tipuri de reparatii, cheltuielile se repartizeaza conform cotei indivize. Si in ziua de astazi (reparatia a fost acum 1 an) figurez cu restanta la plata intretinerii si pe deasupra am si penalitati din aceasta cauza.
In comunicarea pe care am facut-o asociatiei am precizat ca sunt de acord sa platesc cheltuielile aferente reparatiei numai dupa calcularea corecta a cheltuililor.
In urma studierii legilor in vigoare am mai constatat ca nu exista un contract de prestari servicii intre societatea respectiva si asociatia de proprietari si bineinteles nici oferte de piata pentru contractarea unei societati.
Rugamintea mea este de a mi confirma se daca am procedat corect si daca am inteles corect textul legii sau dipotriva daca gresesc!
Va multumesc!

Cel mai recent răspuns: Armenteros , utilizator 02:54, 28 August 2009
Citit art 22 din Norme. Corect: procedura reparatie gresita (inducere in eroare de practicile uzuale). Dar, cine ii opreste pe membrii comitetului executiv sa „se acopere” mai tarziu si sa antedateze decizia, ca fiind indeplinita procedura ceruta de lege?
Totusi, cum de bun-simt remarca elga50:
- viata „la comun” nu e alb-negru si pana se aduna membrii comitetului executiv...
- daca reparatia s-a facut numai pe un „tronson” (pt ca numai acea portiune era distrusa), suma pt reparatie a fost corect impartita numai pt apartamentele care sunt sub aceasta „bucata” de acoperis (facand abstractie de procedura..., ca repartizare a cheltuielilor e corect).
In lege se scrie ca reparatiile se impart pe cota-parte, dar nu se specifica caror "tuturor" proprietarilor, lasand la latitudinea asociatiilor sa-si stabileasca modul cum isi impart diverse cheltuieli. Si e normal asta. Asociatiile de proprietari sunt organizatii vii care se nasc si se dezvolta continuu, isi pun in practica propria experienta. Adunarea generala sau comitetul executiv, daca este ce ar trebui sa fie isi pot organiza traiul in comun, respectand spiritul legii. Sunt asociatii, si asta nu e un exemplu teoretic, fiecare dintre noi cunoastem asemenea exemple, unde la o scara se sparge un geam foarte des, iar la alta scara sta geamul la locul lui cu anii. De ce ar plati locatarii scarii a doua pentru stricaciunile si nesimtirea celor de la scara 1 de fiecare data cand se sparge geamul? Astfel se pune problema si in cazul terasei. Asta am vrut sa spun.
Nu stiu daca in cazul initiatorului topicului este acest caz. Este motivul pentru care i-am sugerat sa se informeze cum s-au repartizat in trecut reparatiile, deci sa se informeze asupra modului in care se repartizeaza cheltuielile pe cota-parte in asociatia dumnealui.
Indicat AR FI FOST ca acea lucrare sa fie contractata de catre asociatie si sa se realizeze pentru tot acoperisul acelei scari, deoarece nu dupa mult timp vor avea probleme si proprietarii de pe celalalt tronson.DAR , dacca totusi acea lucrare s-a efectuat si proprietarul nu are acordul scris al comitetului as. de proprietari NU vad de ce adm. a facut repartizarea pe lista de plata. EXISTA FOND DE REPARATII? DACA esista fond de rep. atunci adm. trebuia sa scada din fondul acelei scari ( evident cu acordul comit.) si sub nici o forma pe un tronson.Dupa aceea pentru reintregirea fondului se incasa lunar o suma pe lista de plata .DACA nu exista fond de reparatii se repartiza suma esalonat DAR la toate ap. de pe scara.
ACUM sa nu sarim pe adm., depinde de hot.comitetului ,daca d-lor a luat aceasta hotarare cu repartizarea sumei pe un tronson.NU INTELEG O SINGURA PROBLEME: de ce s-a facut impartirea la 4 ap. si nu la 5 ce dl.de la et. 4 daca a adus lucratorii nu mai participa la plata vrea sa nu-i mai ploua in casa si sa nu plateasca?Mai nou am vazut/auzit/intalnit ca o lucrare daca se efectuiaza intr-un bloc se face pe tronson de scara sau se efectuiaza la negru cu bani din mana, sau i se impune adm. sa stranga bani din mana sa nu se mai plateasca impozit, dar in spatele acestor nereguli de fapt sunt membri comitetului care vor sa se sustraga de la niste cheltuieli.
Ce pute-ti face d-voastra , decat sa cereti com.exec.al asociatiei ptintru scrisoare trimisa prin posta(nu altfel) sa se recalculeze suma respectiva si sa plateasca toti proprietarii scari d-voastra . In functie de raspunsul primit scris ( nu altfel) mergeti ls primarie dupa 30 de zile de la trimiterea adresei prin posta si expuneti problema d-voastra , daca nici primaria nu rez. aceasta prob. atunci da-ti in judecata asociatia pe motiv de furt si nerespectarea legilor in vigoare implicit a statutului asociatiei de proprietari. Ar mai fi o varianta , d-voastra platiti intretinerea la zi si nu platiti reparatia ,dar atentie cere-ti situatia fond de reparatii (daca aveti),si asteptati sa va dea ei in judecata. Mult succes.
elga50 a scris:

