avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 2030 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Angajare Administrator Imobil la o asociatie ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Angajare Administrator Imobil la o asociatie proprietari.

Buna ziua

Sunt administrator la o asociatie de proprietari si am fost angajat cu Conventie Civila de prestari de servicii. Doresc sa stiu daca este legal acest lucru,avand in vedere ca in legea 230/2007 republicata,la Cap V, Art 35,pct 2, se scrie explicit ca persoanele fizice pot fi angajate cu contract individual de munca.
Am inteles ca in noul cod civil nu mai este valabila Conventia Civila,este valabil si pt Asociatiile de proprietari?
Mentionez ca daca sunt angajat cu Conventie,darile la stat nu sunt recunoscute(CAS,CASS..etc)
Cum trebuie procedat?
multumesc
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 22:18, 31 Ianuarie 2012

Presedintele trebuie sa incheie cu administratorul CIM, iar munca de gestionare a acestui contract o realizeaza apoi administratorul (ITM, ANAF, CAS, CASS, declaratii, taxe, impozite, contributii...),


Unde este specificat ca un admin gestioneaza relatia cu ITM,..., eu consider ca toate se fac pe baza de "intelegere" la angajare pentru ca el nu este specialist in aceste relatii (cu exceptia sarcini de contabil care are o parte dintre acestea ). Am avut o situatie cand se dorea sa raspund de PCI , sanatatea m-ci si alte sarcini specializate pentru care trebuiesc autorizatii. Multi vor sa puna alte sarcini admin. "ca doar de aceia este platit" .
Cu scuze, dar cred ca este cazul ca administrator, sa cunoasteti si sa aplicati macar legea 230/2007 si HG 1588/2007, care se dezbat, se discuta si se predau si la cursurile ce se fac pentru obtinerea atestatului de administrator.
In L 230/2007 se prevede ca activitatea de administrare include activităţi de administrare tehnică, de contabilitate şi casierie.
Apoi se explica atat in lege cat si in norme, printre altele, care sunt atributiunile contabilului si ale casierului. Iar contabilitatea ca si casieria se mai supun si legii contabilitatii, normelor in domeniu...
Asa ca din aceasta perspectiva, administratorul atestat poate indeplini cele trei activitati (tehnica, contabilitate si casierie), iar pentru componenta de contabilitate are sarcina conducerii contabilitatii, a intocmirii statelor de plata a salariilor, intocmirii si depunerii declaratiilor la institutiile statului, a intocmirii situatiei soldurilor...
Sigur ca pot fi cazuri cand asociatia are angajat un contabil si-atunci administratorul poate sa se ocupe mai mult de partea tehnica, de intocmirea unor situatii (registre, liste...), conform fisei postului acceptata de condicerea asociatiei si admnistratorul angajat.
La fel asociatia poate angaja un casier si administratorul sa se ocupe de partea tehnica si contabilitate...

P.S. Societatilor comerciale din Romania au obligatia sa intocmeasca si sa depuna la termenele legale declaratii, situatii... la ITM, CAS, CASS, ANAF... Societatile comerciale pot avea oameni angajati in cadrul unui birou sau serviciu de contabilitate care se ocupa de toate aceste probleme sau pot avea conventii incheiate cu economisti sau contabili care sa rezolve aceste probleme ale firmei. In aceeasi situatie sunt si asociatiile de proprietari, dar legiuitorul a stabilit ca administratorul poate conduce contabilitatea, avand in vedere ca acesta face cursuri si ca activitatea contabila la o asociatie de proprietari este relativ simpla fata de contabilitatea altor persoane juridice.
Ultima modificare: Marți, 31 Ianuarie 2012
Adriantot, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Angajare administrator asociatie de proprietari Pop_Marcel Pop_Marcel Buna ziua, Sunt presedintele unei asociatii de proprietari si in urma cu cateva zile administratorul si-a dat demisia. Am gasit o persoana care am dori ... (vezi toată discuția)
Cumul functii in asociatie de proprietari asociatiaproprietarilor5d asociatiaproprietarilor5d vrem sa desfiintam functia de administrator contabil si casier - detinuta pana in prezent de 1 singura persoana, Contabilitatea o vom incredinta unei firme ... (vezi toată discuția)
Pfa+conventie dida5801 dida5801 Sunt PFA pe administrare imobile/asociatii de proprietari. Pentru administrare si caserie am contract (PFA cu Asociatia). Pentru contabilitate pot incheia ... (vezi toată discuția)