In blocul nostru firma de service interfon a facut oferta pentru un pret fix pe apartament (3 lei/ap). In contract este trecuta suma totala adica 288 lei (pt 96 apartamente).
Conform legii cheltuielile de reparatii la aparatura interfonului (cand va fi cazul) vor fi repartizate dupa cota indiviza.
Intrebarea mea : este corect ca valoarea de 3 lei sa fie trecuta in liste pentru fiecare apartament (conf art 49 din HG 1588, considerand-o cheltuiala individuala a apartamentului) sau sa fie defalcata suma totala de 288 lei tot dupa cota indiviza ?
@tomasso
Abonamentul primar la interfon este pentru acea parte care face posibila intrarea in bloc - unitatea centrala electronica, cititorul de cartele, amortizorul si broasca usii. Depinde de contract, de prevederile lui.
Ca sa intri in bloc toata lumea are macar o cheie sau o cartela si deci se serveste de acel interfon.
Service-ul lunar al acestei parti din sistemul de interfonie presupune ca asociatia, platind lunar abonamentul, deci proprietarii, beneficiaza de reparatie gratuita a acestei parti din sistem si numai de aceasta, daca ea se defecteaza.
Pentru partea secundara - aparatul din casa - se face un alt abonament optional, adica cine vrea il face, cine nu vrea, nu-l face.
Daca nu il face, inseamna ca nu are aparat in casa sau ca isi va plati reparatia aparatului din casa, in caz ca se defecteaza, atunci, la momentul defectarii, cu suma intreaga a reparatiei.
Daca isi face acest abonament secundar, inseamna ca si-a instalat aparat in casa, atunci plateste lunar o suma suplimentara fata de suma primara si are beneficiul repararii aparatului gratuit, atunci cand acesta se defecteaza.
Vanzarea cartelelor fara chitanta nu este un defect in sine. De ce? Ele sunt cumparate de asociatie, plata lor nu mai este trecuta prin registrul de casa, dar recuperarea sumei se face in cateva zile prin returnarea banilor in casa la fiecare vanzare de cartela.
Se poate demonstra soldul din casa cu banii cash + valoarea cartelelor inca nevandute.
Mutumesc pt. raspuns, totusi consumatorul are dreptul sa obtina dovada platii bunului cumparat adica a cartelei iar asociatia are obligatia sa-i remita o chitanta,asta ar fi ideea in sine privind procedura corecta dar admin.. refuza solicitarea cumparatorului. Referitor la prima parte a raspunsului,precizez ca "acel dispozitiv care face posibila intratea in bloc" este o parte inseparabila, integranta a interfonului fara de care nu este functionabil impreuna cu celelalte ansambluri de conexiuni cablaje etc.care alcatuiesc instalatia sistemului interfon a carui finalitat este aceea de a satisface solicitarea proprietarilor care si-au exprimat acordul de a beneficia de acest serviciu.Nu cred ca este fair-play ca celor care nu au fost sa li se impunacota cheltuieli pt. instalare si service.
Pai cei care "nu au fost" nu pot intra in bloc decat daca au cheie sau cartela, asa ca nu le impune nimeni nimic, ci ei singuri cumpara cheia ca sa poa' sa treaca de incuietoare.
Si presupun ca instalarea interfonului s-a facut cu vointa majoritatii, asa ca minoritatea n-are decat sa se supuna, asa cum se face deobicei.
Si mai trebuie sa stiti ca montarea interfonului, dar si a monitorizarii video, sunt recomandari exprese ale politiei pentru sporirea sigurantei cetatenilor, asa cum politia sau societatea de asigurari recomanda si tine cont de acest gen de sisteme de siguranta atunci cand se fac reclamatii.
Sigur, daca vrem sa fim gica-contra putem contesta si mersul pe trotuar ca n-ar fi tocmai in regula in sensul ca restrictioneaza accesul pietonilor sa umble pe unde vor ei...
Buna seara,totusi cu privire la chitanta la.cumpararea cartelei interfon imi puteti da un raspuns:avem dreptul sa o obtinem sau comitem un abuz soicitand -o? Cu stima Tomasso
Nu comiteti abuz, dar v-am spus, daca nu a trecut factura prin registrul de casa, atunci va da cartela si ii dati banii.
Procedeaza asa daca vanzarea cartelelor se face intr-un timp scurt, in cateva zile.
Bun, nu e chiar corect, dar nici o mare greseala nu e. E asa cum va luati o paine de la magazin. Nu cred ca cereti bon de casa la paine sau la buticul din piata.
Eventual puteti sa-i cereti sa va arate factura ca sa constatati daca pretul cerut este corect.
Vecini dificili!!!
chega
vrem sa punem interfon pe scara, iar o vecina care are apartamentul dat in chirie nu vrea sub nici o forma sa puna, adica sa dea bani. ea nefiind deranjata de ... (vezi toată discuția)
Service interfon
marcop
Buna ziua,
apelez la bunavointa dvs. intr-o problema si va rog sa-mi dati \"o mana\" de ajutor. Locuiesc intr-un bloc de 10 etaje, iar la intrarea fiecarei ... (vezi toată discuția)