avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 629 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul, calculatorul meu şi ... Excrocherie pe SMS
Discuție deschisă în Dreptul, calculatorul meu şi internetul

Excrocherie pe SMS

In cursul lunii ianuarie 2012 cand lucram la calculatorul personal am fost ispitit de o reclama cu calculul IQ-ului. Am completat fugitiv reaspunsurile dupa care pt aflarea IQ-ului a trebuit sa trimit un SMS la un anume nr. (fara sa fiu informat ca valoarea acestui SMS este de 1EUR+TVA). In perioada urmatoare am primit diverse SMS-uri de la 1232 carora nu le-am acordat importanta. Mai tarziu cand am primit factura de la Orange am constatat ca acele SMS-uri primite erau taxate pe factura mea cu 1Eur +TVA fiecare. Am citit un SMS primit si mi se spunea ca trebuie sa trimit un SMS la 1808 cu continutul STOP IQ (tot pe cheltuiala mea) pt stoparea calvarului, ceea ce am si facut dar ei nu s-au oprit. Am cautat pe internet date despre expeditor si am gasit o adresa e-mail. m trimis un e-mail acolo dar fara nici-un rezultat. Am fost la magazinul Orange Pantelimon de unde angajatul de acolo a trimis la fel SMS de pe tel meu la 1808 cu STOP IQ, explicandu-mi ca eu sunt vinovat pt toata tevatura asta (desi nu era asa). Am primit in continuare SMS-uri de la 1232. Am dat tel la Serv clienti Orange pt stoparea calvarului dar mi s-a spus sa fac o reclamatie scrisa. Am facut o reclamatie scrisa si am trimis-o pe fax primind ulterior si un nr. de inregistrare. dar primeam in continuare SMS-uri de la 1232. Dupa o perioada am trimis o noua reclamatie la Orange pt. ca in final sa primesc un raspuns pe e-mail de la Orange in care mi se spune ca au verificat si ca tehnic era corect ca am primit acele SMS-uri si deci trebuie sa platesc tot. Mi s-a spus ca expeditorul sMS-urilor este firma Voxline care poate fi contactat doar prin SMS 1808.
In reclamatiile mele le-am spus ca:
1.Eu am contract cu Orange pentru serviciile de telefonie mobila utilizate de mine (apeluri si SMS-uri trimise de mine). Eu nu am contract cu Orange sa platesc serviciile unui alt partener oricare ar fi el. Ar trebui un contract in trei pentru aceasta. Daca partenerul respectiv invoca servicii pe care eu ar trebui sa i le platesc sa ma contacteze si sa-mi factureze direct aceste servicii si nu prin Orange altfel deveniti complice la excrocherie obligandu-ma sa platesc asa ceva. Telefonu meu mobil nu are posibilitatea de acces la internet si eu nu am contract cu Orange pt asa ceva. Nu aveam cum sa beneficiez de serviciile lor in cazul ca au pretentii ca mi le-ar fi oferit. Nici nu le-am solicitat!!!
2. Nu inteleg de ce trebuie sa platesc servicii pe care nu le-am solicitat si de care nu am beneficiat. De ce Orange ma obliga sa platesc SMS-urile primite de mine. Daca Orange are contract de parteneriat cu o alta persoana (juridica) ar trebui sa-mi ceara si mie acceptul daca acel parteneriat ma implica si pe mine altfel sa plateasca Orange contractual respectiv pentru ca eu aici am doar calitatea de victima.
Am fost din nou la magazinul Orange Pantelimon (care a fost inchis o perioada pt reorganizare) sa cer anularea platii acelor SMS-uri dar respectivii ma scot tot pe mine vinovat. Le-am spus ca as dori sa inchid contractul cu Orange si sa ma transfer la alt furnizor de tel mobila. Mi s-a spus ca am contract pt inca 15 luni si trebuie sa-l platesc (desi eu nu am profitat ca drept client Orange de vre-un mare avantaj pt acest nou contract; mi-am luat un tel. de doi bani circa 70RON fara internet la prelungire contractului). I-am spus angajatului Orange ca sunt de acord sa platasc reducerea care mi-a fost facuta la achizitionarea telefonului mobil (ceva pana in 50RON) dar nu are rost sa platesc inn avans niste servicii care nu imi vor fi acordate din moment ce eu voi fi la alt furnizor. Ei insista ca juridic nu am dreptate (contractul este semnat de mine) si voi fi obligat sa platesc.
Ce pot sa fac in aceasta situatie? Stiam ca s-a dat o lege sau ceva de genula acesta ca putem sa ne mutam la alt furnizor de tel. mobila pastrandu-ne nr. de tel. si fara sa fim obligati la plata in avans a contractului.
Cum pot sa rezolv problema cu excrocheria de pe internet?
Va multumesc pt. eventualele raspunsuri.
Cel mai recent răspuns: kres , utilizator 12:36, 29 Februarie 2012
Buna seara,

