avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 930 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... pretentie proprietar
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

pretentie proprietar

am primit (ca președinte) o adresa de la un proprietar prin care solicita "copii dupa documentele justificative privind cheltuielile de întreținere pt. apart.respectivului pe perioada ultimilor 5 ani".
care sunt obligațiile noastre ca asociație fata de aceasta cerere?
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 14:56, 21 Martie 2012
Corect, poate ca asociatia s-a infiintat acum 10-15 ani sau mai mult. Omul are dreptul sa cunoasca activitatea si sa aiba acces la documente indiferent de vechimea lor.
Aici sunt cateva aspecte de discutat si precizat:
- un proprietar membru al asociatiei trebuie sa solicite documente, deci sa spuna clar ce document sau documente vrea si nu asa, la general, toate documentele. Pot sa-i dau doua hartii si sa-i spun ca acestea sunt documentele din anul 2007.
- asociatia de proprietari, ca oricare alte persoane juridice, se conformeaza legislatiei si trebuie sa pastreze documentele anumite perioade de timp: unele 5 ani, altele 10 ani, altele 50 de ani. Asa ca in functie ce documentul solicitat orice membru al asociatie are acces la acele documente care mai sunt inca in asociatie si nu s-au casat.
- si-asa cum se precizeaza in citatul de mai sus "proprietrii au acces" la documente dar nu este nicaieri legiferat ca trebuie sa li se dea copii ale acestor documente.
Cand m-am referit la prescriptie a fost in legatura cu eventualele pretentii ale propietarului deoarece acesta solicita documente privind sumele cerute la intretinere pentru apartamentul lui.
Doar daca descopera o infractiune, ceeace nu cred ca este cazul, poate folosi la ceva actele referitoare la sume mai vechi de trei ani.

Desigur ca asociatiile sunt obligate sa pastreze actele conform termenelor legale.
Multumesc tuturor!
Ii raspund ca poate sa studieze orice act in prezenta administratorului la sediul asociatiei, in timpul cand se fac incasari la asociatie, iar ca exemplu de calcul al intretinerii ii prezint copii de pe toate documentele ce au stat la baza calculului ultimei liste de intretinere.
Noi in fiecare luna intocmim listele de plata pentru a le afisa. Intr-un dosar pastram un exemplar al listelor de plata. In acelasi dosar, in spatele listei de plata lunare avem facturile primite de la furnizori, stat de plata salariilor, jurnalul casa, jurnalul banca, calculul penalizarilor, situatia cheltuielilor administrativ-gospodaresti....
Lunar se aduna in spatele listelor inca vreo 7-8 pagini. Acest dosar incepe cu ianuarie si se termina cu decembrie in fiecare an.
Oricine are posibiliatea sa vada cum sumele repartizate pe liste sunt egale cu cele de pe facturi si celelalte situatii de care am spus.
Dar poate sa vada si separat registrele de fonduri, de casa, dosarele de reparatii, dosarele din instanta, dosarul cu sesizari si raspunsuri....

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Documente justificative asociatie locatari resursesbc resursesbc Sunt proprietarul unui apartament pe care l-am inchiriat. Chiriasul a plecat, a ramas in urma lui o datorie considerabila. Problema e ca suma este f mare si ... (vezi toată discuția)
Ce documente contine arhiva asociatiei ? unitescu unitescu Dupa divergentele avute cu administratorul si dupa ce am fost ales presedinte in AG, acesta a fost somat de primarie sa imi predea stampila si arhiva ... (vezi toată discuția)
Plata intretinere lawyer2016 lawyer2016 Va solicit pararea intr-o speta legata de asociatiile de proproietari Daca intretinerea nu este afisata detaliat conform ART. 48^1 legea 230/2007 ... (vezi toată discuția)