avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 958 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Inspectia fiscala la pfa ii
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Inspectia fiscala la pfa ii

Buna ziua,
Am primit o instiintare despre inspectia fiscala la PFA, intrucat circa fiscala din oras a fost desfiintata an fost repartizat in alt oras la 20 km de sediu cu toate ca la numai 8 km se gaseste sediul AFP din municipiu. In informare se preciza ca trebuie in termen de 5 zile sa ma prezint la AFP repartizat, pentru confirmarea soldurilor cu bugetul de stat. Am fost nevoit sa inchid magazinul intrucat sunt singur nu am angajat si sa ma deplasez la AFP unde functionara mirata ca am venit comentand ca am fost pus pe drum de cei de la directie, a verificat CNP si a confirmat ca nu am nicio datorie, am solicitat totusi sa imi puna o stampila cu data sa pot demonstra la inspectie ca am fost in termen la finante.
Am intrebat in ce zi vine inspectia, au ramas surprinsi, cum adica sa vina ? Vi tu la noi sau la municipiu cu rucsacul cu acte. In informarea primita au pus si carta “drepturilor “ mele unde se specifica ca ei vin la sediul contribuabilului asa ca am solicitat sa vina ei, au spus sa sun la municipiu la inspectori. Am sunat si am intrebat la ce ora in data trecuta pe informare sosesc, acelasi raspuns cum adica sa venim noi ? dumneata vi la noi cu cutiile cu acte. Intrebarea mea este ce pot sa fac in acest caz cand drepturile mele sunt calcate in picioare de functionarii platiti de mine ? Trebuie sa inchid iarasi magazinul si sa pierd timpul pe la usile lor, nu ma pot deplasa asa de usor intrucat am probleme de sanatate, nu am cauciucuri de iarna, nu am rovinieta intrucat nu am bani pentru asa ceva.
La sediul meu pot sa faca inspectia , am birou dotat cu birotica, spatiu corespunzator asa cum prevede legea, nu inteleg de ce nu respecta si ei legile. De ce nu sunt lasat sa imi desfasor activitatea fara sa fiu nevoit sa pierd o zi sau poate cateva zile din cauza lor. Pentru mine conteaza mult si cateva ore cand am inchis, si asa nu sunt prea multe vanzari in aceasta perioda. Lucrez corect Ce sa fac sa trimit o adresa catre AFP si sa ii informez ca ii astept in data programata la sediul meu, nu am de gand sa ma duc la ei, sa pierd timpul si sa ma stresez la usa lor. Va rog un sfat, ce pot sa fac ? Multumesc pentru ajutor.
Articol care poate fi util:

ANAF este obligat prin lege sa te ajute. Cand si cum poti beneficia de asistenta?

www.avocatnet.ro/content/art...

ANAF nu e obligat sa ne ajute (intre altele) atunci cand suntem in plina inspectie fiscala.
Din experienta stiu ca primim raspunsuri la intrebari ori de cate ori telefonam la numarul pus la dispozitie pentru contribuabili.


**
Asteptam vesti de la dv :)

Succes.

Inca o data va multumesc pentru ajutor si revin cu precizari la cea ce a-ti postat.

Deci eu am inteles in urma celor prezentate de dvs. ca " Bonurile fiscale neinsotite de factura sunt atasate registrului de casa " asa am facut si eu,
* mentionez ca toate bonurile sunt stampilate si au trecut pe verso firma mea , adresa si codul fiscal. Atasat am NIR si bonul de consum pentru materialele din bonul fiscal folosite in activitatea care realizeaza venituri. Nu am dedus TVA ! Nu sunt bonuri de motorina.
Toata neintelegerea provine de la SAU eu inteleg ca bonurile pot fi insotite de factura SAU insotite de NIR...

" Pentru a deduce cheltuiala bonul trebuie insotit de factura sau:
Citez
entitatea justifica cheltuielile efectuate fie prin documente care atesta intrarea in gestiune a bunurilor achizitionate (nota de intrare receptie), fie cu alte documente cum sunt: ordin de deplasare, decont de cheltuieli, la care se anexeaza bonul fiscal, documentele respective fiind aprobate de persoana care autorizeaza efectuarea acestor cheltuieli. In cazul utilizarii decontului de cheltuieli, documentul utilizat este Decont de cheltuieli cod 14-5-5 aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr 3512/2008 (pct 2 Anexa 1 unde scrie despre elementele obligatorii pe care trebuie sa le cuprinda un document ca sa fie considerat justificativ in sensul L contabilitatii si unde intra si NIR)

Conform art. 6 al 1 din L contabilitatii 82/1991, republicata, orice operatiune economico-financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate, dobandind astfel calitatea de document justificativ (document justificativ este si nota de intrare receptie = NIR)

Daca v-au ?scos? de la deductibilitate bonurile respective ar trebui sa contestati PV incheiat in urma inspectiei pentru ca ati procedat conform dispozitiilor legale.
In plus, ar fi trebuit sa va spuna / scrie in PV in baza caror legi, hotarari, carui ordin de ministru au decis cum au decis. Altfetl spus: trebuie sa-si motiveze in drept observatiile.

** Asa consider si eu, ca am dreptate, oricum nu o sa intru in discutii contradictorii daca vad ca insista cu interpretarile lor...... deci voi face contestatie , apoi instanta va decide ce inseamna cuvantul SAU sa fie foarte clar pentru toti.