Asa cum am mentionat anterior, nu cunosc in detaliu aspectele, stiu insa cu certitudine ca noul operator nu iti deschide un abonament, pina nu ai platit factura/ datoriile la fostul operator.

Toti operatorii au o intelegere comuna si se protejeaza reciproc, prin acea baza de date comuna.

Daca lucrurile ar fi atit de simple, probabil ca foarte multi nu si-ar mai plati fatcurile si s-ar muta periodic la alt operator.

Ideea e ca nu scapi de un operator, pur si simplu prin a nu-i mai plati factura. Imbecilitatea sau nu, demonstrata sau nu, daca vrei sa nu platesti factura, trebuie sa o contesti prin caile disponibile - recunosc, nu le stiu, dar probabil calea indicata de Valentina, este o posibilitate.

O seara buna!
pia_ionita a scris:

Eu m-am portat la un alt operator de telefonie, iar operatiunea de portare s-a facut dupa ce a fost achitata ultima factura. Se pare ca e o intelegere intre operatorii de telefonie.


Astfel de intelegeri sunt abuzive, daca impiedica un consumator sa isi aleaga un nou furnizor de servicii. Orice consumator poate denunta unilateral un astfel de contract. Nu intra in atributiile noului furnizor de servicii eventualele despagubiri la care ar putea fi indreptatit fostul furnizor de servicii dupa denuntarea contractului, pentru ca noul furnizor nu e parte in acel diferend / conflict / neintelegere.

@cga43

Este vorba de o baza de date prin care operatorii isi semnaleaza reciproc rau platnicii/ fraudele. Lucru care nu mi se pare iesit din comun si nici abuziv.

Seamana, spre exemplu cu baza de date a bancilor, prin care daca ceri credit la o banca, aceasta stie imediat daca mai ai in alta parte, etc.

Problema nu se rezolva prin a 'fugi' la alt operator, ci prin a trata cu operatorul la care esti.

Ca acesta are sau nu dreptate, sau ca sunt si eu la fel de indignat, asta e o alta problema, dar pina nu o rezolvi, alt operator nu isi asuma riscul sa te primeasca.

Atita timp cit ti-ai indeplinit indatoririle la vechiul operator, nimeni nu te impiedica sa te portezi.

Si da, contractul poate fi denuntat. Insa numai dupa ce ti-ai achitat obligatiile.

Revin la idea initiala: sigur, e un forum in care discutam, dar este util sa nu exprimam doar opinii personale, ci sa ne spunem un punct de vedere bazat pe ceva, astfel incit sa ne ajutam reciproc, cu informatii pe care se poate conta.

Cum am spus de la bun inceput, stiu ca exista aceasta baza de date si ca 'fuga' de la un operator la altul nu este posibila. Este un fapt.

Si pentru a reveni la intrebarea de la care a plecat discutia, calea de rezolvare, pare sa fie cea descrisa ceva mai devreme de Valentina.

Toate cele bune.
nifcons a scris:

@cga43

Ca acesta are sau nu dreptate, sau ca sunt si eu la fel de indignat, asta e o alta problema, dar pina nu o rezolvi, alt operator nu isi asuma riscul sa te primeasca.

Atita timp cit ti-ai indeplinit indatoririle la vechiul operator, nimeni nu te impiedica sa te portezi.


