In cursul lunii ianuarie 2012 cand lucram la calculatorul personal am fost ispitit de o reclama cu calculul IQ-ului. Am completat fugitiv reaspunsurile dupa care pt aflarea IQ-ului a trebuit sa trimit un SMS la un anume nr. (fara sa fiu informat ca valoarea acestui SMS este de 1EUR+TVA). In perioada urmatoare am primit diverse SMS-uri de la 1232 carora nu le-am acordat importanta. Mai tarziu cand am primit factura de la Orange am constatat ca acele SMS-uri primite erau taxate pe factura mea cu 1Eur +TVA fiecare. Am citit un SMS primit si mi se spunea ca trebuie sa trimit un SMS la 1808 cu continutul STOP IQ (tot pe cheltuiala mea) pt stoparea calvarului, ceea ce am si facut dar ei nu s-au oprit. Am cautat pe internet date despre expeditor si am gasit o adresa e-mail. m trimis un e-mail acolo dar fara nici-un rezultat. Am fost la magazinul Orange Pantelimon de unde angajatul de acolo a trimis la fel SMS de pe tel meu la 1808 cu STOP IQ, explicandu-mi ca eu sunt vinovat pt toata tevatura asta (desi nu era asa). Am primit in continuare SMS-uri de la 1232. Am dat tel la Serv clienti Orange pt stoparea calvarului dar mi s-a spus sa fac o reclamatie scrisa. Am facut o reclamatie scrisa si am trimis-o pe fax primind ulterior si un nr. de inregistrare. dar primeam in continuare SMS-uri de la 1232. Dupa o perioada am trimis o noua reclamatie la Orange pt. ca in final sa primesc un raspuns pe e-mail de la Orange in care mi se spune ca au verificat si ca tehnic era corect ca am primit acele SMS-uri si deci trebuie sa platesc tot. Mi s-a spus ca expeditorul sMS-urilor este firma Voxline care poate fi contactat doar prin SMS 1808.
In reclamatiile mele le-am spus ca:
1.Eu am contract cu Orange pentru serviciile de telefonie mobila utilizate de mine (apeluri si SMS-uri trimise de mine). Eu nu am contract cu Orange sa platesc serviciile unui alt partener oricare ar fi el. Ar trebui un contract in trei pentru aceasta. Daca partenerul respectiv invoca servicii pe care eu ar trebui sa i le platesc sa ma contacteze si sa-mi factureze direct aceste servicii si nu prin Orange altfel deveniti complice la excrocherie obligandu-ma sa platesc asa ceva. Telefonu meu mobil nu are posibilitatea de acces la internet si eu nu am contract cu Orange pt asa ceva. Nu aveam cum sa beneficiez de serviciile lor in cazul ca au pretentii ca mi le-ar fi oferit. Nici nu le-am solicitat!!!
2. Nu inteleg de ce trebuie sa platesc servicii pe care nu le-am solicitat si de care nu am beneficiat. De ce Orange ma obliga sa platesc SMS-urile primite de mine. Daca Orange are contract de parteneriat cu o alta persoana (juridica) ar trebui sa-mi ceara si mie acceptul daca acel parteneriat ma implica si pe mine altfel sa plateasca Orange contractual respectiv pentru ca eu aici am doar calitatea de victima.
Am fost din nou la magazinul Orange Pantelimon (care a fost inchis o perioada pt reorganizare) sa cer anularea platii acelor SMS-uri dar respectivii ma scot tot pe mine vinovat. Le-am spus ca as dori sa inchid contractul cu Orange si sa ma transfer la alt furnizor de tel mobila. Mi s-a spus ca am contract pt inca 15 luni si trebuie sa-l platesc (desi eu nu am profitat ca drept client Orange de vre-un mare avantaj pt acest nou contract; mi-am luat un tel. de doi bani circa 70RON fara internet la prelungire contractului). I-am spus angajatului Orange ca sunt de acord sa platasc reducerea care mi-a fost facuta la achizitionarea telefonului mobil (ceva pana in 50RON) dar nu are rost sa platesc inn avans niste servicii care nu imi vor fi acordate din moment ce eu voi fi la alt furnizor. Ei insista ca juridic nu am dreptate (contractul este semnat de mine) si voi fi obligat sa platesc.
Ce pot sa fac in aceasta situatie? Stiam ca s-a dat o lege sau ceva de genula acesta ca putem sa ne mutam la alt furnizor de tel. mobila pastrandu-ne nr. de tel. si fara sa fim obligati la plata in avans a contractului.
Cum pot sa rezolv problema cu excrocheria de pe internet?
Va multumesc pt. eventualele raspunsuri.
Este tzeapa si escrocherie cu cardasia Orange, care umfla niste bani de pe urma acestor servicii SMS. Chiar daca omul a subscris voluntar la serviciu, el trebuie sa aiba posibilitatea de a renunta oricand prin trimiterea unui SMS. Omul a incercat sa faca asta si nu a reusit.
In locul lui as cere la Orange extrasul detaliat al convorbirilor (din care sa reiasa cand a fost trimis primul SMS de renuntare) apoi as face demersuri pentru recuperarea prejudiciului (daca e mare si merita efortul).
Escrocii de la Voxline au si site si adresa cu strada si numar asa ca pot fi contactati.
In mod normal, o firma precum Orange n-ar trebui sa puna botul la astfel de asocieri cu escrocii din motive de imagine. Din pacate o face. Nici aia de la Vodafone nu-s mai breji...