**** Au scos cheltuiala cu marfa din stoc, aplicand formule de calcul......
" Au facut aceasta pentru a calcula venitul brut sau de ce? "

Raspuns: Pentru stabilirea venitului impozabil au scos cheltuiala aferenta marfurilor din stoc la 31.12.2009, marfuri achitate in cursul anului, considerand ca aceasta cheltuiala cu marfa ramasa pe stoc va genera venituri in anul viitor, ( specific ca marfurile au fost platite in cursul anului 2009. ) Doresc sa aflu daca valoarea marfii aflata in stoc la sfarsitul anului ar trebui scazuta sau nu la calculul impozitului, si prin ce acte normative sunt stabilite aceste calcule.
Inspectorii doresc sa platesc impozit pe venit aferent marfii ramase in stoc la sfarsitul anului, si sa o iau in calcul ca si cheltuiala deductibila pentru anul urmator si aceasta situatie sa se perpetueze si in anul urmator.

Deocamdata acestea sunt problemele cu care ma confrunt si la care nu stiu exact un raspuns clar.
Va multumesc pentru raspunsuri si va cer ajutor in contiuare.
cu stima,



EDITAT - am incercat sa delimitez intrebarile dv, pentru a se intelege exact care e problema
Ultima modificare: Vineri, 17 Februarie 2012
trope_doi, utilizator
In urma recalcularii impozitului pe venit aferent stocului si scoaterea unor mici cheltuieli am de platit o diferenta la impozitul pe venit dar eu am TVA de recuperat dublu fata de aceasta suma pentru care nu am cerut rambursarea TVA, dar in aceasta situatie vreau sa cer rambursarea TVA intrucat suma este dubla fata de ce am eu acum impozit recalculat de inspectori de platit.
Intrebarea mea este pot sa cer rambursare cu compensarea impozitului pe venit si plata catre mine de catre fisc a diferentei de TVA ?
Pot plasa aceasta cerere la controlul de fond care a fost facut pana la 31.12.2010 cum era in informare, dar inspectorii au controlat TVA inclusiv pe anul 2011, deci la zi, cu toate ca nu era trecut in instiintarea de inspectie, si au vazut ca am de recuperat o suma mare de tva pentru care eu nu am cerut rambursare pana acum.
Va rog mult un raspuns
multumesc pentru ajutor si scuze pentru " neintelegeri "
suntdac a scris:

In urma recalcularii impozitului pe venit aferent stocului si scoaterea unor mici cheltuieli am de platit o diferenta la impozitul pe venit dar eu am TVA de recuperat dublu fata de aceasta suma pentru care nu am cerut rambursarea TVA, dar in aceasta situatie vreau sa cer rambursarea TVA intrucat suma este dubla fata de ce am eu acum impozit recalculat de inspectori de platit.
Intrebarea mea este pot sa cer rambursare cu compensarea impozitului pe venit si plata catre mine de catre fisc a diferentei de TVA ?
Pot plasa aceasta cerere la controlul de fond care a fost facut pana la 31.12.2010 cum era in informare, dar inspectorii au controlat TVA inclusiv pe anul 2011, deci la zi, cu toate ca nu era trecut in instiintarea de inspectie, si au vazut ca am de recuperat o suma mare de tva pentru care eu nu am cerut rambursare pana acum.
Va rog mult un raspuns
multumesc pentru ajutor si scuze pentru " neintelegeri "


Da se para ca trebuie sa gasesc singur raspunsul..........#-o
Am sunat astazi la finante sa intreb cum pot depune rectificativa pentru TVA de recuperat intrucat am omis sa bifez optiunea in formularul depus in ianuarie, raspuns surpriza de la finante, sa terminat cu rectificativele, nu mai poti, prin ordin de ministru vi sa taiat si acest dreptX-(
Deci , daca vreau si eu acum sa cer tva ul inapoi trebuie sa astept pana in aprilie, apoi astept alt control, apoi vad eu cand primesc baniiX-(
Deci cum spuneam avem doar obligatii.
Oare cand au de gand sa termine controlul, ca m-am plictisit sa tot astept...dureaza mult pana la discutia finala ?
Nu e vorba ca trebuie sa gasiti singur raspunsul dar problemele de care va ”izbiti” la acest moment ar putea fi lamurite - macar in parte - de un contabil... si nu stiu daca citesc si contabilii acest subiect...

Chiar de n-ati fi avut acum control, la momentul cand ati fi solicitat rambursare TVA ati fi avut control...

Nu va poate spune nimeni cat dureaza controlul... si nici cat ar trebui sa dureze - pentru ca depinde: cate acte sunt de verificat, ce distanta este intre institutia respectiva si locul unde se desfasoara controlul si altele de gen

Chiar nu stiu - regret - daca se poate compensa TVA cu suma ce ati avea de plata ca diferenta la impozit. In caz ca e posibil cred ca mai intai trebuie sa solicitati rambursarea, sa suportati controlul - pentru ca inspectorii sa fie siguri ca suma pe care o solicitati este reala... si apoi rambursarea...

:luck:
Ultima modificare: Miercuri, 22 Februarie 2012
trope_doi, utilizator

Alte discuții în legătură

Deducere cheltuieli cu bon fiscal cristian_conea cristian_conea Sunt PFA si am cumparat articole de birou cu bon fiscal stampilat, pe care e trecut fiecare articol in parte. Este aceasta cheltuiala deductibila ? (vezi toată discuția)
Deductibilitate tva si cheltuiala la bonuri fiscale?! mercur_ro mercur_ro HG 831/1997 a fost abrogata prin HG 105/18.02.2009. HG 831/1997 a fost modificat prin ordinul 293/2006 (care modifica OMFP 1714/2005)... Intrebarea mea ... (vezi toată discuția)
Informatii fiscale ContSters116443 ContSters116443 Buna ziua, Intrucat nu ma pricept la chestiunile contabile, indraznesc sa va cer ajutorul in urmatoarele chestiuni: 1) Bonurile fiscale obtinute de la ... (vezi toată discuția)