Sint una dintre persoanele care au insistat sa infiintam un fond de reparatii.
Am constatat cu surpriza ca de cite ori a avut loc o reparatie la noi in condominiu am platit-o integral si am continuat sa cotizam si cu suma stabilita la acest fond.
Casierul ne spune de asemenea ca el foloseste acesti bani ca pe un fond de rulment,ceea ce mi s-a parut deplasat,dar nu ai cu cine vorbii,sint o echipa care fac legea la noi in bloc.
Stiind ca am o suma echitabila in fondul de rulment si ca nu avem absolut nici un control asupra banilor nostrii,am decis sa nu mai platesc fondul de reparatii.
Deci platesc intretinerea in totalitate,mai putin fondul de reparatii.
Drept urmare,casierul pune la restante acesti bani si asa am devenit restantiera,cu toate ca pe chitante scrie clar ca este achitata contributia pe luna respectiva.
Stiu ca legal trebuie sa se decida in adunarea generala daca pentru neplata la acest fond trebuie sa fii trecut la restantieri sau penalizat.
Va rog sa ma ajutati cu un sfat.
Multumesc
Cu stima
Sint uimita.Am crezut ca cineva imi va da un sfat juridic,nu ma va judeca pentru ca cer un sfat pe un site care se cheama Avocatnet.
Da,asa e si nu numai eu ma pling de asta,sintem fara aparare in fata diversilor excroci care pun mina pe cite un post de asta ,se aliaza cu inca citiva si ne sfideaza pe banii nostrii.
Inteleg ca nu-mi puteti da un sfat juridic,va multumesc totusi ca v-ati facut timp sa cititi ce am scris.
Poate e pe aici cineva care ma poate ajuta,care sa cunoasca legile mai bine ca mine.
Eu am citit legea 230 si acolo nu scrie ca ar trebui sa fiu trecuta la restante pentru ca nu achit fondul de reparatii.
Numai bine va doresc
Doamna, cota la fondul de reparatii este un debit, ca si cota la fondul de rulment sau cota la intretinere, daca a fost trecut pe lista de intretinere.
O data trecut acolo, acea suna trebuie platita.
Daca nu e platita se considera restanta.
Restanta se penalizeaza, indiferent ce inseamna, este un debit restant.
Lista de intretinere este o factura, Ca orice factura trebuie achitata.
In facturi nu se scriu sume optionale.
Nu exista lege care sa spuna explicit ca trebuie sa iesim din casa cu haine pe noi, dar scrie undeva in legi ca nu putem sa lezam bunele moravuri.
Pt.propunerea dvs. de a se constituii fond de reparatii - felicitari. De fapt ati propus sa se respecte legislatia. Fondul de reparatii este obligatoriu (cunosc foarte multe cazuri de Ap in care acest fond nu este constituit). Cuantumul acestuia se stabileste de catre AG.
Pentru fondul de reparatii exista un registru special.
Dar, la fel de adevarat este ca exista posibilitatea de a plati penalizari si pentru acest fond, asa cum a stabilit CEx sau chiar AG.
Cred ca ar fi indicat sa stati de vorba cu conducerea AP despre aceasta problema, nu cu casierul.
Situatia fondurilor ar fi normal sa fie prezentata de catre conducerea AP cu ocazia ad. gen.
De asemenea, exista si posibilitatea ca atunci cand se executa lucrari de reparatii de mica amploare sumele necesare sa fie repartizate pe listele de plata astfel incat fondul sa fie folosit la lucrari mari, dar aceste lucruri se fac numai cu aprobarea membrilor asociatiei.
P.S. Acum vreo 3 ani cand eram presedinte de AP cu 77 de ap. am avut un caz asemanator cu un proprietar caruia fostul presedinte i-a permis sa nu achite lunar fond de reparatii pe motivul ca in caz de nevoie acesta va achita pe loc suma necesara (cauza reala era ca acest proprietar de ap. se tinea numai de reclamatii pe la absolut toate institutiile, indiferent ca acestea erau sau nu in masura sa raspunda sesizarilor acestuia).
Din momentul cand am luat la cunostinta de acest fapt a fost trecut pe lista de plata acest fond si in dreptul proprietarului respectiv. Bineinteles ca a facut reclamatie, am fost chemat la primarie, dar a trebuit sa se conformeze.