avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1020 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Reclamatii repetate la primarie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Reclamatii repetate la primarie

Sunt intr-o situatie crincena, de nemaipomenit!
Am concediat ca presedinte de asociatie, prin hotarirea AG o firma de administrare care nu facea treaba. Ne-au reclamat de razbunare la primaria de sector, am avut control acum citeva luni. Nu am primit amenda, au gasit ok.
Am angajat un nou administrator care nici asta nu face ce scrie in contract desi e platit cu o suma mare, ca si cum ar face toate operatiunile. De cite ori i-am atras atentia sa faca ce scrie in contract, tipa, ameninta, birfeste cu locatarii persoana mea.
Eu l-am adus pe acest om si este mizerabil ce face. Am decis sa reziliem si cu el si stiind probabil ca i se apropie finalul ne-a reclamat si asta la primarie, mi-a comunicat acum 2 zile ce a facut. El, care nu si-a facut treaba conform contractului.
Spuneti-mi, ce pot sa fac sa opresc asemenea abuzuri, chiar primaria vine la orice sesizare aiuristica? Noi ar fi trebuit sa-i reclamam pe acesti administratori, au facut si fac multe porcarii. Va dati seama ce mizerie, sa cistigi niste bani datorita unei asociatii, a unui om si cind te trage de mineca sa muncesti tu il reclami.
Ce pot sa fac?
Cel mai recent răspuns: elenamarta , utilizator 18:14, 30 Ianuarie 2012
Exact ce scrie in contractul semnat de ambele parti, nimic in plus sau in minus.
Am o alta intrebare: garantiile pe care trebuie sa le constituie un administrator, conform legii, cum se prezinta asociatiei de proprietari cu care s-a incheiat contract, sub ce forma si cind? Eu stiu ca la incheierea contractului dar poate nu stiu bine. Desi are trecut in contract ca obligatie a prestatorului, nici pina acum, dupa 4 luni, nu a prezentat garantiile. Bine, nu asta e motivul principal de reziliere dar as vrea sa stiu si acest aspect.
Multumesc pentru ajutor.
Daca tot m-ati intrebat, iata ce nu a respectat:

nerespectarea clauzelor contractuale dupa cum urmeaza:

- Asociatia prin presedinte a semnat si stampilat doua serii de Somatii de plata a restantelor la intretinere urmind a fi remise de catre ........restantierilor si un exemplar cu semnatura de primire adus presedintei. Dl. .....desi a fost in nenumarate rinduri solicitat, nu a returnat nici un exemplar de somatie semnat impiedicindu-ne astfel sa actionam in judecata restantierii;
- Nu a intocmit raportul administratiei, de altfel nici un fel raport de propuneri de imbunatatiri a fi aduse proprietatii sau un raport de constatare la preluarea in administrare a imoblilului
- Nu a recuperat restantele la intretinere in procent de 80% in primele 2 luni de contract conform punctului A, «Obligatiile prestatorului»;
- Nu a raportat bilunar prin e mail sumele reiesite din penalitatile incasate
- Nu a constituit si prezentat garanţiile băneşti în condiţiile prevăzute de lege
- A incalcat cu buna stiinta prevederile articolului D privind regulamentul de ordine interioara - Nu a luat niciodata nici o masura pentru respectarea regulamentului de ordine interioara desi a luat la cunostinta despre dese incalcari ale acestuia si a fost solicitat sa ia masuri, nu a emis nici o atentionare, a refuzat gasirea de metode pentru respectarea regulamentului de ordine interioara pe motiv ca nu exista
- A refuzat in permanenta sa respecte obligatiile sale contractuale (Obligatiile prestatorului, punctul B) referitoare la cartea de imobil, respectiv verificari ale situatiei fiecarui apartament ca identitate si numar de persoane;
- Nu a intocmit nici o fisa tehnica periodica stipulata de contract a fi intocmita la 3 luni odata (“Obligatiile prestatorului”, punctul C) cu privire la starea cladirii si a instalatiilor acesteia
- Desi a fost solicitat sa taie cablurile inutile de linga lift parter, a refuzat
- I s-a solicitat sa utilizeze solutii de calitate la curatenie, nu s-a intamplat si a refuzat furnizarea informatiilor privind cheltuielile legate de materialele de curatenie folosite de el, informatie necesara pentru preluarea de catre asociatie a acestor cheltuieli, pentru a fi siguri de calitatea curateniei efectuate
- Nu a rezolvat problema defectarii interfonului care treneaza de 3 luni, a aratat indiferenta la lasarea centralei defecte, proprietatea asociatiei, la un furnizor cu care nu aveam contract, nu a comunicat sub nici o forma situatia interventiilor repetate la sistemul de interfon, atit comitetul executiv cit si locatarii nestiind ce se intampla, fiind nevoie de alocarea acestei sarcini altcuiva, dumnealui fiind depasit de evenimente; nu a intocmit nici un PV privind reparatiile efectuate de catre firma ...... cu propuneri de solutii alternative; nu a afisat situatia interfonului decit dupa nenumarate cereri. Nici acum nu se cunoaste situatia centralei defecte, proprietatea asociatiei. A furnizat o solutie de centrala noua neverificind compatibilitatea cu sistemul existent. A fost nevoie de interventia unui alt furnizor de service interfoane pentru a afla ce se intampla si pentru a remedia cu mari eforturi 50% din numarul de posturi interfon
- I s-a solicitat in nenumarate rinduri sa gaseasca o solutie de depozitare a gunoaielor mari, in afara blocului, nu a venit cu nici o solutie
- I s-a solicitat sa gaseasca si sa inlocuiasca gresia sparta de la intrare, nu a facut-o motivind ca nu are de unde gasi
- I s-a solicitat sa prezinte oferte pentru cumpararea unei placute de identificare a blocului nostru, a promis ca face, nu a facut
- Operatiunile de curatenie au lasat de dorit, nu au fost igienizate ghenele de gunoi, praful nesters pe balustrade si la avizier, diverse operatiuni care i s-au comunicat la momentul respectiv de catre locatari
- Referitor la punctul C “Ingrijirea cladirii si a spatiilor anexe” nu a facut nici o fisa tehnica si cu necesarul de orice fel descoperit in urma inspectarii initiale a cladirii, nu a inspectat niciodata podul si incaperile de la subsol
- I s-a solicitat de catre presedinte sa faca o reclamatie scrisa la IFMA (lift) pentru defectiuni repetate in numar de 5 intr-o luna, cu oameni ramasi in lift si sa furnizeze copia reclamatiei asociatiei, nu a facut-o. Deja cind problema s-a agravat, a fost instiintat, normal era ca dumnealui sa cunoasca ce se petrece si a prezentat o cerere de piese ascensor catre IFMA pe care noi urma sa aprobam cheltuieli nespecificate, neintelegind ca o asociatie nu poate semna in alb, fara precizarea sumei, pe cheltuieli
- De oricite ori i s-a solicitat sa respecte obligatiile din contract a ripostat tipind, amenintind si avind un limbaj nepotrivit intr-o relatie comerciala
- A cumparat fara acordul asociatiei multe chei si cartele acces fara a avea o lista cu solicitantii, dorind sa oblige proprietarii sa plateasca inutil, dublura la chei de 6 ron/bucata – au fost refuzate la plata
Inteleg ca toate acestea nu le-a indeplinit.
Probabil sunt altele pe care le-a facut.
Pentru cati bani pe luna, in mana, trebuie sa faca toate aceste lucruri si pentru cate apartamente?
Ultima modificare: Duminică, 15 Ianuarie 2012
elga50, moderator
Sunt altele pe care le-a facut, sa afiseze listele de intretinere si sa faca incasari insa noi nu suntem interesati de un astfel de administrator. Nu va pot spune suma, cert e ca din ce am vorbit si eu cu alti presedinti de asociatii, suma e mare comparativ cu ce platesc alte asociatii. Si noi plateam atit pentru cu mult mai multe servicii decit a dorit si a facut el, toate trecute detaliat in contract. Nu stiu de ce a mai semnat contract daca tot nu avea de gind sa le faca.
Ma intreb cum de nu i-a fost rusine sa ne reclame si el la primarie. O sa ma prezint si eu cu contractul lui si cu ce nu a facut, poate i se retrage atestatul. Nu e normal sa musti mina care te hraneste mai ales cind nu faci treaba. Tupeu maxim se cheama.
Este posibil ca acel contract sa-l fi acceptat, sa-l fi semnat cu asociatia dumneavoastra pentru ca, asa cum ati spus, i-ati oferit o suma mare. Dar multe din ce spuneti ca nu a facut, sunt atributiuni ale presedintelui asociatie, ale comitetului executiv, ale cenzorului si nu ale administratorului.
In principiu, sigur ca, daca a acceptat asemenea sarcini trebuia sa le indeplineasca. Probabil ca atat administratorul cat si reprezentantii asociatiei nu au cunoscut legea si nu au cunoscut cum se pot realiza practic acele sarcini care acum sunt motiv de nemultumire.

Daca-mi permiteti si nu o sa dati cu pietre in mine, va sugerez ca atunci cand o sa gasiti un alt administrator, sa intocmiti cu acesta un contract in care sa prevedeti doar ceea ce trebuie sa faca administratorul conform legislatie - L 230/2007 si HG 1588/2007. Asa o sa poata sa-si duca la indeplinire sarcinile.

Alte discuții în legătură

Asociatia de locatari seecofee seecofee administratora a disparut acum citeva luni bune fara nici o explicatie iar presedintele desi nu are scoala pretinde ca acum el este si administrator si de cind ... (vezi toată discuția)
Garantii profesionale si materiale dara3923 dara3923 Va rog sa ma faceti sa inteleg ce inseamna 'garantii profesionale si materiale' in cazul unui administrator al unei asociatii de proprietari. Garantia ... (vezi toată discuția)
Expert contabil asociatie-atestat administrator? ingerasmic ingerasmic Buna ziua, va rog daca se poate sa ma ajutati sa lamuresc un aspect: sunt expert contabil tin contabilitatea la o asociatie de proprietari. In urma unui ... (vezi toată discuția)