Urmeaza sa depun cererea zilele astea, insa de la firma am vesti ca n-o sa mai vad banii aia. Daca nici prin insolventa nu se pot recupera salariile acelea, ce se mai poate face? Sa-l dau in judecata direct pe administrator? Din fondul acela de garantare pot lua ceva, dar e mai putin de jumatate din cat am de luat. E bine decat deloc intr-adevar, dar as prefera sa-mi primesc drepturile complet mai ales ca sunt intr-o groapa imensa, dupa ce ne-au dus cu zaharelul inca din noiembrie.
Eu nu inteleg cum si de ce in situatiile astea salariatul este complet dezavantajat, atat timp cat se vede de la o posta ca administratorul isi poate plati datoriile dar nu vrea s-o faca deoarece nu are nici un bun pe firma, toate is bunuri personale. Este extraordinar de frustrant. Imi poate spune si mie cineva din sistem de ce lucrurile sunt in favoarea angajatorului iar pt angajat, daca se poate bine, daca nu, adio? Chiar nu poate fi tras la raspundere deloc acel admnistrator care-si bate joc?
Un raspuns se poate va rog? Stie cineva care este procedura de accesare a Fondului de garantare? Am gasit eu ceva pe net, scrie acolo si de pontaje, insa la noi nu s-au facut pontaje niciodata, n-am semnat nici un pontaj. Afecteaza asta cu ceva? Pot sa contest sau sa cer atragerea raspunderii administratorului pe motivul acesta?
Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale, asigura plata creanţelor salariale ce rezulta din contractele individuale de munca si din contractele colective de munca încheiate de salariaţi cu angajatorii împotriva cărora au fost pronunţate hotărâri judecătoreşti definitive de deschidere a procedurii insolvenţei şi fata de care a fost dispusă măsura ridicării totale sau parţiale a dreptului de administrare.
Gestionarea Fondului de garantare se face de Agenţia Naţionala pentru Ocuparea Forţei de Munca, prin agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene.
Legea nr.200/2006:
Art. 19. - (1) Stabilirea cuantumului creantelor salariale cuvenite salariatilor si efectuarea platii acestora se realizeaza de agentiile teritoriale, la cererea scrisa a administratorului sau lichidatorului angajatorului in stare de insolventa.
(2) Agentia teritoriala poate proceda la stabilirea cuantumului creantelor salariale cuvenite salariatilor si la efectuarea platii acestora si in baza cererii formulate de catre salariatii angajatorului in stare de insolventa sau de organizatiile legal constituite ce reprezinta interesele acestora.
(3) Cererile prevazute la alin. (1) si (2) vor fi insotite de documente care sa ateste ca impotriva angajatorului a fost pronuntata o hotarare judecatoreasca definitiva de deschidere a procedurii insolventei si a fost dispusa masura ridicarii totale sau partiale a dreptului de administrare.
(4) Inainte de a se adresa agentiei teritoriale, salariatii sau organizatiile legal constituite ce reprezinta interesele acestora trebuie sa notifice in scris administratorul sau lichidatorul angajatorului in stare de insolventa, in vederea efectuarii demersurilor necesare pentru plata creantelor salariale potrivit alin. (1). O copie a notificarii se va atasa la cererea adresata agentiei teritoriale, potrivit alin. (2).
=====
Norme metodologice privind Fondul de garantare a creantelor salariale
Art. 10. - (1) Cererea prevăzută la art. 19 alin. (1) din lege trebuie însoţită de următoarele documente:
a) copie de pe hotărârea judecătorească definitivă de deschidere a procedurii de insolvenţă;
b) copie de pe hotărârea judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării parţiale sau totale a dreptului de administrare;
c) situaţia creanţelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) şi/sau art. 15 din lege, întocmită de administrator sau lichidator, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme;
d) copii de pe pontajele care atestă prestarea muncii de către salariaţi în perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) şi/sau art. 15 din lege, pentru creanţele salariale prevăzute la art. 13 lit. a) şi e) din lege;
e) copii de pe statele de plată care atestă existenţa creanţelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) şi/sau art. 15 din lege;
f) copie de pe contractul colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de insolvenţă;
g) copii de pe contractele individuale de muncă ale salariaţilor care au suferit accidente de muncă sau boli profesionale;
h) copii de pe certificatele medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă şi bolilor profesionale;
i) copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de muncă, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
j) copii de pe formularele de declarare finală a bolilor profesionale, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
k) copii de pe fişele de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat în perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) şi/sau art. 15 din lege.
(2) În cazul angajatorului transnaţional în stare de insolvenţă, cererea prevăzută la art. 19 alin. (1) din lege trebuie însoţită de o copie de pe hotărârea prevăzută la art. 20 alin. (2) din lege precum şi de documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-k);
(3) Cererea prevăzută la art. 19 alin. (2) din lege trebuie însoţită de documentele prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) precum şi de o copie de pe notificarea adresată, potrivit art. 19 alin. (4) din lege, administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvenţă, în vederea efectuării demersurilor necesare pentru plata creanţelor salariale.
(4) În cazul angajatorului transnaţional în stare de insolvenţă, cererea prevăzută la art. 19 alin. (2) din lege trebuie însoţită de o copie de pe hotărârea judecătorească prevăzută la art. 20 alin. (2) din lege, de documentul prevăzut la alin. (1) lit. b) precum şi de o copie de pe notificarea adresată, potrivit art. 19 alin. (4) din lege, administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvenţă, în vederea efectuării demersurilor necesare pentru plata creanţelor salariale.
(5) În situaţiile prevăzute la alin. (3) şi (4), documentele prevăzute la alin. (1) lit. c)-k) se depun de administratorul sau lichidatorul angajatorului în stare de insolvenţă, la solicitarea scrisă formulată de agenţia teritorială competentă potrivit art. 9.
Multumesc.
Ce se intampla daca la noi nu s-au facut pontaje?
De asemenea statele de plata, ce reprezinta? Banuiesc ca nu sunt fluturasii, deoarece pe cele 3 luni nu am primit.
Fisa de lichidare de asemenea, nu am, nici nu am auzit de asa ceva.
Se gasesc aceste documente in dosarul procedurii insolventei?
Mentionez ca am de primit doar salarii restante, nu si plati pt concedii, sau alte compensatii. Salarii restante, si atat. In acest caz mai e nevoie de cele 3 documente enumerate mai sus?
In mod normal , ar trebui sa existe pontaje si state de plata ... acestea se gasesc in contabilitatea angajatorului dvs ....
Actele acelea se depun si in cazul in care aveti salarii restante de recuperat .