1. Nu am nici cea mai vaga idee la ce "indatoriri de plata" faceti referire. In cazul discutat este vorba despre furnizarea unui serviciu nesolicitat, care produce asa-zise obligatii de plata. Din momentul in care consumatorul a solicitat expres incetarea acestui serviciu, aceste obligatii de plata nu exista. Sunt fictive.
2. Daca tot ati clamat necesitatea unui "punct de vedere bazat pe ceva", poate ca ar fi trebuit sa-i dati curs inainte de a solicita acest lucru exclusiv interlocutorului.
3. Facultativ: consultati legislatia privind portabilitatea numerelor. Va recomand dezinteresat in mod special Decizia 144/2006 a ANCOm (fost ANRC), din care am extras pentru informarea Dvs:

Art.8. – (1) La primirea unei cereri de portare a numărului în condiţiile art.7 alin.(5),
furnizorul donor va răspunde operatorului bazei de date administrative centralizate, care va
transmite răspunsul furnizorului acceptor. Refuzul cererii de portare va fi justificat în
conformitate cu prevederile alin.(2).
(2) Furnizorul donor poate refuza realizarea portării numărului în următoarele cazuri:
a) cererea nu este completă sau este completată în mod eronat;
b) datele de identificare ale abonatului sunt incorecte sau nu corespund cu numărul a
cărui portare se solicită;
c) furnizorul donor nu furnizează servicii prin intermediul numărului respectiv;
d) numărul nu face parte din blocurile de numere care pot fi portate;
e) au fost primite mai multe cereri de portare pentru acelaşi număr;
f) în cazul numerelor utilizate pentru furnizarea de servicii de telefonie mobilă, cartela SIM
sau terminalul CDMA sunt declarate pierdute ori furate;
g) în cazul numerelor utilizate pentru furnizarea de servicii de telefonie mobilă pentru care
plata apelurilor se realizează în avans, de la numărul respectiv nu a fost originat şi la numărul respectiv nu a fost primit nici un apel;
h) din motive legate de apărarea naţională, siguranţa naţională sau ordinea publică.
(3) Nu pot constitui motive de refuz al cererii de portare a numărului:
a) existenţa unor datorii ale abonatului către furnizorul donor;
b) existenţa unei durate minime de încheiere a contractului;
c) suspendarea furnizării serviciului prin intermediul numărului respectiv.


Daca doriti sa va informati suplimentar: [ link extern ]


Si da, contractul poate fi denuntat. Insa numai dupa ce ti-ai achitat obligatiile.


Complet fals. Denuntarea unilaterala a contractului poate fi initiata in orice moment de oricare dintre parti, independent de eventualele despagubiri la care, in functie de situatie, poate fi indreptatit atat furnizorul, cat si beneficiarul. Consultati Legea 193/2000 si eventual prevederile Codului Consumului. Va asigur ca aceste acte nu sunt formulate de mine si prin urmare nu se pot incadra la capitolul "opinie personala", ci mai degraba la "punct de vedere bazat pe ceva".
Reclamati la ANCOM. Descrieti in reclamatie tot ce vi s-a intamplat si nemultumirea fata de comportamentul furnizorului de serviciu de telefonie. Mentionati si nerespectarea deciziei privind portabilitatea pe care a atasat-o in mesajul precedent cga43 - art.8, al.(3).
Eu am avut probleme cu furnizorul meu, si dupa reclamatia la ANCOM m-au contactat ca niste mielusei si mi-au propus o solutie avantajoasa de rezolvare a divergentelor.

Alte discuții în legătură

Facturare telekom. buna ziua, la inceputul lunii august am fost ... zsoli71 zsoli71 Facturare Telekom. Buna ziua, La inceputul lunii august am fost in Clisura Dunarii, mai precis la Dubova si la Orsova. Nu am trecut granita, dar nici nu am ... (vezi toată discuția)
Orange - numãrul cu suprataxã 1280 Istvan73 Istvan73 Buna ziua! In urma cu cateva luni, fiul meu a trimis un SMS la numarul 1280 ca sa descarce un joc de pe internet, costul acestei SMS fiind de 1,5 euro. Dar ... (vezi toată discuția)
Probleme dupa portare. doi operatori pentru acelasi numar? Florin2404 Florin2404 Buna ziua. In martie 2023 am depus o cerere de portare catre Orange SA, avand furnizorul donor Orange Romania Communications SA (pe scurt OROC, fostul Telekom ... (vezi toată discuția)