Eu am avut parte de o escrocherie similara cu aia de la ZAPP (inainte sa-i culeaga Cosmote de pe jos)... Au facut un gen de promotie sa-ti prelungesti abonamentul la ei pe perioade fixe de un an, timp in care castigai puncte la valoarea facturilor achitate, iar punctele puteai sa le valorifici intr-un magazin virtual de-al lor cu produse de doi lei (sepci, tricouri, genti, brichete, etc. toate colorate in rosu si inscriptionate cu Zapp). Pe perioada cat beneficiai de promotie nu puteai sa-ti reziliezi contractul decat cu o taxa enorma de 150 de dolari. In prima faza targul a fost cat de cat corect in sensul ca omul (tinut legat de contract) aduna cu greu niste puncte si apoi, la un an de zile, sau cand avea puncte suficiente isi lua cu ele un incarcator cu sigla Zapp, o sapca, o catarama de curea, inscriptionata, etc. :D si astfel avea o mica satisfactie ca n-a tinut abonamentul ala activ degeaba....
Treaba s-a stricat in momentul in care magazinul ala virtual s-a golit si cei de la Zapp n-au mai bagat nimic in el... astfel incat omul tot castiga si aduna puncte, era in continuare cu contractul agatat de gat, cu sanctiunea denuntarii inainte de 1 an (150 de dolari), dar nu putea valorifica in niciun fel punctele. Am reziliat contractul cu ei si am terminat povestea (nu pentru punctele alea stateam acolo).. dar e un exemplu de escrocherie pur romaneasca.
Pai de ce nu spui asa de la bun inceput?! Nu era mai simplu sa avem citatele astea de la bun inceput?
Asta e o informatie care ajuta - multumesc. Nu trebuie sa te superi pe mine, dar modul de prezentare al informatiilor pina acum, nu indica decit o opinie personala. E bine ca acum stim ca avem si un suport legal.
Ramine insa problema cealalta, o obligatie de plata odata constituita, ramine valida atita timp cit intr-un fel sau altul nu este stinsa, fie prin plata, fie prin anularea ei (de catre operator, in instanta, etc).
Si asa cum mentionam anterior, stiu de la un cunoscut apropiat (sursa directa), ca operatorii folosesc in maniera descrisa acea baza de date, atunci cind exista o astfel de obligatie.
Ca este sau nu corect, asta e alta poveste. Acum tocmai am aflat ca poate fi combatuta chestia asta, evident, cu bataia de cap de rigoare. Bun, incepem sa punem piesele laolalta, iar forumul si discutiile isi demonstreaza utilitatea, cind sunt utilizate constructiv.
Insa revenim la problema de la care am plecat: acea datorie si modul in care s-a constituit. Simpla 'fuga' la alt operator, care asa cum se vede, nu este atit de simpla (ANPC, etc), tot nu rezolva problema. Mai devreme sau mai tirziu, operatorul va reveni probabil sa-si ceara banii.
Ca atare, solutia pare sa ramina cea de a demara actiunea impotriva operatorului.
Un sfirsit de saptamina placut si succes 'petentului'!
As mai aduaga un aspect legat de trecerea la alt operator: ce va faceti daca si acolo primiti SMS-urile acelea?
Singura solutie ar fi sa va schimbati numarul nu sa il portati.
Personal consider ca tot reclamatia la ANCOM propusa mai sus este cea mai buna solutie. Vi se restituie banii si Orange nu va mai face alta data asa ceva.
Si eu am avut niste probleme cu Orange (nu asa de mari) si le-am rezolvat atunci cand am amenintat cu reclamatie la OPC. Dar eu le-am depus reclamatie scrisa ca sa am dovada ca am facut-o.
Intrebati-ii si care e baza legala a unui astfel de contract de "prestari servicii". E ca si cum eu as apela la o firma pentru a rezolva o problema si apoi ei vin nechemati sa imi faca o treaba de care nu am nevoie sau nu sunt multumit. O clauza prin care firma poate veni fara acordul meu sa presteze un serviciu nesolicitat este o clauza oneroasa si poate fi anulata in justitie.
Oneros in drept nu inseamna necinstit ci "care creeaza obligatii" si se foloseste pentru situatiile cand o clauza creeaza avantaje injuste uneia dintre parti.
Poate va ajuta experienta mea. Acum un an am primit un SMS fiind in reteaua VF. In mesaj mi se propunea sa dau SMS cu textul.... la numarul .... pentru a participa la nu stiu ce concurs la care pot castiga ..... Bineinteles ca nu am raspuns dar la sfarsitul lunii am constatat ca mi s-a retinut cca 1 euro din cont. Am intrebat la VF si stupoare, am aflat ca citirea acelui SMS a fost taxata regulamentar (!) de catre VF. Am reclamat imediat la ANPC faptul ca am fost obligat sa platesc abuziv un serviciu nesolicitat (evident nu valoarea sumei era scandaloasa ci principiul) si dupa cca o luna am primit mesaj de la VF ca mi s-a restituit in cont suma incasata ilegal iar ANPC, la randul ei, mi-a trimis un raspuns in care confirma justetea reclamatiei mele.
Concluzia mea este ca nu trebuie sa ''inghitim'' niciun fel de abuz de la aceste societati de telefonie care, in ultima vreme, au inceput sa recurga la niste practici rusinoase.