avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 442 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Drept Penal. Infractiunea de seductie
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Drept Penal. Infractiunea de seductie

Buna, buna tuturor....am o mare nelamurie legat de infractiunea de seductie. Sunt studenta la drept, in Iasi, la Cuza. Si unul dintre subiectele de examen a fost: Infractiunea de seductie este posibila in coautorat? Adevarat sau Fals si desigur argumentand. Va rog lamurti-ma. Multumesc! :(:(
Cel mai recent răspuns: ContSters83715 , utilizator 22:24, 22 Februarie 2012
In codul penal scrie clar: seductia= Fapta ACELUIA care, prin promisiuni de căsătorie, determină o persoană de sex feminin..etc. In plus participatia la acest tip de infractiune este posibila doar sub forma instigarii si complicitatii, intrucat autorul este unic.
Ultima modificare: Sâmbătă, 4 Februarie 2012
ContSters191851, utilizator
Coautoratul presupune ca mai multe persoane au calitatea de autor al aceleiais infractiuni, actionand nemijlocit si cu aceeasi forma de vinovatie( intentia sau culpa ).Aceasta forma de participatie este cea principala, prin care se realizeaza de fapt elementul material la laturii obiective a infractiunii.
Seductia nu poate fi decat o infractiune cu autor unic insa.
Sa ne gandim, cine poate fi autorul unei asemena infractiuni? Un barbat care promite unei fete casatoria pentru a obtine favoruri sexuale. Doi barbati nu ar putea sa promita in acelasi timp casatoria acelei victime , daca luam in considerare si aspectul monogamiei :)
Ei pot doar in mod separat, fiecare dintre ei avand calitatea de autori ai unei infactiuni de seductie
Participatia sub forma instigarii si a complicitatii este posibila , ca forma de participatie secundara, intrucat pentru complice sau instigator nu este ceruta vreo calitate anume.
.