avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 578 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Prejudiciu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Prejudiciu

Ce se intelege prin prejudiciu cauzat de un angajat (daca exista prevederi legale asupra valorii prejudiciului). Cum se poate dovedi vina sau nevinovatia unei angajat. Care sunt probele pe care poate lua in considerare comisia disciplinara?
Daca angajatul nu mai lucreaza la firma, unde s-a produs acest prejudiciu ce se poate face in continuare? Cum poate adus in fata instantei?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Albocs1 , utilizator 15:54, 16 Aprilie 2012
Nu era responsabil de intocmirea documentelor de livrare(fiind un alt angajat pe post de facturist-contabil, si o persoana la depozit care elibereaza marfa). Iar pe partea de incasari singura referire in fisa postului, ca si responsabilitate este urmatorul: "colaboreaza cu compartimentul financiar-contabil pentru urmarirea platilor efectuate de catre clienti si a incasarilor aferente a marfii vandute" si " solicita, in fiecare caz in parte, aprobarea superiorului ierarhic in privinta discountului acordat precum si a modalitatii de plata acceptate, alta decat plata in numerar (CEC, BO, OP)"- ce s-a si intamplat, adica vanzarile respective au fost aprobate si de superiorul ierarhic si de alte persoane din conducerea firmei.
Daca se dovedeste ca totul s-a produs de fapt din culpa, si nu din vina, adica sellerul nu a fost de ajuns de previzibil si au fost informatii (informatii despre clienti, ca au probleme financiare - fapt ce nu era clar si nu avea de unde sa stie) pe care el nu le-a strans, si nu a informat superiorii este cauza de prejudiciu? Are raspundere patrimoniala, adica sellerul poate sa fie obligat sa plateasca paguba, adica toata suma cu care sunt datori firmele respective?
Multumesc,
Paguba a fost produsa de mai multi angajati,adica pe langa cel ce avea inscris ca atributii in fisa de post incasarea efectiva , si cel din comp.financiar/contabil care urmarea incasarile/platile dar si de cel ce superviza vanzarea.
In acest caz,art.255Codul Muncii prevede:

(1) Cand paguba a fost produsa de mai multi salariati, cuantumul raspunderii fiecaruia se stabileste in raport cu masura in care a contribuit la producerea ei.
(2) Daca masura in care s-a contribuit la producerea pagubei nu poate fi determinata, raspunderea fiecaruia se stabileste proportional cu salariul sau net de la data constatarii pagubei si, atunci cand este cazul, si in functie de timpul efectiv lucrat de la ultimul sau inventar.
Multumesc,
Dar sellerul are parte la vina sau nu?
Cred ca trebuie facuta deosebire foarte mare intre doua raspunderi ... raspunderea patrimoniala a salariatului fata de angajator si care se poate angaja in urmatoarele situatii:
- Salariatii raspund patrimonial, in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina si in legatura cu munca lor.
- Salariatul care a încasat de la angajator o sumă nedatorată este obligat să o restituie.
si
raspunderea contractuala a cumparatorului fata de vanzator ...

In prima situatie, nu cred ca va fi vorba despre raspunderea sellerului daca societatea cumparatoare nu a platit .. in acest caz, nu se va angaja raspunderea patrimoniala a salariatului respectiv

In cea de-a doua situatie, se va angaja raspunderea contractuala a clientului pentru neplata, poate chiar si cea penala pentru emiterea de bilete la ordine fara acoperire.
Va multumesc,

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Recuperare prejudiciu noa noa Care este baza legala pentru ca o societate sa-si recupereze prejudiciul facut de un fost salariat? (vezi toată discuția)
Gestiune comuna- comert marcela123 marcela123 Buna ziua, Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema : la o gestiune comuna la un magazin alimentar, in momentul cand apare minusul, in ce masura pot fi ... (vezi toată discuția)
Recuperare bani greseala angajat veromik veromik Buna ziua, Lucrez la o agentie de turism. Am facut o greseala la o rezervare a clientilor arondati mie. La 2 luni dupa acea rezervare cand am dat biletele ... (vezi toată discuția)