In lege se scrie ca reparatiile se impart pe cota-parte, dar nu se specifica caror "tuturor" proprietarilor, lasand la latitudinea asociatiilor sa-si stabileasca modul cum isi impart diverse cheltuieli.
acum inteleg ce-ati vrut sa spuneti intr-un alt topic prin
Stiti in ce hal sunt instruiti cursantii?...stiti in ce hal sunt atestati viitorii administratori? Aveti idee in ce hal poate aduce in stare de faliment o asociatie un administrator atestat?

daca toti interpreteaza legile ca dvs, mi-este clar de care parte va aflati.
cunoasteti faptul ca suma tuturor cotelor parti indivize este egala cu 100% ?
pai daca acele cheltuieli se inpart pe cota parte indiviza, pai ele trebuiesc suportate de catre toti proprietarii/chiriasii acelei asociatii, nu doar de catre cei de pe tronsonul respectiv. si nici eu nu am inteles de ce suma nu s-a impartit la 5 ci la 4. inca nu am vazut bloc P+4 care sa aiba magazine la parter.
de asemenea, nu inteleg de ce nu exista contract intre firma respectiva si asociatie ? pe baza aacelui contract, firma in cauza asigura garantia lucrarii. cine raspunde daca dupa nici 2 ani incep sa apara iarasi problemele cu terasa ? si daca apar iar, iar sint buni de plata numai cei de pe tronsonul respectiv ? pt ca asociatia s-a spalat pe miini, ca nu ea a contractat lucrarea, iar cei de la etajele inferioare nu au nici o vina pt proasta calitate a lucrarii contractate chiar de catre cel de la et 4. plateste NUMAI el deficientele ulterioare ?
Imi pare rau sa va spun ca stati rau cu matematica. Da, se poate imparti pe cote parti si partial, insumand cotele-parti interesate, considerandu-le 100% si apoi facand o noua impartire se pot obtine cotele-parti interesate pentru cheltuiala impartita numai pe o coloana sau numai pe un tronson. Ca sa va dau un exemplu simplu: Avem un intreg = 4 si patru unitati de cate 1 cota-parte. Deci fiecare cota-parte reprezinta 25% din intreg. Pentru o impartire a cheltuielilor numai pe 2 din aceste unitati adunam cote-parti ale celor 2 interesate si rezulta un intreg care trebuie reimpartit pe cote-parti, rezulta 50% pentru fiecare cota-parte noua.
Nu mai emiteti judecati de valoare asupra noastra. Daca nu stim invatam, chiar daca ne dam profesionisti. Eu recunosc ca am invatat sau macar mi-am consolidat niste cunostinte de cand intru pe acest forum....si macar am invatat si ce greseli n-ar trebui sa fac. Cred ca ati inteles mesajul meu.

Alte discuții în legătură

Hidroizolatie etaj iv(ultim) patrician patrician Un proprietar de la etajul IV a fost nevoit sa repare hidroizolatia (mentionez ca ceilalti 3 si-au facut pe banii lor, neaducand nici un deviz si chitanta, ... (vezi toată discuția)
Plata acoperis tvictory68 tvictory68 Stau intrun bloc cu acoperis si vrem sa-l reparam, dar nu vor toti vecini sa contribuie cu bani. Cum se poate legal sa-i facem si pe ceilalti locatari sa ... (vezi toată discuția)
Situatie speciala, rog opinie: scara de bloc a carei terasa trebuie ... liviu.p liviu.p Situatie speciala, rog opinie: Scara de bloc a carei terasa trebuie reparata. Se cunoaste legislatia, cota indiviza etc, obligatia tuturor proprietarilor de ... (vezi toată discuția)